Mini John Cooper Works Hatch – go kart sport

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

MINI a venit de la Automobile Bavaria pentru testele AutoReport.ro în varianta de performanță MINI John Cooper Works Hatch. Clasicul hot-hatch britanic a primit modificări de ordin estetic și nu numai și, cum marca împlinește în acest an 60 de ani, este protagonistul unui proiect special, modificările de la JCW, îl completează, făcândul mai agresiv și performant.

Noul MINI John Cooper Works oferă alătură într-o combinaţie unică de performanţe optimizate pentru circuit, o tradiţie bogată în spatele a două branduri renumite în lumea auto şi calitatea premium şi posibilităţile unice de personalizare ale noii generaţii MINI.
Cele mai mari noutăți aduse de facelift-ul MINI sunt aspectul frontal ușor modernizat mulțumită blocurilor optice cu lumini LED în formă de semilună, partea superioară cromată a grilei radiatorului și modificări minore de design. În spate, noile modele MINI a primit pentru un mai pronunțat accent british blocuri optice spate în formă de Union Jack și pentru o sportivitate mai accentuată, o nouă transmisie automată. Modelul JCW se remarcă şi particularităţi de design specifice modelului pentru exterior şi interior pentru o mai mare diferenţiere faţă de versiunea MINI Hatch cu trei uşi pentru a sublinia caracterul individual al modelului.
Toate propulsoarele de pe MINI dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie.
Versiunea testată de noi, MINI John Cooper Works Hatch este echipată cu un motor de 4 cilindri în linie. Modelul a fost modificat pentru a produce 228 CP. Acest motor în combinație cu o masă destul de redusă oferă senzații tari, de tip go-kart. La modelul de test am putut alege din „Driving mode“ modurile GREEN, MID și SPORT.
Puterea motorului a crescut cu 10% în comparaţie cu modelul precedent, în timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibilă o transmisie manuală, cu şase trepte, sau, opţional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu şase trepte. Acceleraţie de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (-0,2 secunde faţă de versiunea precedentă) cu transmisie manuală, respectiv 6,1 secunde (-0,6 secunde) cu transmisie automată, în timp ce reprezia 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunătăţită la 5,6 secunde (-0,6 secunde). Tehnologie suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistem sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jante din aliaj uşor, de 17 ţoli, cu design John Cooper Works Race Spoke. MINI JCW Hatch este gata de circuit, dar și de un mod mai sportiv de conducere chiar și pe drumurile obișnuite.
Cu toate acestea, John Cooper Works Hatch nu pare perfect adaptat drumurilor din România. Orice denivelare se simte destul de rău.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare).
Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. De buna dispoziție se ocupă un sistem de sonorizare hi-fi Harman Kardon
În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.

Mini John Cooper Works Hatch
0-100 km/h: 6,7 secunde
Viteza maximă: 233 km/h
L/l/î: 3.874/1.727/1.414
Masă proprie: 1.250 kg
Portbagaj (litri): 211
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 228 la 5.200 rpm
Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.250 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts