Lucid Gravity este oficial disponibil la vânzare în Europa. De ce ar putea fi un succes

Da mai departe!

Lucid Gravity este acum disponibil pentru precomandă în Europa. Modelul de top Gravity Grand Touring va fi disponibil la începutul anului 2026 în mai multe țări. SUV-ul extrem de impresionant al startup-ului american ar trebui să ajungă pe străzile europene la începutul anului viitor.

Luni, startup-ul de vehicule electrice a deschis precomenzile pentru primul său SUV în Germania, Olanda, Elveția și Norvegia, capitala mondială a vehiculelor electrice. În prezent, clienții pot comanda doar varianta de top, Grand Touring, urmând ca precomenzile pentru modelul Touring să se deschidă la o dată ulterioară.

Lucid spune că livrările ar trebui să înceapă la începutul anului 2026. Iată cât va costa Gravity în fiecare țară:

Gravity TouringGravity Grand Touring
Germania99,900 euro116,900 euro
Olanda102,900 euro119,900 euro
ElvețiaCHF 108,900CHF 125,900
NorvegiaNOK 1,049,000NOK 1,249,000

Export to Sheets

Pe baza testelor noastre și a specificațiilor de pe hârtie ale lui Lucid, Gravity este o mașină extraordinară. Are o capacitate de încărcare de 400 de kilowați și poate adăuga 200 de mile (320 km) de autonomie în doar 10 minute. În Europa, autonomia sa nominală este de 748 de kilometri conform ciclului WLTP (aproximativ 465 de mile). Este mult mai agil și mai sigur în curbe decât te-ai aștepta de la un SUV de 6.000 de livre (2.7 tone) și, în plus, oferă un software de top și un interior excelent.

Cel mai mare „artificiu” al său este că, printr-o inginerie ingenioasă, reușește să concentreze funcționalitatea unui SUV mare și masiv într-un format mult mai ușor de gestionat. Pentru a atinge acea autonomie monstruoasă, Gravity a trebuit să „alunece” prin aer, nu să se „lovească” de el ca o cărămidă. Cu toate acestea, oferă în continuare trei rânduri de scaune și un spațiu de încărcare imens.

Rămâne de văzut dacă silueta sa, asemănătoare unui „van din viitor”, va prinde în țara plină de Chevrolet Suburban-uri și Ford Expedition-uri. Producția lui Gravity a început la fabrica Lucid din Arizona la sfârșitul anului trecut, dar livrările au fost lente în acest an, parțial din cauza unor probleme cu lanțul de aprovizionare. Încă nu am văzut Gravity pe piața din SUA la capacitate maximă, așa că este greu de judecat cum vor reacționa americanii.

Dar al doilea model al companiei Lucid ar putea avea cu siguranță un impact în Europa. Designul său ar putea fi o evoluție mai naturală pentru șoferii obișnuiți cu hatchback-uri, break-uri și monovolume, mai degrabă decât cu „monștrii” Bronco și Escalade. În plus, spre deosebire de ce se întâmplă în SUA, piața de vehicule electrice din Europa înregistrează în continuare o creștere puternică, iar reglementările privind poluarea de la țeava de eșapament sunt în vigoare.

Pentru binele companiei Lucid, Gravity trebuie să fie un succes. Iar noi vom urmări cu atenție cum se va descurca în întreaga lume.

Related posts