Primul contact cu Ford Focus RS

Ford Focus RS Ziua 2 005
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a participat la unul dintre cele mai tari evenimente ale anului, lansarea lui Ford Focus RS. Cel mai tare hatch al momentului a fost testat de noi pe circuitul Motorpark de la Adâncata.

Noul Ford Focus RS este denumit „hatchback de înaltă performanţă” şi cei care l-au creat au toate motivele s-o facă. Cea de-a treia generaţie RS vine cu cifre impresionante: 350 CP, viteza maximă de 266 km/h și accelerație laterală de 1 g.
Cu un design agresiv, RS pare că nu are nicio legătură cu un Focus normal. Bodykitul agresiv are acum și un scut deflector pe partea spate din care ies două țevi de eșapament rotunde destul de mari. În față grila a primit un nou design, trapezul Ford devenind mai mare, la fel admisiile de aer.

Toate versiunile RS au primit o serie de tehnologii avansate pentru performanță, inclusiv tracțiune integrală Ford Performance, Controlul demarajului, dar și moduri de condus selectabile. Tracțiunea integrală folosește seturi duble de ambreiaj, controlate electronic, pentru a ajuta la echilibrarea cuplului motorului între rotile din spate, pentru a se potrivi tipului de carosabil și diferitelor tipuri de concurs. Aceeași tehnologie îți permite să te bucuri de drifturi cu supravirare controlată.
Șasiul noului Focus RS a suferit câteva modificări faţă de versiunea sport ST: rata de compresie a arcurilor suspensiei a fost regândită, barele stabilizatoare şi cuzineţii au fost rigidizaţi, iar amortizoarele adaptive cu două moduri de funcţionare şi-au făcut loc în lista de îmbunătăţiri.  
Motorul de 2,3 litri EcoBoost oferă 250 CP, dar are și alte calități: cuplul maxim e de 440 Nm la 2.000 rpm, dar funcţia Overboost reuşeşte să urce valoarea cuplului până la 470 Nm vreme de 15 secunde.
Având în vedere toate aceste calități, ne-am distrat pe parcursul testării lui Focus RS, mai ales pe circuit. Este o mașină foarte fun din acest punct de vedere, este destul de agresivă pentru cei care sunt pasionați de condusul sportiv, dar pe drumurile naționale poate fi domolită pentru a obține chiar și un consum de 10 litri la 100 km.
Ford Focus RS este disponibilă în România la un preț de pornire de 37.000 euro cu TVA.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts