MINI ONE – de bază în oraș

Da mai departe!

Modelul de bază Mini crește de la generație la generație, iar AutoReport.ro a testat acum acest model sub forma versiunii de bază – Mini ONE. Modelul de test este mașina cu cel mai mic motor pe benzină din gama iconicei mărci britanice.

Am testat acest model mai mult în mediul urban, în București, pentru a vedea de ce este această mașină de oraș este preferata tuturor.
Cele mai mari noutăți față de actuala generație MINI sunt aspectul frontal ușor modernizat mulțumită blocurilor optice. La această versiune nu am avut parte de lumini de zi de tip LED, iar partea superioară cromată a grilei radiatorului și stopurile mari au fost completate perfect de accesorii Mini care au adăugat modelul Union Jack perfect asortat la culoarea verde a mașinii cu accente aurii.
Noua generaţie însă păstrează linia clasică de design, care este completată acum cu elemente moderne și inedite. Toate propulsoarele de pe MINI dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie.
Versiunea testată de noi, MINI Cooper este echipată cu un motor cu 3 cilindri care produce 102 CP. Capacitatea acestui propulsor este de 1,2 litri, unitatea este cuplată la o cutie manuală cu 6 trepte. Deși nu este la fel de rapid ca versiunile superioare, acest model are încă o doză de sportivitate, iar consumul este unul destul de bun.
La modelul de test am putut alege din „Driving mode“ modurile GREEN, MID și SPORT. Modul Green, ce este drept, ajută mai mult la consum decât la varianta de top mai sportivă.
MINI este acum mai lung și mai lat decât predecesorul. Creșterea în dimensiuni se simte la rularea mașinii, mai ales în varianta Cooper S care este acum mai ușor de controlat, deși nu și-a pierdut din apetitul sportiv.
În premieră pentru marca MINI, pe acest model sunt oferite opțional suspensii adaptive cu presetări diferite.
Astfel, cei care s-au plâns până acum de rigiditatea suspensiei nu vor avea de ce să se plângă.
Cu toate acestea, Cooper S nu pare perfect adaptat drumurilor din România. Orice denivelare se simte destul de rău.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare).
Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Ca și la vechea generație, integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure.

În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.

Mini ONE

0-100 km/h: 9,9 secunde
Viteza maximă: 195 km/h
L/l/î: 3.821/1.727/1.414
Masă proprie: 1.090 kg
Cilindree (cmc): 1.198
Putere (CP): 102 la 4.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 180 la 1.400 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts