smart fortwo primește și versiunea cabrio

Da mai departe!

Din primăvară, noul smart fortwo cabrio va fi disponibil. La momentul lansării sunt disponibile două variante de motorizare cuplate la transmisia automată twinamic. Variantele cu transmisie manuală urmează să fie lansate în perioada următoare, alături de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy.

La simpla atingere a unui buton, noul smart fortwo cabrio se transformă, din binecunoscutul model cu două locuri şi habitaclu închis, într-un autovehicul dotat cu acoperiş retractabil din material textil sau într-un cabriolet veritabil cu plafonul complet pliat. Astfel, experienţa de condus în aer liber poate fi adaptată vremii sau dispoziţiei şoferului. Flexibilitatea oferită de plafonul pliabil „tritop” şi de traversele detaşabile amplasate pe acoperiş reprezintă o caracteristică specială, însă nu doar în acest segment. În acelaşi timp, noul smart fortwo cabrio este singurul cabriolet autentic din clasa sa. Aproximativ 220.000 de fani ai smart cabrio au optat pentru modelele precedente.

Noul smart fortwo cabrio (cu o lungime de 2.69 m, o lăţime de 1.66 m şi o înălţime de 1.55 m) este uşor de recunoscut ca făcând parte din noua generaţie smart: cel de-al treilea model evidenţiază filosofia de design „FUN.cţional” specifică smart, definită de doi poli – inima şi mintea. Limbajul designului este simplu, clar şi progresiv. Acesta include conturul tipic cu prelungiri foarte scurte, linii, forme şi suprafeţe clare şi, desigur, celula de siguranţă tridion. Având o grilă cu design de tip fagure şi faruri rombice, aspectul frontal al unui smart este inconfundabil. Stâlpul B este mai mic decât cel de la modelul cu habitaclu închis, iar designul celulei de siguranţă tridion este progresiv, oferind noului smart un aspect mai sportiv şi concentrat.
Când soarele răsare dintre nori, şoferii smart fortwo cabrio pot reacționa rapid: plafonul din material textil se poate deschide în mod automat în 12 secunde – chiar şi când autoturismul rulează cu viteză mare. Cu ajutorul cheii cu trei butoane, plafonul poate fi ridicat şi din exteriorul maşinii, prin intermediul telecomenzii.

În plus, îndepărtarea stâlpilor laterali oferă o experienţă cabrio completă. Aceştia pot fi depozitaţi în interiorul haionului. Mai mult, compartimentul din haion oferă suficient spaţiu pentru a depozita şi o vestă fluorescentă, trusa de prim ajutor sau triunghiul reflectorizant.
Cu o suprafaţă de 1.8m2, plafonul „tritop” din material textil este cu aproximativ 4% mai mare decât cel al predecesorului său. Acoperişul exterior este realizat dintr-un material poliacrilic rezistent la lumină, iar interiorul conţine un mix de materiale compus din poliester şi bumbac. De asemenea, designul este completat de un strat de cauciuc dispus la mijloc. Plafonul are o grosime totală de 20 mm, iar luneta este încălzită şi confecţionată din sticlă.

Siguranța: spațiul de protecție al pasagerului, validat printr-un test al plafonului
Mixul de materiale folosite pentru smart fortwo cabrio cuprinde o proporție mare de oțeluri rezistente formate la cald și oțeluri multifazice de rezistenţă maximă.
În plus, comparativ cu modelul coupé, cabrio a fost consolidat în mod special în părţile importante. Modificările includ un sistem de bare încrucișate sub autovehicul, bare de torsiune la puntea din față și din spate, precum și un tub interior localizat în stâlpii A, fabricat din oțel super rezistent format la cald.

După îndeplinirea testelor de impact obligatorii, noul smart fortwo cabrio – cu un concept de siguranță ce include celula de siguranță tridion, un element specific brandului pentru absorția eficientă a energiei – trece, de asemenea, şi testele suplimentare de impact Mercedes-Benz, ce deseori au o serie de cerințe mult mai stricte. Acestea includ și testul de ”prăbuşire a plafonului”. În cadrul acestui test, un obiect cade ușor înclinat, de la o înălțime de 50 de centimetri, deasupra plafonului, iar autovehiculul lovește unul dintre cei doi stâlpi A.
Sistemele avansate de asistență pentru șoferi, rezervate până de curând segmentelor de top, ajută la prevenirea accidentelor. Acestea includ sistemul de ultimă generație ESP®, alături de sistemul de asistență împotriva vântului din lateral – Crosswind Assist (opțional), sistemul de asistență la pornirea în rampă – Hill Start Assist (standard), sistemul de prevenire a coliziunilor – forward collision warning (opțional) și sistemul de ”păstrare” a benzii – Lane Keeping Assist (opțional).
În primă fază, noul cabrio va fi echipat cu motorizări în trei cilindri de ultimă generaţie, disponibile în două versiuni: cu o putere de 52kW (71 CP) sau 66kW (90 CP). La momentul lansării, ambele variante de motor dispun de transmisie cu dublu ambreiaj twinamic, iar transmisia manuală cu cinci viteze va fi lansată în perioada următoare. De menţionat este faptul că smart fortwo cabrio are agilitatea tipică a brandului – la 6.95m (între borduri ) şi 7.30m (între pereți ), astfel că manevrele de întoarcere sunt foarte simple.
În plus faţă de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy – clienţii au oportunitatea de a alege dintr-o gamă largă de accesorii pentru siguranţă şi confort, inclusiv noile caracteristici adăugate la ultimul facelift, precum pachetul Urban Style (ce include evazări aripi de culoare neagră şi suspensie coborâtă). Captivant şi de calitate superioară, interiorul smart fortwo cabrio corespunde cu cel al modelului cu habitaclu închis, ce dispune de trăsături standard inclusiv două parasolare cu oglinzi integrate, o consolă centrală cu sertar şi un suport pentru haine amplasat în spate. Un deflector de vânt este disponibil opţional. Stilul interiorului va încânta cu siguranţă, acesta fiind caracterizat de o „buclă dinamică”, o trăsătură specifică interiorului – de exemplu, linii expresive dispuse pe tabloul de bord şi pe uşi.

 

Related posts