Am testat noile plăcuțe de frână ecologice de la Ferodo

federal-mogul_motorparts_test_ferodo_eco-friction_days 2
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a fost în Serbia pe circuitul NAVAK Driving Academy pentru a testa noile plăcuțe de frână ecologice de la Ferodo. Tehnologia a evoluat foarte mult și în acest domeniu, iar plăcuțele de frână vor lăsa în viitor o amprentă tot mai mică asupra mediului.

Am realizat teste de frânare pe circuit cu două autoturisme identice: primul echipat cu plăcuțe de frână OE, al doilea echipat cu plăcuțele de frână care înglobează tehnologia Ferodo Eco-Friction. La finalul sesiunii de teste, rezultatele au fost analizate atent și discutate alături de tehnicienii companiei în cadrul sesiunilor tehnice ulterioare.
La volanul autoturismelor VW GOLF VII cu motorizare de 1.6 TDI 81 kW pe motorină, invitații vor realiza un test de frânare de tip AMS, test cerut de o mare parte a producătorilor auto pentru omologarea materialelor de fricțiune. Autoturismele vor fi echipate cu discuri și plăcuțe de frână noi, supuse anterior fazei de rodaj constând în 200 de opriri cu presiune redusă pe pedala de frână pentru a evita frânarea bruscă sau violentă. De asemenea, pe autoturisme vor fi montate câteva sisteme GPS pentru a măsura viteza mașinii și distanța de frânare (în metri) de la momentul în care pedala de frână este apăsată la o viteză inițială de 100 km/h până la oprirea completă a vehiculului. Fiecare test va fi repetat de trei ori și va fi realizat prima dată pe vehiculul echipat cu materiale de frânare OE, iar mai apoi pe vehiculul echipat cu Ferodo Eco-
Friction.

Testul constă în a aduce autoturismul la o viteză aproximativă de 110-115 km/h; apoi, după scoaterea din viteză a vehiculului și prinderea fermă a volanului pentru a asigura păstrarea direcției, „examinatorul” va apăsa ferm pe pedala de frână ca în cazul în care ar avea un obstacol în față, până la oprirea completă. Sistemul de asistența la frânare (ABS) poate fi declanșat păstrând direcția de deplasare a vehiculului. Datele obținute din testele realizate vor fi descărcate cu ajutorul unui software dedicat și discutate împreună cu tehnicienii Federal-Mogul Motorparts.

Gama Ferodo Eco-Friction® a fost lansată pe piață ca echipament original (OE) în anul 2014 de către Daimler, care a ales să o introducă pe modelele Mercedes-Benz C-Class. Gama utilizează formule de fricţiune cu nivel redus de cupru sau fără cupru. Federal-Mogul este unul dintre primii producători de sisteme de frânare care furnizează aceste tipuri de plăcuţe de frână producătorilor de automobile. Urmând exemplul Mercedes, Audi și FCA au decis, de asemenea, să adopte tehnologia ecologică furnizată de Ferodo pe platformele lor de frânare.
Cuprul este un ingredient cheie în componența plăcuţelor de frână, deoarece poate să crească anduranţa, să reducă nivelul de zgomot, să limiteze “vibraţia” (o trepidaţie a frânelor percepută în volan şi suspensie în timpul frânării) şi să contribuie la stabilitatea fricţiunii pe o plajă largă de temperaturi de funcţionare. Cuprul reprezintă între 5 şi 20% din masa plăcuţelor realizate din formule organice fără azbest cunoscute sub numele de NAO (sau Non Azbest Organic) şi din formule cu nivel redus de oţel, folosite în Europa, Asia şi America de Nord.
Legislaţia din anumite state din S.U.A. impune eliminarea cuprului din plăcuţele de frână din cauza impactului negativ al acestora asupra mediului (cuprul, după câte se pare, poate influenţa nivelul de oxigen din apă). Conţinutul de cupru a fost limitat la mai puţin de 5% din greutatea totală a plăcuţei, urmând să fie redus în mod treptat până la mai puţin de 0,5%. Pentru a respecta noile legi, producătorii de vehicule actualizează în prezent specificaţiile sistemelor lor de frânare, pentru a ține cont de conţinutul redus de cupru. Astfel, formulele alternative, ca de pildă Ferodo Eco-Friction, reprezintă noul standard pentru toate vehiculele viitoare de pe pieţele globale.
Legislaţia care impune producătorilor de plăcuţe de frână să elimine cuprul din produsele lor va intra în vigoare la nivel mondial în anul 2025.

Care sunt criteriile de evaluare ale unui material de fricțiune la frânare?
Cel mai important dintre criterii se referă la siguranță. Toate produsele Federal-Mogul
Motorparts sunt garantate de respectarea celor mai stricte reglementări internaționale. Pe lângă aceasta, criteriile de evaluare ale unui material de fricțiune la frânare pot fi grupate în trei categorii: performanță, confort și durată de viață.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts