China şi-a majorat cota pe piaţa vehiculelor electrice în Germania, în primele patru luni din acest an

Da mai departe!

Importurile de vehiculele electrice (EV) chineze în Germania au scăzut în primele patru luni din acest an, dar statul asiatic a reuşit să-şi majoreze cota pe această piaţă, arată datele publicate marţi de Oficiul Federal de Statistică (Destatis), transmit Reuters şi DPA.

În perioada ianuarie-aprilie 2024, importurile de vehiculele electrice chineze în Germania au scăzut cu 15,7%, la 31.500 EV, dar China şi-a majorat cota de piaţă pe segmentul importurilor EV în Germania la 40,9%, aceasta fiind cel mai mare importator de maşini electrice.

Conform Destatis, cererea internă slabă a reprezentat motivul declinului importurilor de vehicule electrice chineze în Germania.

Exporturile de vehicule electrice din Cehia şi Coreea de Sud în Germania au scăzut cu aproape o treime şi, respectiv, jumătate, în primele patru luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2023.

În 2023, China a exportat în total 447.200 EV în Germania, un avans de 29% faţă de 2022, conform Destatis

Săptămâna trecută, Comisia Europeană a informat că intenţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei. Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxellesul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC.

Related posts