Nissan X-Trail – SUV de lucru, dar și de vacanță

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Încă de când am văzut noul NISSAN Xtrail la Salonul auto de la Frankfurt și ni s-a părut că epoca SUV-urilor pătrățoase a apus. Apoi ne-am gândit că nimeni nu ne poate opri să testăm acest model și să ne și bucurăm de evoluția acestui SUV.

Robustul SUV japonez se adresează atât familiștilor convinși cât și workohlicilor care muncesc mult pe teren. Dar noi l-am folosit ca pe o mașină de vacanță, într-un drum București – Constanța, dar la care am adăugat și niște drumuri offroad în apropiere de Năvodari.
Nissan X-Trail este un nume apărut peste 15 ani pe piața SUV-urilor. În mare, actuala generație și-a păstrat liniile pe care le are și Qashqai. X-trail, pe de altă parte, pare mai masiv și mai stilat. Deși este mai mic decât un Pathfinder sau un Patrol, are caracteristicile unui SUV adevărat, abordează borduri și gropi fără să îi pese, intră curajos pe orice drum desfundat și cu greu găsești o suprafață care să îi pună probleme. Am profitat de acest lucru pentru a intra pe o plajă privată și a-i face niște fotografii interesante.
Designul său exterior indică în mod clar apartenenţa la familia de maşini 4×4 a mărcii japoneze. Noile linii sunt foarte moderne, Pathfinder sau Navara deja s-au adaptat la acestea.
La volan, Nissan X-Trail, deşi e masiv, se manevrează foarte ușor. X-Trail vine în România cu o singură motorizare, vechiul diesel de 2.0 litri a fost înlocuit de o nouă unitate de 1,6 litri, în patru cilindri, ce garantează resurse decente şi un consum rezonabil, specific segmentului din care face parte. Motorul oferă un total de 130 de cai putere. Cuplul motor de 320 Nm, este atins chiar mai jos decât la vechea unitate cu cilindree mai mare. Cutia de viteze este una manuală cu 6 trepte și foarte bine etajate. Noul Xtrail arată mai bine decât predecesorul, dar și stă mai bine pe asfalt decât acesta. Comportamentul dinamic este unul bun, suspensia este mai confortabilă, dar ni se pare că în offroad este puțin mai sensibilă.
Mașina este foarte spațioasă. X-Trail oferă suficient loc atât pentru cinci pasageri, cât şi la capitolul bagaje. Portbagajul mi-a lăsat impresia că are suficiente sertare și locuri de stocare încât să poți transforma SUV-ul în atelier mobil. Nissan oferă „clientului” de X-Trail aproape orice: scaune din piele cu comandă electrică, LCD cu touch-screen, sistem de sunet Bose, bord ergonomic și plăcut vederii și numeroase spații de stocare. Calitatea materialelor din interior și finisajele au trecut acum la un alt nivel, unul destul de sus.
Noul X-Trail are numeroase dotări noi de siguranţă, majoritatea fiind de siguranţă activă. Acestea vin pe lângă clasicele airbag-uri, ABS, ESP şi sistem de asistenţă la urcarea în pantă. Vorbim despre portofoliul de sisteme de siguranţă înglobate sub aripa Nissan Safety Shield. Acestea includ frânarea automată la un impact iminent cu vehiculul din faţă.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4×4 Acenta
0–100 km/h în 11 secunde
Viteza maximă 186 km/h
L/l/h (mm) 4.643/1.820/1.695
Masă proprie (kg) 1.610
Cilindree (cmc) 1.598
Putere (CP/rpm) 130 la 4.000
Cuplu (Nm/rpm) 320 la 1.750
Consum mediu 7 l/100km
Cutie de viteze – manuală cu 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts