Rolls-Royce VISION NEXT 100

Da mai departe!

Mărcile grupului BMW sărbătoresc centenarul cu niște concepte super-interesante. Brandul britanic de lux Rolls-Royce simbolizează luxul auto aşa cum nu o face nici o altă marcă și e normal să vină cu un concept conform cu această filozofie.

Marca a fost fondată în 1904, iar produsele sale au ajuns la nivel suprem în câţiva ani – respectând moto-ul lui Sir Henry Royce: „Tinde spre perfecţiune în tot ceea ce faci. Ia ce este mai bun şi fă-l şi mai bun. Când nu există, concepe-l”.

Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design: „Pentru a sărbători acest spirit de pionierat, Rolls-Royce VISION NEXT 100 a fost conceput ca expresie supremă a viitorului mobilităţii de superlux. Este o viziune edificatoare a posibilităţilor fascinante ale Rolls-Royce Motor Cars în viitor”.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 este primul automobil pur vizionar în istoria de 112 ani a mărcii.

În crearea sa, echipa s-a concentrat pe următoarele întrebări:

Care este viitorul luxului?
Cum poate fi translatat caracterul exclusivist al unui Rolls-Royce în viitor?
Cum se pot schimba cerinţele clienţilor Rolls-Royce? Cum ar putea Rolls-Royce să le depăşească aşteptările în încercarea sa constantă de a găsi perfecţiunea?
Ar putea caracteristicile tradiţionale ale Rolls-Royce – precum măiestria precisă, spiritul de pionierat şi dragostea pentru perfecţiune – să fie combinate cu tehnologiile şi tendinţele viitoare şi să stabilească noi standarde ale luxului în deceniile următoare?
Cum putem asigura ca o călătorie cu Rolls-Royce să rămână o experienţă unică în viitor precum este în prezent?
Rolls-Royce Motor Cars îndeplineşte deja cele mai diverse dorinţe ale clienţilor şi oferă posibilităţi aproape nelimitate pentru personalizarea automobilelor sale. De-a lungul anilor şi deceniilor următoare, oportunităţile vor deveni şi mai extinse, iar clienţii vor putea să-şi personalizeze modelele Rolls-Royce în adevărate unicate. Din punct de vedere al tehnologiei, Rolls-Royce VISION NEXT 100 este bazat pe o platformă ultrauşoară avansată, echipată cu o propulsie electrică de înaltă performanţă. De la ampatament la designul caroseriei, diversele specificaţii şi echipamente pot fi adaptate special pentru a se potrivi cerinţelor fiecărui client.

Echipa de design Rolls-Royce se aşteaptă ca progresele materialelor compozite şi ale tehnologiilor să aibă o influenţă decisivă asupra modului în care producţia poate fi personalizată în viitor. De asemenea, evoluţiile vor elibera noi posibilităţi creative pentru marcă în misiunea de a îndeplini dorinţele exigente ale clienţilor şi de a atinge obiectivul de a produce echivalentul auto al creaţiei haute couture.

Rolls-Royce VISION NEXT 100 încorporează doar unele dintre opţiunile de design care vor fi posibile în viitor.

Se concentrează pe următoarele aspecte principale ale noii dimensiuni a luxului auto:

„Personal Vision”: una dintre nenumăratele viziuni personale posibile pentru un Rolls-Royce al viitorului
„Grand Sanctuary”: interiorul automobilului ca refugiu privat
„Effortless Journey”: ghidată de „Eleanor”, asistentul virtual al pasagerului
„Grand Arrival”: eleganţa supremă când ajungi la destinaţie.
Personal Vision: una dintre nenumăratele viziuni personale posibile pentru un Rolls-Royce al viitorului

Rolls-Royce VISION NEXT 100 este doar una din nenumăratele viziuni personale posibile pentru un Rolls-Royce al viitorului. Într-o evoluţie a experienţei Rolls-Royce din prezent, gustul clientului va modela exact cum va arăta automobilul său Rolls-Royce şi cum va fi configurat.

În spiritul marilor carosieri din trecut, Rolls-Royce va crea şasiul viitorului, manufacturat din cele mai avansate materiale şi propulsat de un sistem cu emisii zero. Tehnologiile de producţie inovatoare vor permite clienţilor să se implice în stilul şi proporţiile viziunii personale Rolls-Royce. Vor avea posibilitatea de a-şi comanda propriile automobile modelate de designerii Rolls-Royce în funcţie de gusturile personale – capodopere personalizate unice create ca amprentă a proprietarului.

Grand Sanctuary – interiorul automobilului ca refugiu privat

Într-un Rolls-Royce, starea de bine şi dorinţa pasagerilor sunt foarte importante. Din acest motiv, designul interiorului este punctul principal de plecare: este conceput ca spaţiu în care pasagerii se pot bucura de propriul stil de lux. Interiorul automobilului devine un refugiu personal.

În crearea interiorului, designerii au optat pentru o ierarhie clară a liniilor, precum şi pentru materiale autentice sustenabile şi iluminat subtil. Acestea sunt combinate pentru a crea o oază perfectă, atmosfera ideală în care să te relaxezi.

Cu această abordare, designerii au putut să creeze un spaţiu purist primitor, în care străluceşte frumuseţea intrinsecă a materialelor. De exemplu, Rolls-Royce VISION NEXT 100 încorporează lemn Macassar cu tonuri calde, un covor de mătase lucrat manual pentru podea şi alte piese de tapiţerie din mătase moale.

La Rolls-Royce VISION NEXT 100, o fereastră panoramică de proporţii generoase oferă o vizibilitate remarcabilă. Cum automobilul este conceput să „plutească” în modul de condus autonom, scaunul conducătorului, volanul şi instrumentele sunt de prisos; ceea ce rămâne este un sentiment complet nou de spaţiu. Aflaţi în propriul refugiu privat, pasagerii au doar un ceas analog sub fereastra panoramică ca reminiscenţă a faptului că timpul nu este pierdut în cea mai înaltă formă a luxului.

Effortless Journey: ghidată de Eleanor, asistentul virtual al pasagerului

În crearea Rolls-Royce VISION NEXT 100, designerii au căutat să păstreze prezenţa tehnologiilor cât mai discretă posibil, dar în acelaşi timp să asigure conectivitate deplină. Automobilul este controlat de o inteligenţă virtuală care îndeplineşte fiecare cerinţă a pasagerului. Acest asistent virtual este încorporată în reprezentarea digitală a Spirit of Ecstasy, care apare pe monitorul OLED transparent cu lăţime maximă. Este botezat după Eleanor Thornton, modelul care l-a inspirat pe sculptorul Charles Robert Sykes în realizarea legendarului ornament de pe capotă. Cu cât Eleanor petrece mai mult timp pe şosea cu pasagerul, cu atât ea învaţă mai mult despre interesele şi nevoile acestuia – de exemplu, restaurantele favorite, gusturile privind arta şi traseele favorite -, precum şi despre preferinţele şi dorinţele celorlalţi pasageri. Prin interacţiunea vocală, pasagerii pot apela la serviciile ei pentru a-şi personaliza călătoria aşa cum doresc.

Grand Arrival – eleganţa supremă când ajungi la destinaţie

Din exterior, Rolls-Royce VISION NEXT 100 este o viziune a esteticii atemporale. Cu o lungime de 5,9 metri, silueta sa radiază o eleganţă puternică. În acelaşi timp, formele sale de coupé şi pasajele de sine stătătoare ale roţilor, aflate de fiecare parte a grilei Pantheon a radiatorului, oferă dinamism şi uşurinţă aspectului exterior.

Eleganţa şi uşurinţa caroseriei sunt subliniate de culoarea „Crystal Water” şi de statueta Spirit of Ecstasy, realizată din cristal tăiat manual şi iluminată din interior.

Datorită designului exterior impresionant, Rolls-Royce VISION NEXT 100 va atrage atenţia oriunde va apărea. Prezenţa sa charismatică este îmbunătăţită suplimentar de modul în care coboară pasagerii: printr-un gest generos, acoperişul şi uşa se deschid pentru a dezvălui interiorul automobilului. Pasagerii se ridică şi păşesc graţios în afară. Spectacolul este subliniat suplimentar de proiecţiile luminoase, care creează un covor roşu care arată drumul şi care transformă orice sosire în Grand Arrival.

Dacă este cazul, două umbrele integrate în uşi sunt disponibile pentru a proteja pasagerii. Bagajul personalizat Rolls-Royce poate fi aşezat în partea din faţă a Rolls-Royce VISION NEXT 100, unde este un amplu spaţiu de depozitare. Un mecanism inteligent deschide o trapă în partea laterală a automobilului şi dezvăluie bagajul pentru a fi luat de majordom.

Giles Taylor, director de design al Rolls-Royce Motor Cars: „Prin Rolls-Royce VISION NEXT 100, am fost foarte atenţi să nu insistăm asupra trecutului. Am dorit să fie cât mai inovatori posibil şi, în acelaşi timp, să depăşim istoria de design a mărcii”.

Related posts