Viața în București cu un Renault Zoe

Test Renault ZOE (15)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Am fost timp de o săptămână posesorii unei mașini electrice. Astfel, am încercat alături de Renault ZOE să găsim spații de încărcare și, cum pe autoritățile municipale nu prea ne putem baza prea mult, am vizitat marile lanțuri comerciale să vedem cât de pregătiți sunt pentru viitor.
Echipată cu noua baterie Z.E. 40, Renault ZOE permite o autonomie de 400 km NEDC (echivalentul unei distanțe reale de 300 km în mediu urban și limitrof) după doar o singură încărcare.
Am testat noua versiune în zonele din jurul Bucureștiului și am descoperit că avem la dispoziție cam 320 kilometri autonomie, având în vedere ce era pe afișaj. La o rulare printr-un București mai aglomerat, am descoperit că noi consumăm mai puțin decât estimarea, ceea ce ne-a făcut să ne gândim serios la Zoe ca la o alternativă reală la cele clasice.
Timpul de încărcare pentru bateria Z.E. 40 este similar cu cel al bateriei standard, astfel încât procesul nu durează mult. De exemplu, sunt necesare doar 30 de minute în medie pentru a încărca bateria pentru încă 80 km de mers, dacă mașina este conectată la unul dintre puncte de încărcare (4).
Noua baterie Z.E. 40 oferă 41kWh de energie utilă, echivalent cu aproape dublu capacitatea de stocare a bateriei standard ZOE (22kWh de energie utilă).
Așa cum își concepe și își produce majoritatea trenurilor de rulare, Renault a conceput și produs ZOE grație nu doar experienței dobândite ca pionier în lumea mobilității electrice și ca prim brand de autovehicule electrice, dar și mulțumită rolurilor sale tehnice și sportive în Campionatul FIA Formula E. Know-how-ul Grupului Renault își are rădăcinile în Franța, unde vehiculele și componentele sale de mare valoare sunt concepute și produse.
Zoe se conduce destul de ușor, este foarte manevrabilă, iar dimensiunile compacte sunt ideale pentru oraș. Finisajele sunt destul de bune, cam pe undeva între clasele subcompactă și compactă. În zona subcompactelor se încadrează și dimensiunile interioare
Motorul R90 este produs la fabrica Renault Cleon din Normandia, un punct cheie în domeniul producției de motoare și sisteme de transmisie. Lansat în primăvara anului 2015 și cunoscut inițial ca R240, acest motor a fost dezvoltat în întregime de Renault și a dus la completarea a 95 de brevete.
Carcasa care permite integrarea bateriei în ZOE, precum și sistemele de suspensie față și spate, au fost concepute de Divizia de Inginerie Vehicule Electrice și Șasiuri a Groupe Renault și sunt produse în fabrica Renault din Le Mans.
Noul model oferă caracteristici noi pentru nivelurile de echipare: două culori noi pentru caroserie (roșu intens și gri titan). Noi am primit varianta roșie. De asemenea, există noi opțiuni de interior care oferă un design modern și mai strălucitor: contur cromat al consolei R-LINK, tipar geometric alocat bordului și un finisaj gri metalic lucios fume pentru gravajul manetei de viteze, ramele difuzoarelor, oglinzi reglabile electric, jante noi și elemente de tapițerie noi pentru versiunile INTENS.
Versiunea INTENS vine acum tapițerie nouă și jante noi de aluminiu de 16 inch în două tonuri. Există un plus de rafinament la interior, grație unui nou finisaj pe negru a tapițeriei și diferitelor materiale din habitaclu. De asemenea, un nou pachet interior albastru este disponibil pentru versiunile de top.

La cumpărături și încărcare… 
Având acest model pe o perioadă mai lungă, ne-am gândit să verificăm și viabilitatea rețelei de încărcare a vehiculelor electrice. Cum de la autorități nu avem mari așteptări, am apelat la companii. Ne-am pus în pielea unui bucureștean care pleacă la cumpărături cu mașina electrică și am căutat centre de încărcare la Lidl, Kaufland și Ikea.
Paradisul mașinilor electrice este la Lidl Aviatorilor, acolo sunt destul 5 stații de încărcare pentru automobile electrice, dintre care una este pentru încărcare rapidă, la care pot fi încărcate simultan 2 mașini electrice. Kaufland au și ei în București stații cu posibilitatea de încărcare în regim Fast Charge (0-80% din capacitatea bateriei în mai puțin de 1h). Stația deservește toate tipurile de vehicule 100% electrice și hibride plug-in, atât pentru standardele de încărcare rapidă (CHAdeMO și CCS) la o putere de 20kWh, cât și pentru încărcare în curent alternativ (type 2) la o putere de 22kWh.
Și Ikea are astfel de stații de încărcare, accesul este puțin mai complicat, deoarece trebuiesc activate din zona de informații clienți, dar am încărcat și acolo ZOE cam 2 ore, când am luat pauza de prânz și am cumpărat niște decorațiuni interioare.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts