Porsche Macan – democratizarea luxului

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Testul publicat în acest weekend este unul special pentru AutoReport.ro. Spunem acest lucru pentru că avem în față un model istoric pentru marca Porsche: este vorba despre crossoverul Macan.

La fel cum Cayenne a salvat marca de lux germană, ne așteptăm ca Macan să aducă Porsche în rândul producătorilor cu vânzări foarte mari, în ciuda prețurilor și calității ridicate ale produselor sale.
Macan este destinat utilizării, atât pe asfalt, cât şi pe teren accidentat. Noi ne-am limitat să îl utilizăm pe asfalt, pentru că acolo îi stă cel mai bine unul model Porsche.
Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi preluate de la modelele sportive ale Porsche, fiind clar încă de la prima privire că Porsche Macan se anunţă ca prima sportivă din segmentul SUV-urilor compacte.
Blocurile optice din partea față ne amintesc de Cayenne, în timp ce stopurile amintesc mai degrabă de sportiva 911.
Modelul testat de noi este iar un atipic pentru Porsche, fiind un diesel. Macan S Diesel are cel mai redus consum din gama Macan. Motorul său V6 turbo diesel de 3 litri oferă 258 CP. Destul de sportiv, Macan S Diesel accelerează de la 0 la 100 km în doar 6,3 secunde. Am simțit din plin această accelerație pe autostradă, dar și pe parcursul testului nostru.
Transmisia PDK are un comportament ireproșabil și la fle putem spune despre dinamica mașinii.
Experiența Porsche a ajutat și în segmentul SUV compact la o mașină care stă parcă lipită de asfalt și care parcă iubește virajele.
Direcția este extrem de precisă, iar suspensiile ne-au obișnuit deja cu un compromis perfect între confort și sportivitate.
Pentru cei care vor mai mult de la Macan, pe consola centrală pot fi selectate diferite moduri pentru suspensie, motor și transmisie. Preferatele noastre au fost de această cele ce țin de setarea sport.
În interior, materialele și finisajele sunt ireproșabile. Scaunele şoferului şi pasagerului oferă o poziţie joasă, tipică maşinilor sport.
Este suficient spațiu aici pentru 5 persoane, iar ergonomia unui cockpit creat în jurul șoferului este perfectă.
Gama de opţiuni în dotarea de serie a lui Macan este amplă, incluzând transmisie integrală, PDK, volan sport multifuncţional cu padele, jante de mari dimensiuni, sistem audio de înaltă performanţă şi hayon acţionat electric. Lista echipamentelor opţionale speciale include şi alte atracţii, precum suspensia pneumatică, unică în acest segment. Este disponibil, de asemenea, sistemul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus – diferenţial cu transmisie variabilă a cuplului), special adaptat pentru Macan.
Acesta distribuie cuplul motorului către roţile spate şi funcţionează împreună cu un diferenţial blocabil controlat electronic al punţii spate. Lista opţiunilor Porsche include cunoscuta asistenţă pentru lumini de drum care face parte din sistemul Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), care ajustează continuu nivelul farurilor, în funcţie de traficul în acelaşi sens de mers sau din sensul opus.

Porsche Macan S diesel
0-100 km/h: 6,1 secunde
Viteza maximă: 230 km/h
L/l/î: 4.681/1.923/1.624
Masă proprie: 1.880 kg
Cilindree (cmc): 2.967
Putere (CP): 258 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 580 la 1.750 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts