Volkswagen Passat – mai sus cu o treaptă

Volkswagen Passat B8 Tdi test AutoReport.ro (6)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a testat modelul care promite o revoluție în clasa sa. Este vorba de Volkswagen Passat, una dintre cele mai populare mașini din România.

Planurile Volkswagen includ împingerea modelului Passat într-o zonă superioară a pieței. De aceea noua generație arată mai premium, iar interior aduce mai mult a CC.
Schimbarea este evidentă, mai ales la design. Aici liniile plictisitoare și drepte ale vechii generații au fost înlocuite de o siluetă mai bine definită. O parte frontală cu o grilă cu mult crom și care parcă se prelungește în zona farurilor. Luminile de zi de tip LED au forme interesante, iar grupul VAG credem că are cei mai buni specialiști din lume în materie de light-signature atât pentru blocurile optice față cât și spate.
Nervura de pe părțile laterale dă un plus de frumusețe siluetei zvelte a mașinii și se întinde fix între blocurile optice față și spate.
Generația a 8-a a sedanului german este creat pe platforma modulară MQB și poartă numele de cod B8.

Sub capotă avem deja clasicul motor de 2 litri TDi. Aceasta este cea mai slabă variantă și produce 150 CP. Cu toate acestea, împreună cu transmisia automată face treabă foarte bună și face din sedanul o tonă și jumătate o mașină foarte sprintenă.
Passat a primit un sistem care oferă mai multe moduri de rulare, numit DCC, adică Dynamic Chassis Control. Acesta are mai multe moduri: Comfort, Normal, Sport, Individual şi Eco. Suspensia este foarte confortabilă, iar mașina stă pe drum foarte bine. Passat pierde puțin din admirația noastră la capitolul direcție, care, deși este precisă, are un feedback puțin cam artificial.

Interiorul mizează acum pe materiale mai bune, designul devenind dintr-o dată interesant. Panoul de instrumente este acum full-digital, ca cel al sedanurilor premium din clase superioare. Încă de la lansare, cei de VW ne-au avertiza că vom avea în față un model plin de tehnologii noi. Acum am putut vedea la lucru: lane assist, blind spot assist sau brake warning.
Postul de conducere excelează prin ergonomie și confort, șoferul beneficiind de un sistem ErgoComfort care permite reglarea scaunului în foarte multe feluri până la obținerea poziției perfecte. Passatul are aceeași lungime ca precedentul, dar ampatamentul este mai mare. De acest spațiu beneficiază cei din interior, acum 5 persoane având mai mult loc să călătorească în acest sedan mediu care pare unul dintre cele mai spațioase din clasa sa.

În ceea ce privește siguranța, Passat mizează pe o mulțime de airbag-uri, dar și pe o listă impresionantă de sisteme de asistență disponibile.

Volkswagen Passat 2.0 TDi BMT
0-100 km/h: 8,7 secunde
Viteza maximă: 218 km/h
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 150 la 3.500 rpm
Cuplu maxim: 340 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.767/1.832/1.456
Masă proprie: 1.501 kg
Volum portbagaj (l): 586
Consum mediu: 6 l/100 km (test)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts