Opel Mokka – reinventare

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Noua generație Opel Mokka reprezintă un nou capitol. Nu doar pentru acest SUV ultra-compact aflat la a doua generație, dar și pentru marca Opel. Acesta este primul model testat de AutoReport.ro după trecerea mărcii germane de la General Motors la grupul PSA.


Pentru noi primul test cu Opel Mokka a fost un drum București-Geneva. Acum va trebui să ne mulțumim cu un test București-Bușteni și retur, dar pe o ploaie mai aproape de toamnă decât de vară.
Noua generație Opel Mokka impresionează printr-un design și dimensiuni mai impozante. Consolele scurte și postura lată sunt tipice pentru apariția încrezătoare a vehiculului compact de 4,15 m cu cinci locuri. Cea mai impresionantă caracteristică frontală este Opel Vizor. Acesta acoperă noua parte frontală Opel, integrând perfect grila vehiculului, farurile LED și noua emblemă a fulgerului Opel Blitz într-un singur element. Denumirea modelului apare pentru prima dată în centrul hayonului cu un font special conceput. Partea spate este și ea frumos desenată, cu blocuri optice futuriste. Silueta este una a unui vehicul robust, Mokka părând acum un vehicul de dimensiuni mai mari.
De asemenea, interiorul reflectă această filosofie clară. Noul Opel Pure Panel integrează două ecrane de mari dimensiuni și se concentrează pe elementele esențiale. În contrast cu posturile de conducere supraîncărcare cu informații și comenzi, Pure Panel dispune de un design unic, clar. Este structurat clar și ușor de înțeles dintr-o singură privire. Designerii Opel au acordat o importanță sporită “detoxifierii” digitale.
Pentru a evita distragerea șoferului, aceștia au asigurat operarea intuitivă a sistemului. Butoanele controlează în continuare cele mai importante funcții, dar fără a fi nevoie să navigați prin submeniuri. Departe de ceea ce am văzut la Opel, aceasta pare o filozofie de design interior a PSA. Tot de la PSA s-a importat un design plăcut, curat, dar în neconcordanță cu anumite plastice mai tari. Pentru infotainment, pe modelul de test avem vârful de gamă Multimedia Navi Pro cu ecran tactil color HD de 10 inch. Monitoarele sunt integrate în noul Pure Panel și îndreptate spre șofer. Ecranul centrului digital de informații pentru șofer are o dimensiune de 12 inch. Cockpit-ul îndreptat spre șofer ne-a impresionat, dar și spațiul interior disponibil chiar și pentru 5 persoane.
Sub capotă avem un motor supraalimentat de 1,2 litri. Da, downsizing-ul a lovit și sub capota modelelor Opel, dar nu prea simțim acest lucru la rulaj. Acest motor care produce 130 CP mi se pare mai eficient decât vechiul 1,4 l turbo de 140 de la Opel, cel puțin la consum. Motorul PSA de 1,2 litri este legat de o cutie automată cu 8 trepte care distribuie uniform puterea motorului. Mokka este destul de sprintenă, dar și economică. Lățimea vehiculului îi permite să stea bine chiar și pe un drum virajat precum DN1 prin zona Posada.
Sistemele de siguranță sunt și ele prezente la bordului noii generații Opel Mokka. Acestea includ sisteme avansate precum tempomat avansat și poziționare activă pe banda de circulație. Sistemul de iluminare oferă, de asemenea, tehnologii de vârf, cu farurile adaptive și funcție anti-orbire IntelliLux LED® matrix cu 14 elemente, unic în segmentul de piață al modelului Mokka. Toate variantele de model sunt dotate standard cu o frână de parcare electrică, precum și cu Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Printre dotări se numără și camera video panoramică, de 180 de grade pentru marșarier, sistemul automat de asistență la parcare, sistemul de protecție a părții laterale și sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Opel Mokka B 1.2 Turbo Automatic
0-100 km/oră: 9,2 sec
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.151/1.987/1.531
Masă proprie: 1220 kg
Portbagaj: 350 litri
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 130 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 230 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts