Porsche neagă planurile de a oferi noii generații Macan și motoare pe combustie. Totuși, în gama producătorului german va apărea pe lângă Cayenne EV și viitorul Boxter EV și un SUV termic dezvoltat sub un nou nume de cod.
Macan a fost pentru Porsche o mașină de făcut bani încă de când crossover-ul a apărut în 2014. Peste 800.000 de unități au fost vândute până în prezent, dar vehiculul moare încet. A fost deja retras din Europa din cauza noilor reglementări de securitate cibernetică. În 2026, modelul de primă generație va fi întrerupt la nivel global. În ciuda zvonurilor despre un nou Macan cu motoare pe benzină, Zuffenhausen spune că nu se va întâmpla.
„Pentru a face Macan mai bun în toate privințele, Porsche a decis devreme să electrifice complet linia de modele. Porsche își menține această decizie. Odată ce modelele cu motor cu combustie cu același nume vor fi eliminate treptat, Macan va fi vândut exclusiv ca model complet electric, la nivel mondial.”
Așadar, iată: odată ce Macan-ul cu motor termic moare în 2026, moare definitiv. În declarația publicată astăzi, Porsche clarifică faptul că crossover-ul sportiv nu va mai avea niciodată motoare cu combustie. Suntem surprinși de această decizie. Nu doar pentru că au existat zvonuri despre un nou Macan pe benzină. În noiembrie anul trecut, directorul financiar Lutz Meschke nu a exclus lansarea de versiuni cu motor termic ale modelelor care trebuiau să fie pur electrice:
„Analizăm în prezent posibilitatea ca vehiculele complet electrice planificate inițial să aibă o propulsie hibridă sau un motor cu combustie. Suntem în prezent în mijlocul luării deciziilor conceptuale. Ceea ce este clar este că vom rămâne la motorul cu combustie mult mai mult timp.”
Cu puțin peste o lună în urmă, Porsche a anunțat că va face „cheltuieli suplimentare semnificative” pentru a se concentra mai mult pe motoarele pe benzină și pe propulsoarele hibride. Acum aflăm că o parte din bani ar putea merge în dezvoltarea unui alt SUV, separat de Macan-ul care iese din producție. Marca germană de lux, parte a imperiului Volkswagen Group, „evaluează o linie de modele independentă în segmentul SUV cu propulsoare cu combustie și hibride.”
Cu toate acestea, chiar dacă primește undă verde, noul SUV cu motor pe benzină nu va apărea decât mai aproape de 2030. Alte detalii includ un design proaspăt, dar cu „profilul caracteristic Porsche”. Compania menționează, de asemenea, că „ar beneficia de sinergii”, așa că ar putea fi legat de un alt produs VAG pentru a distribui costurile de dezvoltare. Poate că va utiliza platforma Premium Platform Combustion (PPC) care a stat la baza noului Audi Q5.
În altă parte a gamei de SUV-uri, Cayenne-ul electric deja anunțat vine pe „termen mediu”. În plus, există încă planuri pentru un model electric mai mare, cu trei rânduri, poziționat deasupra.