Mașinile pe benzină încă domină piața auto din România

Da mai departe!

Datele furnizate de APIA și analizate de redacția noastră relevă faptul că și în acest an (cel puțin în primele 7 luni), românii au preferat mașinile pe benzină. Cu toate acestea, mașinile electrice reușesc să câștige teren în fața celor hibride, dar nu reușesc să depășească volumul de diesel-uri noi vândute.

Piața auto din România a înregistrat în luna iulie cel mai ridicat nivel din 2022, ca efect al Programului Rabla și al creșterii interesului românilor pentru achiziția de autovehicule noi. Numărul de mașini înmatriculate a fost de 11.987, în creștere cu aproximativ  10% față de luna anterioară fiind de altfel singura lună din 2022 în care s-au depășit 11.000 de autotutrisme înmatriculate.

Analiza APIA subliniază și evoluția tot mai evidentă a tipurilor de propulsie pe piața auto românească, unde se simte dispariția motorizărilor diesel din ofertele constructorilor auto. Ponderea motorinei în tipurile de motorizări preferate de români a coborât la un nivel greu de imaginat altădată, 14,1%, cu mai bine de 8 puncte procentuale în minus față de anul trecut, ca urmare a unei cote de numai 12,1% în lunile iunie și iulie. În consecință, motorizările electrice și cele hibrid au ajuns deja la peste 20% în acest an, după vârfurile de 22% din ultimele două luni, efect al Programului Rabla. Motoarele pe benzină rămân în acest context cea mai largă alegere a clienților români de automobile noi, care preferă acest tip de combustibil, tradițional și cu avantaje importante în fața electricelor, de preț de achiziție și de autonomie. Dacă analizăm și mai detaliat segmentul de vehicule cu propulsie alternativă, așa numitele vehicule electrificate, putem observa că aproximativ jumătate din acest segment este ocupat de mașinile full hybrid, adică mult mai aproape de propulsia clasică, cu benzină, care este susținută de un motor electric pentru recuperarea energiei și suplimentarea resurselor de putere. Subsegmentul PHEV, mașini hibride cu încărcare la priză, a scăzut în iulie simțitor, în defavoarea mașinilor cu baterii. Mai exact, autoturismele BEV au urcat la 41% din segmentul mașinilor electrificate, apropiindu-se de cota celor hibride (47,8%), cu ajutorul important al modelului Dacia Spring, în timp ce mașinile PHEV au rămas la 11,4% din segment, cu 3,6 puncte sub nivelul de luna trecută.

Pe întreg anul, electricele complete au crescut la nu mai puțin de 38% din segmentul mașinilor electrificate, ceea ce a condus la o scădere mare a hibridelor clasice, de la 66,4% la 47,1% din total. Dacă privim clasamentul celor mai vândute mașini electrice, putem vedea de unde vine această creștere: Dacia Spring, cu 2982 de unități, și Tesla, cu 425, au cea mai mare creștere, dar și Volkswagen, cu mai multe modele, și Hyundai, au creșteri mari și volume importante vândute.

Related posts