Volvo a dezvăluit pentru crossoverul XC70 PHEV fabricat în China o baterie de 39,6 kWh și o autonomie electrică de 180 km conform condițiilor CLTC. Acest SUV se laudă cu un sistem plug-in hibrid, având sub capotă un motor turbo de 1,5 litri.
Volvo a reînviat recent denumirea XC70, tachinând cu noul său SUV. Anterior, XC70 era mai degrabă un crossover ridicat. Succesorul său va deveni un crossover elegant cu un sistem de propulsie PHEV și un stil similar cu cel al EX90. Acest model a solicitat o licență de vânzare în China, dezvăluind specificațiile sale de bază. Datorită listării de către autoritatea de reglementare, XC70 PHEV a dezvăluit informații despre baterie.
Volvo XC70 adoptă limbajul de design distinctiv al mărcii, cu farurile spate „Ciocanul lui Thor”. Acest model are lumini spate aliniate vertical, mânere retractabile ale ușilor și oglinzi fără ramă. XC70 se mândrește cu faruri integrate în bara frontală. O priză de aer activă în față este un alt punct forte.
Dimensiunile Volvo XC70 fabricat în China sunt 4815/1890/1650 mm, având un ampatament de 2.895 mm. Pentru claritate, acest SUV chino-suedez este cu 60 mm mai lung, cu 30 mm mai îngust și cu 10 mm mai jos decât BMW X3 G45. Ecartamentele față și spate ale Volvo XC70 sunt egale cu 1.623 mm. Unghiurile de atac și de degajare sunt de 18, respectiv 21 de grade.
Versiunea de bază a Volvo XC70 rulează pe jante de 19 inchi cu anvelope 234/50 sau 235/55. De asemenea, poate fi echipat cu jante de 255/45 R20 și 255/40 R21. Masa proprie a acestui model se situează în intervalul 2.110 – 2.275 kg, în funcție de opțiunea bateriei.
Volvo XC70 este primul model construit pe cea mai nouă platformă a mărcii, SMA. Adoptă un sistem plug-in hibrid cu motorul turbo de 1,5 litri BHE15-BFZ fabricat de Aurobay. Vă reamintim că această ultimă companie a devenit recent parte a joint-venture-ului Geely-Renault numit Horse Powertrain.
Seria de motoare BHE15 de la Aurobay funcționează de obicei în tandem cu o transmisie 3DHT100 cu 3 trepte. În aprilie 2025, această combinație a fost recunoscută cu Pace Award. Motorul BHE15-BFZ este, de asemenea, utilizat pentru alte mașini PHEV chinezești precum Geely Galaxy L7, Geely Galaxy L6, Geely Preface L, Lynk & Co 07 și Lynk & Co 08. Puterea maximă a acestui motor cu ardere internă atinge 120 kW (161 CP). Viteza maximă a mașinii este de 180 km/h.
În prezent, nu există informații despre motoarele electrice ale XC70. Cu toate acestea, autoritatea de reglementare chineză a dezvăluit informații detaliate despre bateriile sale. Versiunea de bază a Volvo XC70 adoptă un pachet de baterii LFP de la CATL, cu o capacitate de 21,22 kWh. Acesta oferă o autonomie electrică de 100 km în condiții CLTC. Această variantă a Volvo XC70 are un consum de combustibil de 5,85 litri la 100 km cu bateria descărcată. Bateria cântărește 189 kg.
XC70 se laudă, de asemenea, cu un pachet de baterii NMC ternare mai mare, de 39,63 kWh. Acest pachet asigură o creștere semnificativă a autonomiei electrice la 180 km în condiții CLTC. Cu toate acestea, cântărește 243 kg. Aceasta înseamnă un consum de combustibil mai mare, de 6,55 litri la 100 km cu bateria descărcată.
Volvo XC70 a fost dezvoltat având în vedere China. Scopul producătorului auto a fost să ofere clienților locali o mașină plug-in hibrid cu o autonomie electrică suficientă. Nu există informații despre dacă Volvo XC70 va fi disponibil la nivel global.



