GAC, un alt producător din China, vrea să intre în Europa cu ambiții mari

Da mai departe!

GAC este gata să ia cu asalt Europa cu o armată de vehicule electrice și cu ambiții mari, luând în considerare și producția locală pentru a ocoli tarifele europene aplicate importurilor chinezești.

Producătorii auto chinezi nu mai pătrund discret în Europa; ei fac o ofensivă pe scară largă care afectează vânzările mărcilor locale. Cel mai recent jucător este GAC, care vine cu obiectivul ambițios de a vinde peste 50.000 de vehicule pe an în Europa până în 2027.

La Salonul Auto de la München, compania a prezentat hatchback-ul compact GAC Aion UT și SUV-ul de dimensiuni medii GAC Aion V. Gama europeană va include, de asemenea, crossover-ul 100% electric GAC Aion Y, alături de modelul premium Hyptec HT coupe-SUV. Deocamdată, fiecare model este electric, deși un hibrid plug-in se va alătura portofoliului ulterior.

Mai mult: GAC Aion UT EV pornește de la 9.600 de dolari și oferă o autonomie de până la 420 km.

Președintele GAC International, Wei Haigang, a declarat pentru CNBC la salonul de la München că Europa este una dintre cele cinci piețe cheie ale companiei. „Este o piață strategică”, a spus el, adăugând că GAC speră ca regiunea să devină o parte importantă a afacerilor sale de peste hotare în anii următori.

Creștere în cifre

Haigang a estimat vânzări de 3.000 de mașini GAC în Europa în acest an, cu o creștere la 15.000 în 2026 și peste 50.000 până în 2027. Aceasta ar reprezenta o creștere de șaptesprezece ori în doar doi ani, deși cifra este mică în comparație cu performanța companiei pe piața internă. În 2024, GAC a vândut 127.000 de vehicule pe piețele de peste mări, contribuind la vânzări globale de 2.003.058 de unități.

Related posts