Nissan NP300 Navara – tot în vârful segmentului

Test Nissan Navara (24)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a testat cel mai nou pickup sosit pe piața din România. Nissan Navara vine cu o formă nouă și caracteristici interesante.

Am cam regretat când au retras vechea generație Navara, am crezut că liniile drepte vor fi dispărute pentru totdeauna, dar iată că avem în față tot o siluetă pătrățoasă, pe care designerii Nissan le-au mai cizelat puțin, dar pickup-ul a rămas la fel de agresiv și amenințător. Mașina de test avea o carosare interesantă care o făcea să semene cu un SUV mai alungit. Acum avem mai mult crom pe partea frontală, blocuri optice mai tehnologizate care arată foarte bine și un pickup robust, atrăgător și mai puternic.
Noul NP300 Navara este cea mai recentă apariție din lunga serie de pick-up-uri marca Nissan – primul fiind produs în 1935. De-a lungul timpului Nissan a lansat pick-up-ul de clasă medie King Cab în anul 1977, a implementat sistemul de ancorare C-Channel în 2005, iar odată cu acest model inaugurează suspensia spate tip multi-link cu arcuri elicoidale pe un pick-up de o tonă. Acest lucru face ca acest pickup să aibă cel mai bun comportament la drum din segment.
Sub capotă este motorul 2.3 dCi dar în versiunea de 190 CP, cuplat la o cutie automată de 7 trepte. Și Navara a fost afectată de downsizing, motorul de 2.5 dCi devenind istorie odată cu introducerea noului propulsor. Deși este mai mic, motorul oferă putere mai mare și o face mai prompt. Desigur că așteptăm o variantă V6 și de la această generație, dar modelul testat de noi ne-a dovedit că are suficientă putere atât pentru mers pe autostradă cât și suficient cuplu pentru off-road.
Navara se adaptează la orice tip de teren având chiar 4×4 Low care îi conferă capacități off-road deosebite indiferent de vreme. Cu 4×2 are o eficienţă optimă pe şosele. În ceea ce privește asistența activă avem o serie de caracteristici avansate de conducere asistată cum ar fi Hill Descent Control şi Hill Start Assist)
Radarul montat în bara de protecție frontală măsoară distanța față de vehiculul precedent. În cazul în care identifică un potential pericol de coliziune, sistemul emite semnale sonore și vizuale.
În cazul în care conducătorul auto nu frânează suficient, vehiculul va frâna automat pentru a evita un accident. Sistemul funcționează la orice viteză și garantează oprirea fără coliziune la viteze de până la 30 km/h.
Dacă tot am ajuns în interior, aici au loc 5 persoane, iar bena carosată a modelului de test se transformă într-un portbagaj mare și dă mașinii un aspect de SUV mai lung și mai masiv. Materialele folosite în interior sunt foarte bune, mai plăcute la antingere decât cele de pe precedenta generație și din punct de vedere al finisajelor, Navara se duce înapoi în vârful segmentului.
Centrul de conectivitate al vehiculului, prin intermediul unui ecran touch-screen color de 7 inch, vă pune la dispoziţie sistemul de navigaţie, informaţiile audio sau accesul la melodiile preferate de pe stick-ul USB, apelurile primite prin Bluetooth sau conectivitate la aplicaţiile de pe smartphone. 
Patru camere video oferă o vedere panoramică 360º asupra vehiculului, cu prim-planuri în ecrane selectabile pentru zona frontală, spate și pentru lateralele mașinii. Funcționează la viteze de până la 10 km/h, pentru siguranță în timpul manevrelor uşoare la viteză redusă sau în off-road pentru evitarea obstacolelor.

Nissan Navara 2.3 dCi 4×4 aut Tekna
Viteza maximă: 180 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 10.8
L/l/î: 5.330/1.850/1.840
Masă proprie: 1.958 kg
Cilindree (cmc): 2.298
Putere (CP): 190 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 450 la 1.500 rpm
Consum mediu: 8,5 l/100 km
Cutie viteze: Automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts