Ford Fiesta ST – hot-hatch superior

Test Ford Fiesta ST (9)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro este în fața unui test special. Este vorba de o dublă premieră pentru noi: este prima dată când ajungem la Motorpark România la Adâncata și este pentru prima oară când luăm contact cu Ford Fiesta ST.

Împreună cu echipa noastră de filmare am avut o zi pe cinste alături de cel mai tare hot-hatch de clasă B disponibil pe piață.

Motorpark este primul circuit auto-moto din România adecvat organizării unor competiții motorsport de cel mai înalt nivel.
Punctul central al proiectului este pista de viteză, cu o lungime de 4.089 metri și o lățime de 14 metri pe linia de Start/Finish și 11 metri în rest. Pista este echilibrată, având 8 viraje de stânga și 8 de dreapta, și a fost proiectată în asa fel încât să poată fi parcursă în ambele sensuri.
Pare un loc perfect pentru o mașină performantă.
Ford Fiesta ST oferă 182 CP. Ajunge de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde. Are un cuplu maxim de 240 Nm. Viteză maximă de 220 km/h și este limitată.
Fiesta ST oferă cu 35% mai multă putere decât un model standard. Astfel, ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde. Viteza în linie dreaptă este dublată de virarea controlată, deoarece şasiul special reglat şi coborât cu 15 mm asigură o manevrare precisă şi o stabilitate maximă.

Fiesta include caracteristici de design inspirate de cel mai recent limbaj de design global de la Ford şi de vehiculele concept.
Partea din faţă a modelului Fiesta este dominată de o grilă frontală trapezoidală, consolidată de faruri tăiate cu laserul, cu lumini de zi care folosesc tehnologia LED, şi include un design cu capotă “power-dome”. Toate acestea au fost înăsprite de un kit de caroserie ST cu elemente noi. Astfel, barele de protecție, pragurile sunt prelungite, iar haionul a primit un eleron agresiv.

Modelul Fiesta reproiectat oferă de asemenea un interior armonios şi optimizat din punct de vedere ergonomic. Subcompacta urmăreşte abordarea tehnologiei democratizatoare de la Ford – oferind pentru prima dată elemente avansate pentru un număr mai mare de şoferi – şi va fi unic printre competitorii europeni, prin echiparea cu Active City Stop, un sistem conceput pentru a ajuta şoferii să evite coliziunile la viteze reduse. Interiorul a primit elemente ST pe volan, praguri și pe scaune.
Scaunele de tip scoică sunt produse de Recaro și oferă o susținere laterală excelentă, chiar și pe virajele de pe Motorpark.
Fiesta ST este propulsată de un motor pe benzină revoluţionar EcoBoost, de 1,6 litri. Construcţia din aluminiu, turbocompresorul şi un sistem avansat cu injecţie de combustibil ajută la generarea celor 182 CP.
Cutia de viteze este bine etajată, cele 6 trepte ajutând foarte mult motorul să livreze prompt reprizele de putere. Suspensia, deși tare este destul de confortabilă, iar grație noii tehnologii a șasiului, mașina practic se lipește de asfalt.
Noul Fiesta oferă un pachet avansat de tehnologii care include un sistem de conectivitate cu activare vocală SYNC de la Ford, Active City Stop şi primul sistem MyKey din Europa.
Controlul electronic al stabilităţii (ESP) include o serie de tehnologii concepute pentru a-ţi oferi un control mai mare asupra vehiculului şi pentru a te menţine în siguranţă. De exemplu, există senzori care monitorizează în mod constant viteza fiecărei roţi în parte, rata de deviere a maşinii (unghiul şi direcţia), precum şi unghiul direcţiei.
O mașină precum Fiesta ST vine ca un răsfăț pentru noi, reprezentând o experiență de condus completă.

Ford Fiesta ST

0-100 km/h: 6,9 secunde
Viteza maximă: 220 km/h
L/l/î: 3.975/1.709/1.456
Masă proprie: 1.163 kg
Volum portbagaj (l): 295
Cilindree (cmc): 1.596
Putere (CP): 182 la 5.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.600 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts