Leapmotor T03 – utilitate!

Da mai departe!

În sfârșit, la Autoreport.ro vine în teste primul model Leapmotor. Într-un segment ce va fi tot mai mult disputat, cel al mașinilor electrice de oraș, acest micuț model T03 va veni să strice planurile producătorilor europeni tradiționali.

Leapmotor T03 este un hatchback electric compact, produs de compania chineză Leapmotor, parte a Stellantis. Compania a început să își facă simțită prezența și pe piața europeană, inclusiv în România. Poziționat ca un concurent pentru modele precum Dacia Spring sau Fiat 500e electric, T03 se remarcă prin combinația de dotări tehnologice avansate, un design prietenos și un preț competitiv. Modelul T03 este un concurent redutabil în segmentul mașinilor electrice accesibile. Prin prețul său atractiv (care în România beneficiază de bonusurile guvernamentale prin programe precum Rabla Plus) și lista sa generoasă de dotări, oferă un raport calitate-preț excelent. Este o opțiune viabilă pentru cei care caută o mașină electrică de oraș bine echipată, inteligentă și sigură, fără a face compromisuri majore.

La prima vedere, Leapmotor T03 impresionează prin dimensiunile sale compacte, ideale pentru naveta urbană și parcările dificile. Lungimea este de 3.620 mm, lățimea de 1.652 mm și ampattamentul de 2,4 metri. Suficient pentru a se strecura chiar și prin cele mai strâmte parcări ale mallurilor bucureștene.

Deși este o mașină mică, designul exterior este modern și atrăgător, cu o siluetă rotunjită și detalii care îi conferă personalitate, cum ar fi luminile de zi LED și, în multe versiuni, un plafon panoramic din sticlă generos. Jantele din aliaj de 15 inch completează aspectul urban.

Unul dintre punctele forte ale lui T03 este interiorul său, care reușește să maximizeze spațiul disponibil și să ofere o experiență tehnologică peste așteptări pentru clasa sa. Chiar și în versiunea standard, vine echipat cu: un ecran digital de 8 inch pentru instrumentarul de bord, oferind informații clare și moderne, Un ecran central tactil de 10.1 inch pentru sistemul de infotainment, care controlează majoritatea funcțiilor mașinii. Acest sistem include navigație integrată, conectivitate Wi-Fi și 4G, climatizare automată, volan multifuncțional îmbrăcat în piele sintetică, cu comenzi intuitive, geamuri electrice față și spate și cheie Bluetooth, eliminând necesitatea unei chei fizice tradiționale. Cu toate acestea, designul interior este unul destul de spartan și fără elemente ce ți-ar putea bucura drumul cu această mașină.

Spațiul interior este surprinzător de generos pentru o mașină de această talie, putând acomoda patru adulți pentru călătorii urbane. Portbagajul are un volum de 210 litri, extensibil la 880 de litri prin rabatarea banchetei spate.

Sub caroserie, Leapmotor T03 este propulsat de un motor electric eficient și o baterie LFP (Litiu Fier Fosfat), recunoscută pentru siguranța și durabilitatea sa. Motorul oferă 70 kW (echivalent 95 CP), oferind o agilitate suficientă pentru traficul urban și periurban. Viteza maximă este limitată la 130 km/h.

Puterea motorului și capacitatea bateriei, deja diferențiază modelul de concurentul Dacia Spring, cifrele fiind net superioare în favoarea produsului venit de la Stellantis. Bateria cu o capacitate baterie (netă): 37.3 kWh conferă o autonomie decentă: ciclu combinat, Aproximativ 265 km, suficientă pentru majoritatea utilizatorilor urbani.

Mașina suportă ambele tipuri de încărcare:
  • Încărcare AC (Curent Alternativ): Până la 6.6 kW, permițând o încărcare completă acasă sau la stații publice în aproximativ 6-7 ore.
  • Încărcare DC (Curent Continuu, Rapidă): Până la 48 kW, ceea ce permite încărcarea de la 30% la 80% în aproximativ 36 de minute.

Unul dintre cele mai impresionante aspecte ale lui Leapmotor T03 este pachetul său extins de sisteme de siguranță și asistență la conducere, denumit LEAP Pilot. Acesta oferă funcționalități de nivel 2 de autonomie, rar întâlnite în acest segment de preț:
  • Control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC): Menține automat distanța față de vehiculul din față.
  • Asistență pentru menținerea benzii de rulare (LKA): Ajută la menținerea mașinii pe mijlocul benzii.
  • Frânare de urgență automată (AEB): Acționează frânele pentru a evita coliziunile.
  • Monitorizarea unghiului mort (BSD): Avertizează șoferul despre vehiculele din unghiul mort.
  • Senzori de parcare spate și cameră pentru marșarier.
  • 6 Airbaguri pentru o protecție sporită.
  • Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS).
  • Frână de mână electronică (EPB) cu funcție Auto Hold.

Leapmotor T03

Segment: A (subcompactă / mașină de oraș)
Tip caroserie: Hatchback cu 5 uși
Configurație locuri: 4 locuri
Tip propulsie: Electrică (BEV – Battery Electric Vehicle)
Țara de origine: China
An lansare: 2020 (China), 2023-2024 (Europa)
Lungime totală: 3.620 mm
Lățime totală (fără oglinzi): 1.652 mm
Lățime totală (cu oglinzi): (Valoare specifică nu este întotdeauna publicată, dar estimată la ~1.850 – 1.900 mm)
Înălțime totală: 1.577 mm
Ampatament: 2.400 mm
Ecartament față: 1.405 mm
Ecartament spate: 1.395 mm
Gardă la sol: Aproximativ 160 mm
Masă proprie (greutate în gol): 1.150 – 1.175 kg (în funcție de dotări)
Masă maximă autorizată: Aproximativ 1.500 kg
Volum portbagaj (standard): 210 litri
Volum portbagaj (cu bancheta spate rabatată): 880 litri
Tip motor: Motor electric sincron cu magneți permanenți
Poziționare motor: Față
Putere maximă: 70 kW (echivalent 95 CP / 95 PS)
Cuplu maxim: 158 Nm
Tracțiune: Față (FWD)
Accelerație 0-100 km/h: 12.7 secunde
Accelerație 0-50 km/h: Aproximativ 5 secunde
Viteză maximă: 130 km/h (limitată electronic)
Moduri de condus: Eco, Standard (Comfort), Sport (cu setări diferite pentru răspunsul accelerației și regenerare)
Tip baterie: Litiu Fier Fosfat (LFP)
Producător baterie: China Aviation Lithium Battery (CALB) sau alți furnizori (ex: CATL)
Capacitate baterie (totală/brută): 41 kWh
Capacitate baterie (netă/utilizabilă): 37.3 kWh (unele surse indică 36.5 kWh sau 36 kWh utilizabil)
Tensiune nominală baterie: (Valoare specifică rar publicată, dar tipică pentru BEV-uri mici)
Autonomie (WLTP combinat): 265 km (165 mile)
Autonomie (WLTP urban): Până la 395 km (aproximativ 245 mile)
Consum energetic mediu (WLTP): 14.9 kWh/100 km

Related posts