GLA – primul crossover compact Mercedes-Benz

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Mercedes-Benz a pornit în ultimii 3 ani o adevărată ofensivă de modele noi. Unul dintre acestea este subiectul testelor AutoReport.ro: crossoverul GLA.

Din punct de vedere al designului GLA nu este tocmai o mașină plictisitoare sau cuminte. Afișând linii puternice și sportive, SUV-ul compact al producătorului german este o dihanie arătoasă nevoie mare. Bine, vorbim pur subiectiv aici, deoarece “beauty is in the eye of the beholder”. Partea față este frumos conturată, iar steaua în trei colțuri tronează pe o grilă cu un design foarte atrăgător. Din punct de vedere al look-ului, GLA este mai arătos decât concurentele sale. Din punct de vedere al comportamentului dinamic, este mai bun decât Clasa A, modelul cu care împarte platforma.
Mașina testată de noi vine și cu transmisie manuală și tracțiune integrală 4Matic, fiind versiunea 220 CDI. Motorul produce 170 CP, care în combinație cu transmisia automată cu răspuns foarte prompt, reprezintă o combinație perfectă pentru o mașină ideală pentru toate tipurile de drum, dar și pentru oraș.
În mod surprinzător pentru un crossover, GLA stă foarte bine pe drum în curbe. Suspensia absoarbe foarte bine gropile, dar garda la sol ajută mai mult la parcarea pe borduri decât la abordarea unor trasee offroad.
La interior nu putem vorbi de prea multe schimbări față de Clasa A sau CLA, frații de platformă a modelului din Stuttgart. Avem un sistem infotainment foarte bun, materiale și finisaje perfecte pentru clasa premium, dar și cele mai frumoase și confortabile scaune din gamă. Portbagajul poate înghiți 421 litri de cumpărături sau 836 litri dacă rabatăm spătarul banchetei. În locurile din spate spațiul pentru cap este suficient, iar 3 oameni pot călători pe această banchetă.
GLA-ul testat de noi este echipat cu cele mai noi sisteme de asistență precum Park Assist, Active Brake Assist, Distronic, dar și cu sistem complet de sezori și cameră pentru marșarier.

Mercedes-Benz GLA 4Matic
0–100 km/h în 8,3 secunde
Viteza maximă 215 km/h
L/l/h (mm) 4.417/2.022/1.494
Masă proprie (kg) 1.595
Cilindree (cmc) 2.143
Putere (CP/rpm) 170 la 5.000
Cuplu (Nm/rpm) 350 la 1.400
Consum mediu 5 l/100km
Cutie de viteze automată cu 7 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts