Test de consum cu Suzuki Ignis prin București

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Suzuki Ignis este o mașină atipică. Este un SUV sau o mașină de oraș? Cu siguranță dimensiunile o fac mașină de oraș. De aceea, noi cei de la AutoReport.ro am readus mașina în garajul nostru pentru un test de consum.

Alături de Suzuki Ignis ne-am petrecut un weekend în București. Am înfruntat vineri traficul groaznic, dar am și putut să ne deplasăm bine pe bulevarde sămbătă și duminică. Toate acestea cu o mașină care nu se teme de gropi sau să treacă peste liniile de tramvai tot mai deteriorate din intersecțiile acestui oraș.
Trebuie să spunem că Ignis nu este singur în segmentul său atipic. Opel are Adam Rocks, iar Fiat are o variantă Panda 4×4. Deci segmentul de mini-mașini care emit ceva pretenții de a se descurca pe drumuri mai accidentate este și el disputat.
Suzuki Ignis a trecut printr-o mulțime de transformări până a ajuns la actuala formă. Designul este acum unul interesant cu blocuri optice cu lumini de zi de tip LED și destul de futuriste. Despre partea laterală și cea spate, deși suntem fani ai liniilor drepte, am prefera să nu discutăm… asta deoarece preferăm liniile drepte pe SUV-uri de dimensiuni mari sau pickup-uri.
Sub capotă avem parte de un motor pe benzină de 1,2 litri care produce 90 CP. Acesta este cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte care este destul de bine etajată și potrivită pentru acest motor. Surpriza vine din partea tracțiunii care este integrală. Ok, nu avem în față cea mai sportivă combinație motor-cutie, dar mașina este foarte ușoară, compactă și destul de sprintenă prin traficul din București. Prin oraș am reușit o medie a consumului de 7 litri la 100 km. Acesta este un rezultat destul de bun dacă îl raportăm la un motor pe benzină.
Este adevărat că formele din exterior nu sunt foarte pe placul nostru, dar atunci când intrăm în interior vedem avantajele lor. Deși Ignis este situată undeva sub clasa subcompactelor, în ea pot avea loc 4 persoane. Materialele din interior sunt destul de bune, iar GLX, Ignis oferă scaune față încălzite, pornire fără cheie, închidere centralizată care poate fi acționată și prin intermediul butoanelor amplasate în mânerele portierelor, un sistem audio cu șase incinte și volan îmbrăcat în piele. În plus, avem un sistem de infotaiment modern.
Varianta de test, fiind foarte bine echipată din punct de vedere al siguranței active, a fost clasificată cu 5 stele EuroNCAP. Printre sistemele prezente la bord se numără: sistemul de frânare automată de urgență, de detectare a pietonilor și de avertizare la depășirea benzii de rulare.

Suzuki Ignis 1.2 AllGrip GLX
0-100 km/h: 11,9 sec
Viteza maximă: 165 km/h
L/l/î: 3.700/1.690/1.595
Masă proprie: 870 kg
Cilindree (cmc): 1.242
Putere (CP): 90 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 120 la 4.400 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts