Peugeot 308 – optimizarea dimensiunilor

Test P 309 cover
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a testat în această săptămână cea mai nouă compactă franceză. Peugeot 308, căci despre el este vorba reprezintă singurul competitor din segmentul C care are dimensiuni mai mici decât predecesorul.

Acest concept de downsizing și la nivelul dimensiunilor exterioare are avantajele sale și nu a afectat spațiul interior. Designul este unul foarte plăcut, atenția la detalii a fost crescută. 308 este schimbat în totalitate, și a preluat foarte multe elemente de design de la 2008.
Modelul, creeat pe noua platformă modulară a grupului PSA denumită EMP2 (Efficient Modular Platform 2), beneficiază de dimensiuni compacte (4,25 m) și o greutate redusă. În funcție de versiune, 308 a pierdut cu până la 140 kg în greutate.
Combinând un interior rafinat cu un post de condus confortabil, i-Cockpit-ul Peugeot propune noi senzaţii la volan. Nivelul de calitate, rezultat al unui caiet de sarcini foarte ambiţios, a urmărit poziţionarea maşinii printre cele mai bune din segmentul său, reflectând astfel tendinţa de up-selling a mărcii franceze.
Exclusivist şi dinamic, noul Peugeot 308 beneficiază de proporţii echilibrate. Liniile pure, concepute în deplină armonie cu tehnologia, conturează o alură robustă.
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină 1.6 THP ce produce o putere de 125 CP. La acesta este cuplată o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte etajată foarte bine.
La rularea prin oraș nu avem de reproșat foarte multe unei mașini care se dovedește foarte sprintenă. La fel și la rularea pe autostradă.
Experienţa la volanul noului Peugeot 308 se bazează pe expertiza mărcii franceze în
materie de suspensii. Repoziţionarea ansamblelor şi înălţimea optimizată ale noului Peugeot 308 asigură coborârea centrului de greutate cu 20 mm. Tinuta de drum este îmbunătăţită, iar aerodinamica este favorizată.
Noua platformă propune noi suspensii (punte faţă de tip Pseudo Mc Pherson şi punte spate cu traversă deformabilă), a căror greutate a fost de asemenea optimizată.
Cu o lungime de 4.25 m, noul Peugeot 308 este cel mai compact model din segmentul său. Înălţimea a fost şi ea redusă la 1.46 m, iar lăţimea atinge 1.80 m.
În interior designul plăcut este completat de materiale mai fine și finisaje bune care duc cu gândul la modele din segmentele premium. Noul Peugeot 308 propune un interior revoluţionar, i-Cockpit-ul Peugeot, caracterizat de patru elemente: un volan de dimensiuni reduse pentru senzaţii dinamice intense, ceasuri de bord de tip head-up pentru a citi informaţiile fără să vă luaţi privirea de la drum, o consolă centrală ridicată, impunătoare şi un touchscreen vast de 9,7’’, pentru un condus intuitiv.
Volumul portbagajului este de 470 litri, dintre care 35 litri sunt alocaţi compartimentelor de depozitare de sub planşeu (un record pe acest segment). Pragul de încărcare coborât şi deschiderea mare facilitează încărcarea în spaţiul rectangular, deosebit de spaţios.
În ceea ce privește siguranța, 308 are o mulțime de airbag-uri, dar și sistemele ABS și ESP. Modelul de test este echipat și cu senzori de parcare, iar opțional poate fi montată o cameră pentru marșarier.
Per total, noul 308 a făcut un salt calitativ destul de mare. Putem spune că este Peugeot-ul care oferă cea mai bună manevrabilitate și primul în care găsesc o poziție de condus atât sportivă cât și confortabilă.

Peugeot 308 1.6 THP Active
0-100 km/h: 8,9 secunde
Viteza maximă: 202 km/h
Dimensiuni: L/l/î 4.253/1.863/1.457
Masă proprie: 1.165 kg
Volum portbagaj: (l) 470
Cilindree: (cmc) 1.598
Putere: (CP) 125 la 6.000 rpm
Cuplu maxim: (Nm) 200 la 1.400 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts