Hyundai i30 Fastback – înfrumusețare

Da mai departe!

Compacta coreeană Hyundai i30 a primit o nouă variantă de caroserie, una dintre cele mai atrăgătoare și interesante de pe piață. Versiunea, denumită Fastback a sosit la testele Autoreport.ro

Designul compactei coreene este unul modern, dar mai puțin extravagant, care amintește de mașini germane. Partea față este dominată de blocurile optice mari și o grilă trapezoidală de mari dimensiuni, iar luminile de zi de tip LED sunt integrate în bara față. În spate, blocurile optice se integrează perfect în liniile caroseriei. Ne place ceea ce fac în ultimul timp producătorii auto cu noile caroserii de tip Fastback sau sports tourer. Acest tip de caroserie, face din i30 Fastback una dintre cele mai frumoase mașini din segmentul ei.
Sub capotă avem un motor pe benzină de 1,4 litri, turbo. Acesta este destul de economic și produce 140 CP. În combinația cu cutie automată cu dublu-ambreiaj, acest motor face din această mașină una foarte sprintenă care s-a descurcat foarte bine prin oraș, dar și pe A2 în drumul spre Constanța. Comportamentul dinamic este mai sportiv datorită părții spate adăugate la caroserie.
Cel mai mare salt de calitate făcut de această generație este la nivelul interiorului, acolo unde Hyundai încearcă constant să recupereze din dezavantajul care îi desparte de liderii segmentului. Acum materialele și finisajele sunt mai bune. Planșa de bord a fost simplificată, iar display-ul central este pus mai sus pe bord, cum vedem la o mare parte dintre mașinile din segment. Hyundai oferă două dimensiuni de display central, iar mașina de test l-am avut pe cel mai mic dintre ele (diagonala de 5 inch). Chiar și la dimensiunea asta sistemul oferă mirroring prin Android Auto și Apple CarPlay.
În interior pot călători în condiții foarte bune 5 persoane cu tot cu bagajele aferente, i30 Fastback având acum un portbagaj și mai mare și mai ușor de accesat. Postul de conducere este destul de ergonomic, vizibilitatea foarte bună, iar pe acest i30, este s-a făcut o modificare pe consola centrală, acolo unde întâlnim acum o frână de parcare electronică.
În ceea ce privește cele mai avansate sisteme de siguranță prezente la bord, avem frânare automată cu detecția pietonilor, avem sisteme de asistență la părăsirea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort și camere care citesc semnele de circulație. Pe Autostrada Soarelui, am descoperit și funcțiile cruise controlului adaptiv. Pentru cei care au dificultăți la parcare, modelul de test vine echipat cu opționale precum camera de marșarier și, bineînțeles, senzori. compacta i30 a fost testat imediat după lansare de EuroNCAP și a primit 5 stele.

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi Exclusive
– 0-100 km/h: 9,5 secunde
– Viteza maximă: 203 km/h
– L/l/î: 4.455/1.795/1.425
– Masă proprie: 1.362 kg
– Volum portbagaj (l): 450
– Cilindree (cmc): 1.353
– Putere (CP): 140 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 242 la 1.500 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Related posts