Test BMW 320xd – refresh de dragul concurenței

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

A trecut timpul și actuala generație BMW Seria 3 a avut nevoie de un facelift. Acum AutoReport.ro testează acest model în configurația 320d xDrive provenit de la Automobile Bavaria.

Concurența este tot mai acerbă în zona sedanurilor medii premium, asta deoarece concurenții au primit generații noi. BMW-ul vine cu un facelift care aduce schimbări subtile, mai ales în zona grilei și blocurilor optice.
Seria 3 este deja un model iconic pentru bavarezi, este produs fix la Munchen și este unul dintre stâlpii vânzărilor BMW. De la lansarea sa în 1975, peste 14 milioane de automobile BMW Seria 3 au fost vândute la nivel mondial.
În interior, descoperim un design mai elegant, cu materiale noi şi detalii cromate suplimentare pentru butoanele de control, prizele de aer şi panoul central de control. Nou creată, consola centrală, cu capac glisant pentru suporturile de pahare, permite o utilizare mai bună a spaţiilor de stocare din faţa levierului schimbătorului de viteze şi duce ergonomia la un nivel superior. Aici pot călători în deplin confort 5 persoane, fiind și suficient loc pentru bagaje în portbagaj și spațiile suplimentare de stocare.
Modelul testat de noi este un 320d Sedan. Motorul diesel de 2 litri dezvoltă acum 190 CP și este echipat cu transmisie Steptronic cu opt trepte. Acest model are și modul „coasting” al transmisie Steptronic. Când conducătorul eliberează acceleraţia la viteze mai mari, de exemplu la o coborâre lină pe autostradă, motorul este decuplat automat de la sistemul de propulsie. Modelul destul de sportiv și rapid este echipat și cu tracțiune integrală.
Sistemul BMW xDrive reduce, în mod eficient, caracterul subvirator şi cel supravirator la abordarea virajelor şi îmbunătăţeşte dinamica, de exemplu la virare într-o curbă sau în momentul accelerării la ieşire chiar şi din virajele foarte strânse. Deci avem pentru acest model de test un comportament la drum aproape ireproșabil.
La capitolul sisteme de asistență și siguranță, pe lângă cele obișnuite precum ESP și Lane Assist, acum avem tempomatul activ (Active Cruise Control / ACC), dar și Parking Assistant. Acesta include acum şi noua funcţie Auto PDC, care permite activarea automată a Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) când automobilul se apropie de un obiect aflat în faţă şi afişează distanţa rămasă. Când sunt detectate ambuteiaje cu trafic cu porniri şi opriri dese, funcţia Auto PDC este dezactivată. Un alt sistem inovativ este BMW Head-Up Display integral color de la noul BMW Seria 3 permite ca toate informaţiile relevante să fie afişate direct în câmpul vizual al conducătorului.

BMW 320d xDrive
0-100 km/h: 7,4 sec
Viteza maximă: 233 km/h
L/l/î: 4.633/1.811/1.429
Masă proprie: 1.590 kg
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 190 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 1.750 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts