Mazda3 sedan facelift – dieselul e acum mai economic

Test Mazda3 diesel (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

După varianta pe benzină, la testele AutoReport.ro a venit și varianta diesel a Mazda3 sedan facelift. Am deschis sezonul estival cu compacta japoneză, mergând din București cam prin toate stațiunile litoralului românesc încercând să ne documentăm și pentru Traveladventure.ro.

La nivel exterior nu există modificări masive. Bara de protecție frontală este revizuită, zona cromată care leagă cele două blocuri optice și o zonă posterioară ușor îmbunătățită sunt modificările aplicate în dreptul designului. De asemenea, blocurile optice sunt acum adaptive, ceea ce înseamnă că LED-urile își vor ajusta intensitatea în funcție de trafic.
Cu toate acestea, deși acest design a fost lansat acum ceva vreme, Mazda3 sedan este modelul care arată cel mai bine din segment. Designul KODO a rămas de actualitate.
Marca japoneză ne oferă la acest model de test un motor cu putere destul de mică, dar economic. Propulsorul de 1,5 litri produce 105 CP, dar livrează cuplul maxim prompt și este economic. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze manuală, cu 6 trepte și destul de bine etajată. Comportamentul dinamic este unul destul de bun, chiar și pe autostradă, mașinile Mazda având un pronunțat caracter sportiv. Astfel, mașina te păcălește și te face să crezi că are mai mulți CP decât vezi în fișa tehnică.
Suspensia este destul de confortabilă, direcția este precisă, iar Mazda3 este unul dintre sedanurile care stă foarte bine pe drum.
Interiorul a primit un volan nou, o frână de mână electronică pe versiunea de top, iar sistemul Head-Up Display a trecut prin câteva modificări minore. Poziția la volan a rămas la fel de bună, iar materialele și finisajele sunt cam de vârful segmentului.
Pentru un plus de sportivitate, Mazda3 facelift beneficiază de sistemul G-Vectoring Control (GVC). Tehnologia este capabilă să ajusteze nivelul de cuplu în funcție de unghiul direcției, iar astfel dinamica se îmbunătățește considerabil. La acesta se adaugă sistemele de siguranță activă: i-ACTIVSENSE, farurile LED adaptive anti-orbire cu curățare automată, Pilot automat adaptiv (MRCC) și sistemul de avertizare pentru frânare activă.

Mazda3 sedan facelift 1.5 Skyactiv-D105
Viteza maximă: 186 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 11
L/l/î: 4.580/1.795/1.450
Masă proprie: 1.340 kg
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 105 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 270 la 1.600 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts