Toyota Auris Hibrid – tradiție eco

Test Toyota Auris HSD (6)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Toyota mizează destul de mult pe vehiculele sale hibride și este primul producător care a produs în masă o astfel de mașină. Acum AutoReport.ro testează compacta Auris în varianta hibridă, o mașină care a primit un facelift ce o face mai atrăgătoare.

Toyota Auris a fost lansată în 2007 cu scopul de a lua cu asalt piața mașinilor compacte din Europa. A doua generație a sosit în 2012, iar anul trecut și aceasta a primit un facelift.
Acest facelift aduce atât de multe modificări la design încât pare o nouă generație. Auris a rămas tot o compactă cu siluetă pătrățoasă, dar partea frontală pare adusă de undeva din viitor. În această perioadă am observat că mai toate modelele producătorilor japonezi încearcă să fie cumva înaintea vremurilor din punct de vedere al designului.

Cum japonezii au o tradiție de peste 15 ani în construcția de modele hibride de serie, era și normal ca odată cu face-liftul gamei să apară și o variantă hibridă.
Denumită Auris HSD (de la Hybrid Synergy Drive), compacta moștenește sistemul de propulsie de la Prius.
Auris HSD se deosebește foarte greu de un Auris normal. Cei mai atenți, însă pot observa culoarea albastră din siglă, dar și alte elemente distinctive. În interior regăsim câteva modificări subtile la bord și selectorul transmisiei specific hibridelor Toyota.
Testul cu hibrida compactă peste 600 de kilometri pe traseul București-Constanța și retur. Auris HSD este o mașină silențioasă, mai ales până la trecerea pragului de 40 km/h, când motorul electric își face discret treaba. Totuși, atunci când motorul termic intră în funcțiune zgomotul nu este asurzitor, fiind mai degrabă un murmur discret care crește pe măsură ce solicitarea motorului devine mai mare.
Grupul motopropulsor cu o putere combinată de 136 CP face ca această hibridă să fie destul de sprintenă, aportul motorului electric făcându-se simțit nu numai la viteze mici ci și la viteze mai mari. Transmisia face ca trecerea dintr-o treaptă în alta să fie practic insesizabilă contribuind și mai mult la confortul celui care este la volan.
Auris HSD are trei tipuri de conducere: EV, ECO și Power, iar fiecare poate fi activat dintr-un buton separat. Totuși trebuie mult mai mult decât o comutare pentru a te încadra în cererile fiecăruia.
Manevrabilitatea este una bună, iar direcția este precisă.
Și în interior regăsim modificări, mai ales în zona centrală, acolo unde sistemul de infotainment oferă un display tactil, fără alt fel de butoane. În interior este destul spațiu pentru 5 persoane, iar acestea pot o mulțime de bagaje, mai ales că spațiul din portbagaj a sporit la generația a doua a Auris.
Din punct de vedere al dotărilor de siguranță, Auris HSD este foarte dotat, cu sisteme de tip EBD, BA, de control al tracțiunii, de asistență la pornirea în rampă, Lane Assist și un sistem ce avertizează șoferul să frâneze dacă există pericol de coliziune.

Toyota Auris Facelift 1.8 Hibrid VVT
0-100 km/h: 10,9 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.330/1.760/1.475
Masă proprie: 1.455 kg
Volum portbagaj (l): 360
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.798
Putere (CP/rpm): 99 la 5.200
Cuplu maxim (Nm/rpm): 142 la 4.000
Motor electric: 82 CP
Cuplu: 207 Nm
Putere (CP): 136 combinată
Consum mediu: 4,5l/100 km
Transmisie automată – E-CVT

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts