Jaguar XJ Supercharged – Bijuteria Coroanei

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a trecut anul trecut printr-unul dintre cele mai interesante teste din acest an. Subiectul acestuia a fost Jaguar XJ o mașină care ne amintește de spiritul nobil britanic.
La transmisia în direct a ceremoniei dintre Prințul William, ducele de Cambridge și Catherine Middleton, am văzut aceste modele în suitele princiare. Acum înțelegem și de ce…
Jaguar XJ este o experiență
Spre deosebire de alte limuzine din acest segment, XJ-ul lui Callum nu a fost conceput pentru a fi pe placul tuturor. Așa cum ar trebui să fie un Jaguar adevărat, noul XJ are o personalitate tip “love it or hate it”, nu este universal precum Mercedes-Benz S-Klasse sau BMW Seria 7. Eu unul apreciez mult designul felinei britanice, mai ales din cauza filosofiei stilistice unice, neinspirată din curtea concurenței germane.
Limuzina XJ este produsa inca din 1968. Noi testăm acum a patra generație. Modelul are o arhitectura din aluminiu si alte materiale usoare, dar rezistente, cum ar fi magneziul.
Noul Jaguar XJ vine standard cu acoperis panoramic din sticlă și cutie de viteze automată cu șase trepte (secvențiala tiptronic).
Toate mașinile din gama XJ au același V8 pe benzină de 5 litri. Varianta testată de noi, denumită SuperSport are o variantă supra-alimentată a acestuia, care oferă 510 CP. Limuzina destul de grea este rapidă ca o rachetă, mai ales dacă abuzăm de padelele aflate din spatele volanului pentru a schimba manual.
Comportamentul dinamic al mașinii este ireproșabil. La fel și confortul. Iubim acest tip de mașini care încearcă cu succes să ofere compromisul perfect între confort și sportivitate.
Să vorbim despre performanțe puțin: Supersportul nostru ne duce la 100 km/oră în doar 4,1 secunde. Dacă vă uitați pe fișa technică a mașinii la lungimea și greutatea ei, veți aprecia și mai mult aceste cifre.
Aerul din interior al acestei mașini te duce însă cu gândul și la MI-6, motorul cu sunet gutural, și felul în care răspunde la apărarea accelerației te mută într-un film de acțiune de genul celor din seria James Bond.
Totul este perfect în interior, de la calitatea materialelor și până la finisaje. Metal, mahon, piele și plastic moale, toate se îmbină pentru a se crea un aspect perfect. Modelul testat de noi are multe opționale, inclusiv ecrane în tetiere scaunelor față pentru a ține ocupați pe cei de pe bancheta spate. Noi, cei de la AutoReport.ro, în ciuda confortului din spate, tot preferăm poziția de la volan, asta din cauza sunetului V8-ului turat.
Instrumentarul de bord ce indică viteză si turatia motorului sunt imitate pe un ecran color, amplasat în bord, în locul ceasurilor convenționale. Sistemul audio de la Bowers & Wilkins are 1.200 wati și 20 de difuzoare. În Jaguar puteți asculta muzică de pe orice device cunoscut.
Pe lista cu echipamente standard mai figurează dotări precum Pedestrian Contact Sensing (sistem de protecție cu reducerea impactului în cazul accidentării pietonilor), volan reglabil electric și panou cu instrumente virtual. Sisteme precum ABS, ESP, lane assist și altele au devenit deja banalități în gamele Jaguar.
Jaguar XJ are 5,122 metri lungime (5,247 metri pentru versiunea lunga), 1,894 metri latime, 1,448 metri inaltime si un apatament de 3,032 metri (3,157 metri pentru versiunea lunga). Portbagajul ofera un spatiu de 520 de litri pentru bagaje.

Jaguar XJ 5.0 V8 SuperSport
0-100 km/h: 4,1 sec
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 5.127/1.899/1.456
Masă proprie: 1.870 kg
Cilindree (cmc): 5.000
Putere (CP): 510 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 625 la 2.500 rpm
Consum mediu: 12 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts