Peugeot e-208 – electrificarea mașinii de oraș franceze

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Electrificarea Peugeot a revenit la testele AutoReport.ro sub forma noii mașini de oraș e-208. Mașinuța urbană a venit să ne convingă de faptul că va fi un concurent redutabil în segment și că va cuceri capitalele Europei. Deocamdată a început cu Bucureștiul.

Noua generație Peugeot 208 vine cu un design nou, original, distinctiv și îndrăzneț. Îndrăznim și noi să spunem că este cea mai arătoasă subcompactă prezentă acum pe piață. O mare parte din tușele de design de pe 508 au fost preluate și adaptate și aici. Partea frontală dispune de o semnătură luminoasă evidențiată de blocurile optice cu tehnologie LED vizibile atât ziua, cât și noaptea, cu efectul caracteristic al celor 3 gheare. Grila cadrilată afișează sigla cu Leul în centru, făcând o impresie imediată. Pe nasul capotei stă semeț numărul 208.
Mai lung, mai lat și cu garda la sol mai joasă față de actualul Peugeot 208, această nouă generație adoptă o siluetă distinctivă, ce evocă caracterul atletic al acestui model. Aripile largi, bine definite și liniile accentuate ale caroseriei aduc o notă de senzualitate. Difuzorul spate prezintă un finisaj în nuanță negru lucios, putând fi echipat, în funcție de motorizare, cu o evacuare cromată.
Elemente exterioare distinctive decorează noul PEUGEOT e-208: monograma „e” și Leul în nuanță dicroică, grilă de aceeași culoare ca și caroseria, arcadele roților vopsite în negru lucios, jante diamantate din aliaj pe 17″ cu elementei ce îmbunătățesc aerodinamica.
Sub capotă avem un propulsor 100% electric ce dezvoltă 100 kW (136 CP). Acesta este cuplat la o transmisie de tip CVT care livrează foarte eficient puterea. Motorul electric este alimentat de o baterie plasată strategic sub podea pentru a menține același spațiu disponibil pe versiunile pe benzină sau diesel, dar și pentru a coborî centrul de greutate al mașinii. Autonomia modelului testat de noi este de peste 350 kilometri în regim urban. Comportamentul dinamic este asemănător versiunilor cu motoare clasice, dar cu un plus la sprintul de pe loc pentru această versiune electrică.
La interior, suprafețele sunt realizate din plastic plăcut la atingere și sunt folosite materiale sofisticate, precum piele Alcantara, dar și o textură gri ce pare realizată din materiale reciclabile. Panourile ușilor și panoul de bord sunt realizate dintr-o textură similară fibrei de carbon. Tot aici, francezii inovează cu noul Peugeot i-Cockpit 3D. Ecranul tactil poate are 10 inch și poate fi controlat prin comenzile tactile directe aflate în apropierea Toggle Switches sau prin noua comandă vocală. Funcția Mirror Screen disponibilă pe noul Peugeot 2008 este compatibilă cu MirrorLink, Apple CarPlay și Android Auto. Sunt disponibile patru prize USB (inclusiv tipul C), precum și încărcarea prin inducție. Navigația 3D conectată TomTom Traffic indică în timp real starea traficului și zonele de risc. În interior, regăsim materiale mai bune decât la vechea generație, iar designul este unul încântător și inovator. În 2008 pot încăpea 4 persoane cu tot cu bagaje și cumpărături, ceea ce ne face să ne declarăm satisfăcuți din punctul de vedere al spațiului.
Cum îi stă bine unei mașini din viitor, e-208 dispune de sisteme de asistență la condus de ultimă generație: regulator de viteză adaptiv cu funcția Stop & Go și transmisie EAT8, asistență la menținerea benzii de rulare, Full Park Assist, frânare automată de urgență de ultimă generație și avertizare la coliziune, alertă activă de părăsire involuntară a benzii de rulare, alertă atenție șofer, comutare automată a luminilor de drum, recunoaștere a indicatoarelor de viteză și recomandări, sistem de supraveghere a unghiului mort, frână de mână electrică.

Peugeot e-208
0-100 km/h: 8,1 secunde
Viteza maximă: 150 km/oră
L/l/î: 4.055/1.745/1.430
Masă proprie: 1.530
Volum portbagaj (l): 265
Putere (CP): 136
Cuplu maxim (Nm): 260
Autonomie: 340 kilometri
Acumulatori: 50 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts