Peugeot 3008 – noua abordare

Da mai departe!

Peugeot 3008 vine la testele Autoreport.ro sub forma unei noi generații. SUV-ul francez a devenit mai futurist, dar și mai interesant datorită acestei versiuni Mild-Hybrid pe care am avut-o alături de noi un weekend.


Trebuie să spunem din start că aceasta este a 3-a generație a SUV-ului Peugeot. Din 2016 și până acum, trecem prin multe schimbări, până a ajunge la aceasta, ce pune accent pe electrificare. Acesta este primul produs care utilizează noua platformă STLA Medium de la Stellantis. Modelul 3008 va fi produs exclusiv la uzina Sochaux din Franța.
Din punct de vedere al designului, avem în față un SUV compact cu un look futurist. Led-urile imită ghearele unei feline și încadrează grila cu sigla Peugeot. Farurile de întâlnire și pozițiile au fost mutate mai sus, având între ele logo-ul 3008. Aceeași temă a ghearelor de felină este adoptată și la nivelul blocurilor optice spate, iar silueta mașinii este una de SUV compact. Doar că francezii au preferat niște unghiuri mai ascuțite ca să o deseneze.
În interior, noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit prezintă o arhitectură complet nouă. Este inovator prin faptul că ecranul panoramic este montat pe panoul de bord cu un sistem de fixare invizibil din habitaclu. Această dispunere îmbunătățește accesibilitatea și vizibilitatea informațiilor afișate pe ecranul tactil panoramic de 21 de inci.
Partea centrală a panoului de bord găzduiește i-Toggles, butoane tactile complet personalizabile, care pot fi programate pentru acces rapid la 10 dintre funcțiile preferate de utilizator: apelarea unui contact favorit, pornirea navigației către o destinație frecvent utilizată, reglarea radioului pe postul favorit, setarea temperaturii ideale a aerului condiționat etc.
Consola centrală este spațioasă și aerisită, pentru sporirea spațiului disponibil destinat depozitării și, pentru pasagerul din față, care beneficiază de un spațiu deosebit de plăcut și larg deschis. Arhitectura spațioasă a fost posibilă prin mutarea comenzii transmisiei automate pe panoul de bord. Controlul se află acum în dreapta volanului, lângă butonul de oprire/pornire al mașinii. Este o soluție ergonomică și permite accesul facil la comenzile transmisiei și la oprirea sau pornirea motorului, printr-un singur gest intuitiv.
Modelul de test este echipat cu motorul pe benzină 1.2 PureTech care produce 136 CP, livrați surprinzător de bine. Propulsorul turbo este legat la o cutie de viteze automată cu 8 rapoarte. În această combinație mașina se descurcă bine în oraș şi surprinzător de bine pe autostradă.
Sistemul mild hybrid este compus dintr-o baterie de 0,89 kWh ce are o greutate de 12 kg. Motorul electric produce 21 CP și un cuplu de 51 Nm. Nu este mult, dar acest motor integrat în transmisie, ajută foarte mult la propulsie și, mai ales, la consum.
Există trei moduri de condus – Eco, Normal și Sport. În ceea ce privește siguranța, SUV-ul francez dispune de 6 airbag-uri, de sistem de recunoaștere a semnelor, de frânare automată în situații de urgență, de monitorizare a atenției șoferului, de avertizare la depășirea benzii de rulare, de comutare automată între faza lungă și cea scurtă. La toate acestea se adaugă noul sistem devenit obligatoriu în Europa care te avertizează dacă depășești viteza legală.

Peugeot 3008 1.2 Mild Hybrid e-DCS6
0-100 km/h: 10,2 secunde
Viteza maximă: 201 km/oră
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 136 la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 230 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.542 / 1.895 / 1.641
Masă proprie: 1.648 kg
Volum portbagaj (l): 520
Consum mediu: 5,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts