Primul test cu Mitsubishi L200

Da mai departe!

Mitsubishi a adus și în România noul L200. AutoReport.ro a fost prezent la lansarea națională și am petrecut două zile alături de cel mai nou pickup japonez de pe piață. Am explorat munții pentru a vă arăta cu ce caracteristici se laudă a 6-a generație.

Exact la 40 de ani după ce primul pick-up truck de o tonă a fost lansat și cu peste 4,7 milioane de vânzări globale cumulate de atunci – din care 416.000 sunt încă folosite în Europa în 2019 (date MME din iunie 2019) – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) a introdus a 6-a generație de L200.

Vândut în peste 150 de țări, L200 se clasează pe locul 2 în graficul de vânzări globale al MMC, între Outlander și ASX. Noua generație se laudă cu capacități îmbunătățite on- și off-road (datorită cutiei sale de transfer full time Super Select 4WD II, completată cu noile sisteme “Off Road Mode” și “Hill Descent Control”).
Cu un „maxilar” pătrățos și „umeri” lați, noua Generație L200 reprezenta o declarație de design contemporan, complet coordonat cu ultimele tendințe previzibile ale pieței în acest segment. Mult mai mult decât un simplu face-lift, dispune de tablă metalică complet nouă în partea din față și din spate a cabinei, păstrând totuși trăsăturile caracteristice Mitsubishi, precum linia de mijloc, elimitarea curbată între cabină și zona de transport (J-line) sau liniile de caracter orizontale puternice, care subliniază
soliditatea caroseriei în general:
Pe lângă aspectul solid, au fost depuse multe eforturi pentru a îmbunătăți aerodinamica L200, cu exemple precum: un baraj de aer zonei dintre cabină și portbagaj, pentru a ajuta la gestionarea fluxului de aer și a reduce zgomotul produs de vânt, cel mai înalt punct al cabinei și cel al cadrului de protecție al zonei de încărcare au acum aceeași înălțime, pentru a reduce rezistența la aer și fost dezvoltate noi oglinzi laterale.

O dezvoltare a familiei de motoare Diesel a MMC “4N1” complet din aluminiu, arbore cu came dublu, rampă comună 16v 4 cilindri, compresie scăzută și injecție directă – care a fost primul motor Diesel din lume dispus cu distribuție variabilă – această nouă aplicație dezvoltată special pentru L200 include o reducere majoră a fricțiunii dintre piesele mobile și o îmbunătățire substanțială a răspunsului sistemului de injecție.
Acestea au redus consumul de combustibil, au curățat emisiile de gaze și au redus zgomotul mecanic. În plus, reducerea greutății pentru pistoane, biele și arborele cotit contribuie la o accelerare mai lină și mai lungă pe parcursul întregului interval de rotire.
Motivată de nevoia de a respecta reglementări mai stricte ale UE legate de emisii în cadrul WLTP, această micșorare va permite generației a 6-a de L200 să respecte cerințele Euro 6d temp.
În particular, un sistem de evacuare a gazelor cu purificare (SCR) ce folosește injecție AdBlue a fost montat pentru a reduce nivelul de emisii de NOx.

De fapt, această unitate mai mică, mai ușoară oferă performanțe similare unității anterioare 2,5 “Normal Power”, respectând protocolul WLTP mult mai strict, folosindu-se cel mai bine de greutatea restrânsă a modelului L200:
MY19 HP MY19 NP MY20
Putere max. 181 CP @ 3.500 rpm 154 CP @ 3.500 rpm 150 CP @ 3.500 rpm
Cuplu max. 430 @ 2.500 rpm 380 Nm @ 1.500 rpm 400 Nm @ 1750-2250 rpm

Noi am testat la această lansare națională varianta de 150 CP și cu cutie automată cu 6 trepte. Această variantă s-a dovedit a fi ideală pentru noi, deși traseul prin munții Baiului ne-a dus fix pe creste.

Predecesorul erei moderne 4WD a Mitsubishi Motors la începutul anilor 80, L200 a păstrat un avantaj față de competitori timp de cinci generații succesive, în special cu introducerea cutiei de transfer Super Select în 1991 – singura astfel de unitate
de pe piață, permițând 4WD full-time atât on road cât și off-road în treaptă inferioară de viteză.
Inițial dezvoltat pentru Pajero/Montero/Shogun, sistemul Super Select al MMC (acum “Super Select 4WD-II”) permite șoferului să aleagă cea mai potrivită setare a cutiei de transfer, în funcție de teren și de condițiile de mers. Trecerea de la 2WD la 4WD se poate face fără a fi nevoie să opriți mașina (posibil sub 100 km/h), indiferent de suprafața de drum.
Atu-ul Super Select se află în poziția sa “4H” Full Time 4WD. Încă o raritate în segment, în special când se combină cu capabilitatea low range, se poate folosi la orice viteză (în cadrul limitelor legale) și pe orice suprafață.
În cazul special al unui pick-up truck precum L200, Super Select 4WD-II adaugă aderență semnificativă atunci când mașina este condusă cu spațiul de încărcare gol. Dispune de un diferențial central ce furnizează performanțe off-road remarcabile, dar controlează și distribuirea cuplului în față și spate în modul 4H, pentru manevrare mai bună și operare simplă pe o gamă largă de suprafețe, de la
drumuri pavate la trasee alunecoase.
Spre deosebire de unii dintre competitorii săi, Super Select 4WD-II este echipat și cu o gamă largă de viteze inferioare (“4LLc”) pentru adevăratul off-road. Operat cu ajutorul unui buton amplasat lângă selectorul 4WD și disponibil cu M/T și A/T (modelele 4WD), noul Mod Off-road, oferă posibilitatea selectarii modurilor specifice GRAVEL (pietriș), MUD (noroi)/SNOW (zăpadă), SAND (nisip) și ROCK (piatră) (only in 4LLc), care se setează în funcție de condițiile de mers.
De asemenea operat printr-un buton amplasat lângă selectorul 4WD și de asemenea disponibil și la M/T și la A/T (modelele 4WD), sistemul Hill Descent Control menține o viteză constantă a vehiculului când coboară o pantă și unde frâna de motor singură nu este suficientă.

În plus față de noile moduri Off Road și sistemul Hill Descent Control, generația a 6-a de L200 este îmbunătățită față de predecesori în numeroase zone menite să ofere un nivel mai ridicat de siguranță activă, confort și durabilitate.

 

Noul L200 vine acum complet echipat cu cea mai nouă tehnologie inteligentă de siguranţă a MMC (disponibilitate în funcţie de piaţă şi modele). În baza abordării mai multor tipuri de senzori pentru a monitoriza întreg perimetrul maşinii, aceste sisteme anticipează situaţii care pot conduce la un accident şi sprijină şoferul în evitarea lor:
– Multi-around Monitor w/Bird View image – Monitor 360 de grade cu imagine
compusa de sus
– Forward Collision Mitigation (FCM) – Atenuarea coliziunii frontale
– Lane Departure Warning (LDW) – Avertizare privind părăsirea benzii
– Blind Spot Warning system (BSW) with Lane Change Assist and Rear Cross Traffic Alert – Sistemul de avertizare a unghiului mort cu asistenţă la schimbarea benzii şi alertă privind traficul din spate
– Aceste functii combinate detecteaza vehiculele existente in zona unghiului mort (din spate) a vehiculului folosind radarele cu unde radio, instalate in interiorul barei de protectie spate.
– Utrasonic misacceleration Mitigation System (UMS) – Sistemul ultrasonic de atenuare a accelerării accidentale.
Construit în Thailanda – în cea mai mare fabrică a MMC din afara Japoniei – pentru piețele globale, “Rough & Tough” Noua Generație L200 va ajunge în show-room-urile din Europa începând cu septembrie 2019.

Related posts