KIA Ceed GT – Sport accesibil

Da mai departe!

Noua Kia Ceed a venit la noi în cea mai puternică versiune a sa, GT. Pentru această versiune, suspensia și sistemele de siguranță au fost reglate special, iar motor-ul de 1.6 litri T-GDi produce 204 CP.
Cu o înălțime mai redusă, mai lat și cu partea din spate mai lungă decât a modelului pe care îl înlocuiește, noul Ceed are o siluetă posterioară care denotă un spirit atletic mai matur. Liniile drepte înlocuiesc muchiile rotunjite ale predecesorului său. În partea frontală, modelul Ceed GT are un design nou al spoilerului, ce include guri de aer mai mari cu elemente de culoare negru lucios la baza lor. Ca și modelul standard Ceed, noul GT oferă o interpretare modernă a lămpilor de zi LED de tip ‘ice-cube’ Kia, care sunt integrate în blocul optic. Grila Kia „tiger-nose” este de asemenea adaptată pentru noul model, are marginile cromate de culoare închisă și prezintă subtil logo-ul ‘GT’, în timp ce grila de tip fagure este prevazută cu accente roșii subtile. În spate, noile lumini de zi cu tehnologie LED-uri oferă noului Ceed o vizibilitate mai mare pe drum. Liniile drepte ale caroseriei și eleronul de pe hayon oferă noului Ceed un aspect general mai stabil. Ceed GT are un design exterior sportiv pentru a fi diferențiat vizual de celelalte modele ale gamei Ceed. Dacă designul noii game Ceed este caracterizat de multitudinea de linii și suprafețe curbate, varianta GT prezintă o propunere mai atletică decât versiunile standard ale automobilului.
În profil, geamurile sunt înconjurate de o margine cromată lucioasă iar pragurile laterale sunt evidențiate mai bine, fiind finisate în negru lucios și roșu. Jantele din aluminiu de 18 inch, oferite standard au în centru un nou capac finisat în roșu și etrieri de frână de culoare roșie. Ceed este cu 20 mm mai lat (1,800 mm) și cu 23 mm mai scund (1,447 mm) decât modelul precedent. Dimensiunile se traduc printr-un spațiu mai mare în interior.
Garda la sol a Ceed GT este de 135 mm, redusă cu 5 mm față de Ceed și Ceed Sportswagon, ajutând la coborârea centrului de greutate și dând impresia că automobilul este lipit de șosea.
Ceed este cu 20 mm mai lat (1,800 mm) și cu 23 mm mai scund (1,447 mm) decât modelul precedent. Dimensiunile se traduc printr-un spațiu mai mare în interior.
În interior, noul Ceed aduce un plus de ergonomie față de celelalte modele. Designul interiorului crează un spațiu mai mare și o senzație de deschidere pentru pasagerii din față, cu mai mult spațiu la picioare și o bună vizibilitate în față. Aici au loc chiar și 5 persoane, iar sistemul de infotainment cu ecran tactil de 8 inch este echipat cu multe boxe cu o calitate a sunetului foarte bună de la JBL. Materialele folosite în interior sunt mai bune decât cele de la precedenta generație.
Sub capota mașinii de test se află motorul turbo pe benzină de 1.6 litri T-GDi, acesta produce 204 CP. În combinație cu o transmisie manuală cu 6 rapoarte avem un grup motopropulsor foarte sprinten. Cuplul maxim al motorului de 265 Nm este disponibil pe o plajă largă de turații, cuprinsă între 1,500 – 4,500 rpm. Rezultatul este un motor care livrează cea mai mare performanță posibilă în toate condițiile de rulare. Noua generație Ceed este mai orientată spre sportivitate, comportamentul dinamic fiind cu mult mai bun decât al modelului precedent. Producătorul se laudă că a operat modificări timp de 6 luni suspensiei noii generații Ceed pentru a ajunge la performanțele lui Ceed GT. Adevărul este că alături de jantele de 18 inch, suspensia asigură unul dintre cele mai bune comportamente dinamice din clasa compactă.
Pe autostradă, noul Ceed stă foarte bine. De fapt KIA Ceed GT a ajuns undeva în vârful clasei compacte la capitolul dinamică.
Tehnologiile de siguranță standard includ sistemul de asistență pentru faza lungă, sistemul de avertizare privind atenția șoferului, sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare și de atenționare la posibilele coliziuni frontale (Lane Keeping Assist with Forward Collision-Avoidance Assist). Mai este disponibil și sistemul de asistență la păstrarea benzii de rulare ”Lane Following Assist”, o tehnologie autonomă de nivel 2. Acesta urmărește vehiculele aflate în față și identifică marcajele rutiere pentru a corecta traiectoria și a ține vehiculul pe banda de rulare. În plus, noul Ceed dispune de tehnologiile avansate ce includ Smart Cruise Control cu sistem Stop & Go, sistemul de detectare a vehiculelor aflate în unghiul mort, sistemul de avertizare la mersul cu spatele, sistemul inteligent de asistență la parcare și recunoașterea pietonilor, precum și de sistemul de avertizare și asistență la coliziunea frontală (Forward Collision-Avoidance Assist) cu avertizare haptică (vibrație) în volan.

Kia Ceed GT 1.6 T-GDi
– 0-100 km/h: 7,5 secunde
– Viteza maximă: 230 km/h
– L/l/î: 4.310/1.800/1.447
– Masă proprie: 1.240 kg
– Volum portbagaj (l): 395
– Cilindree (cmc): 1.591
– Putere (CP): 204 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 265 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts