Renault Trucks K460 cu Renault Koleos – test offroad

Da mai departe!

Autoreport.ro a fost în stația de sortare Corsarul Roșu pentru a testa camionul de construcții Renault Trucks K460, dar și noul Renault Koleos. La sfârșitul anului 2013, ca urmare a unei investiții de 2 miliarde de euro și a celui mai riguros program de testare din istorie, Renault Trucks și-a lansat noua gama de camioane, fiind prima data cand un producător își reinnoiește întreaga gamă simultan. Renault a prezentat de curând acest SUV care este cel mai mare din gamă.

Parte a acestei înnoiri au fost și gamele C și K destinate transportului în construcții. Gama Renault Trucks C, disponibilă în două variante de lăţime a cabinei, se concentrează în principal pe încărcături mari, consum redus şi confort comparabil cu cel al unui vehicul de distanţe lungi.

În acelaşi timp, gama Renault Trucks K stabileşte noi standarde în termeni de robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă, de asemenea, cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Noile vehicule beneficiază de un grup motopropulsor îmbunătăţit cu noile motoare Euro 6 şi, de asemenea, o cabină specifică. Noi am testat o basculantă K480 P8x4 cu cabină de zi.
Printre caracteristicile oferite de noul camion, cele mai remarcabile sunt cabina mai spaţioasă, mai confortabilă şi mai ergonomică, cu butoane rotative. Un prag pe partea laterală a vehiculului a fost de asemenea inclus pentru a permite şoferilor să verifice mai uşor încărcătura. K480 este capabil să suporte cele mai dificile condiţii, oferind protecţie în caz de impact pentru cele mai expuse părţi şi barele de protecţie din oţel. 
În cele din urmă, camionul testat de noi se mândrește cu o masă tehnică maximă de 48 tone şi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32°) pentru gama K. Doar grupul de osii spate poate suporta până la 32 tone, dar nu se poate exploata camionul încărcat atât de mult pe drumurile publice, din cauza reglementărilor CNAIR.

Gama K include toate versiunile cu tracţiune convenţională. K460 testat de noi este echipat cu un motor DTi 11 care are o putere maximă de 338 kW livrată între 1700 și 1900 rpm. Cuplul maxim este de 2200 Nm obținut într-o plajă de turații joasă de la 1000 la 1400 rpm. Motorul îndeplinește standardele de emisii Euro6 și este echipat cu sistem de post-tratare compact (catalizator, FAP, SCR cu regenerare automată a filtrului de particule). Camionul are ambreiaj cu două discuri cu diametrul de 400 mm și este echipat cu o cutie de viteze B14 manuală cu 12 rapoarte față plus 2 extra-lente și 4 rapoarte spate.
Frâna suplimentară este un Optibrake (cu putere de la 300 kW la 2.300 rpm), fiind de fapt o combinație a retarderului pe eșapament și a frânei de compresie pe supape.
Pe parcursul testului am descoperit că acest camion este ideal pentru exploatarea în astfel de condiții în balastieră, stație de sortare sau carieră. Nu duce lipsă de putere indiferent de cât de dificil este terenul, chiar și încărcat.
Vehiculele din gama K sunt echipate cu lumini pentru viraje. Aceste vehicule au, de asemenea, mai multe opţiuni de dispozitive pentru simplificarea operaţiunilor de montare a caroseriei, permiţând o eficientizare de până la 20% a duratei, făcând ca timpul de livrare al vehiculului să fie mai scurt.
În interior, am regăsit o cabină care a împrumutat o parte din calitățile camioanelor de distanțe lungi. Acum bordul este mai rafinat și mai ergonomic, în timp ce scaunele sunt mai confortabile. K460 poate deveni un loc de muncă foarte apreciat de șoferii din construcții.

Renault Koleos a fost alături de noi în acest test offroad. Bineînțeles că l-am încercat și pe acesta mai ales că la ultima întâlnire cu el l-am folosit doar pe asfalt.
Noul KOLEOS preia noua linie de design Renault, deja utilizată pentru restilizarea întregii game. Pentru Noul Koleos, exteriorul a fost conceput pentru a oferi tuturor pasagerilor cel mai bun confort interior. Ampatamentul de 2710 mm – pentru o lungime totală de 4670 mm – este unul dintre cele mai lungi din segment îi permite modelului să revendice un spațiu record. De asemenea, cu raza de 289 mm la genunchi, scaunele din spate conferă cel mai bun spațiu în segment, iar înălțimea și lățimea la nivelul umerilor și coatelor sunt foarte generoase.
Sub capotă găsim motorul diesel 2.0 dCi de patru cilindri și 16 valve, echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabilă, o șină de combustibil presurizat la 1600 bari și injectoare piezo-electrice. Acest motor dezvoltă o putere de 175 CP (127 kW) la 3750 rpm și un cuplu de 380 Nm pe un interval de 2000 la 3000 rpm.
Noul Renault KOLEOS este dotat cu tehnologia 4×4, ușor de utilizat mulțumită sistemului de tracțiune integrală 4x4i, un sistem care facilitează transferul intre două și patru roți motrice. Nouă transmisie 4×4 disponibilă pe KOLEOS garantează siguranță și stabilitate crescută prin neutralizarea subvirarii și supravirarii și prin optimizarea aderenței în condiții dificile. Noul Koleos oferă, de asemenea, capacități reală în off-road, având o gardă la sol de 213mm.
Renault Koleos a primit sistemul de infotainment R-Link 2, care permite o experiență de conectare personalizabilă. Acest sistem servește ca un centru de control conectat pentru a coordona funcțiile multimedia, sistemul de navigație, funcția hands-free, sistemul radio și sistemele de asistentă a șoferului.
Mașina este echipată cu o mulțime de noi sisteme: pentru siguranță: Sistemul Activ de Frânare de Urgență, pentru alerta: Sistemul de alertă la părăsirea benzii de circulație, alertă pentru menținerea distantei de siguranță, avertizare unghi mort, detectarea oboselii și pentru asistenta: camera video marșarier, comutare automata faza lunga/ faza scurta, senzori de parcare fată, laterali si spate si sistemul Easy Park Assist.

Related posts