Noua eră din WRC începe la Monte-Carlo

P-20170119-00664_News
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Raliul Monte-Carlo pune capăt unei lungi perioade de așteptare și dă startul celui mai scontat sezon al FIA World Rally Championship – WRC.

Cu un nou look extrem de dinamic, noile mașini din Campionatul Mondial de Raliu vor răsuna prin Alpii Francezi, în timp ce patru dintre cei mai mari constructori de automobile își vor disputa supremația în cel mai dur campionat dedicat mașinilor ce au la bază modele de serie.
Cele 13 etape ale sezonului ne duc pe patru continente de-a lungul a 11 luni; se va concura la temperaturi extreme, precum 35°C în Sardinia sau -25°C, în aspra iarnă din Suedia.
Sunt multe noutăți în 2017 iar directorul WRC Promoter, Oliver Ciesla crede că puternicele și agresivele mașini, dezvoltate de la zero pentru a se conforma noilor reguli, vor fi vedetele show-ului.
„Fanii noștri vor iubi sezonul 2017 din WRC! Imagini de la testele care preced sezonul dovedesc cât de intersante sunt aceste mașini noi. Un aspect mult mai masculin și performanțele crescute vor aduce zâmbete pe fețele fanilor, fie că vor urmări acțiunea de pe probe sau din fața televizorului,” spune el.
„Există un sentiment extrem de pozitiv în întreaga familie WRC la început de sezon. Seria a atras nume mari din industria auto, iar asta este un compliment, pentru că au ales să își prezinte mașinile într-un mediu care oferă vizibilitate globală din ianuarie până în noiembrie.
Ce este grozav, este imprevizibilitatea lui 2017, pentru că nimeni nu știe ce echipe, ce mașini sau ce piloți vor străluci. Reguli noi, precum ordinea de start și revizuirea punctelor de la Power Stage, au fost gândite pentru a struni concurența și sunt sigur că vom vedea multe bătălii palpitante,” a mai precizat Ciesla.

Echipele
Toyota, constructorul cu cele mai mari vânzări la nivel global, se întoarce în WRC după o absență de 17 ani. Gigantului nipon i se alătură Citroën, multiplul campion care revine după un an sabatic, Ford, sub umbrela echipei britanice M-Sport, și Hyunday, ocupanții locului doi în sezonul 2016, atât în clasamentul piloților cât și al constructorilor.

Mașinile
Agresive, zgomotoase și schimbătoare – ele sunt noile și mai ușoarele world rally car-uri ce se vor lupta pentru zecimi de secundă pe macadam, asfalt, zăpadă și gheață.
Sunt mai mari pe toate părțile, au bare mai mari atât în față cât și în spate și praguri mărite iar asta sporește gradul de siguranță. Elemente aerodimanice mai mari și mai multe, inclusiv un spoiler și un difuzor enorm în spate și un splitter în față, dau mașinilor un aspect de „bulldog”.
Sub capotă găsim lărgit restrictorul turbinei, măsură care a dus la creșterea puterii motorului de 1600 cmc, cu injecție directă, până la 380 CP. Electronica are un rol sporit datorită diferențialului central activ, care dă o mână de ajutor piloților când vine vorba de echilibrarea mașinii.

Piloții
Cea mai importantă veste apărută în pauza dintre sezoane a fost decizia cvadruplului campion mondial, Sébastien Ogier de a semna cu M-Sport, în a căror Fiesta WRC va rula cu numărul 1. Francezul îi are coechipieri pe talentații Ott Tänak și Elfyn Evans.

Toyota a optat pentru o linie 100% finlandeză cu Jari-Matti Latvala, Juho Hänninen și Esapekka Lappi, în timp ce Citroën l-a ales pe Kris Meeke și pe tinerii Craig Breen și Stéphane Lefebvre.
La Hyundai nu au intervenit schimbări, aceștia menținându-și puternica echipă din 2016 cu Thierry Neuville, Hayden Paddon și Dani Sordo.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts