Test de iarnă cu Renault Megane

Da mai departe!

AutoReport.ro a luat din nou un Renault Megane pentru un test mai greu, pe condiții de iarnă pentru un drum București-Poiana Brașov și retur. Cu această ocazie am reușit să vedem cum se comportă compacta franceză și la temperaturi foarte mici, dar și pe zăpadă. 

Megane adoptă un design provocator și oferă un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare. Modelul preia noua linie a identității de marcă și beneficiază de semnătura luminoasă Renault distinctivă, cu un design masculin, cu umerii sculptați și partea frontală inconfundabilă care integrează logo-ul vertical. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă, iar identitate luminoasă specifică blocurilor optice față, în formă literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului.
Sub capotă am avut parte de cel mai puternic motor din gamă: Energy 1.5 dCi 110, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte bine etajată și precisă.

Am apreciat că mașina se încălzea și se dezaburea foarte repede. Consumul de combustibil nu a crescut în condițiile de iarnă întâlnite cu temperaturi ce variau între -10 și -15 grade Celsius. Nu este una dintre mașinile care se împotmolesc foarte ușor în zăpadă, iar cu anvelopele potrivite te poți descurca chiar dacă autoritățile nu apucă să deszăpezească foarte bine drumul național.

Drumul în sine a fost o aventură, mai ales deoarece la returul spre București am prin o porțiune de 100 kilometri cu viscol.
În noul Megane au loc 5 persoane, dar noi recomandăm pentru o călătorie în deplin confort ca mașina să fie folosită de 4 persoane. Acestea au suficient loc, iar portbagajul este destul de mare.
În interior avem parte de un design mult mai interesant decât al precedentei generații cu o consolă centrală dominată de un ecran tactic de dimensiunile unei tablete. Am fost plăcut surprinși de calitatea materialelor și finisajelor, care acum duc Megane în rândul modelelor din vârful segmentului C.
Noul Megane vine cu sistemul multimedia R-LINK2, un adevărat centru de comandă cu un ecran de 8,7-inch. Unic în segment, ecranul oferă un confort similar utilizării unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului mașinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco și un mod „Perso” care poate fi setat de către șofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opțiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variația efortului volanului, sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistentă condus, toate moderne și ușor de utilizat, ce includ și un sistem de tip „head-up display”, asigură un plus de siguranță si confort.
Dotările de siguranță includ: ABS cu sistem de asistentă la frânarea de urgență (AFU), ESP cu asistentă la pornirea în pantă (HSA), Cruise Control și sistem complet de airbag-uri.


Renault Megane 1.5 dCi

– 0-100 km/h: 11,2 secunde
– Viteza maximă: 188 km/h
– L/l/î: 4.359/1.814/1.447
– Masă proprie: 1.205 kg
– Volum portbagaj (l): 434
– Cilindree (cmc): 1.461
– Putere (CP): 110 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts