Ford S-Max – mașina high-tech de familie

Test Ford S+Max (2)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a testat ceea ce noi considerăm că este cel mai atrăgător monovolum de pe piață: Ford S-Max. Mașina s-a întors cu o nouă generație, noi tehnologii și gata să se facă plăcută tuturor categoriilor de clienți.

Înainte de toate trebuie să menționăm că MPV-urile nu sunt cele mai frumoase mașini din lume, iar designerii au o misiune grea atunci când trebuie să contureze o astfel de mașină. Cu toate acestea, cei de la Ford cu al lor Kinetic Design au reuși să scoată un monovolum care arată foarte bine. Grila imensă trapezoidală arată foarte bine, la fel și blocurile optice imense care găzduiesc cea mai nouă generație de lumini adaptive. Acesta este unul dintre puținele MPV-uri de pe piață care maximizează eficiența aerodinamică. Designerii au mai importat elemente inspirate de vehiculele sport pe acest model. Astfel S-Max are detalii cromate, un eleron spate mai discret, dar și blocuri optice înguste și frumos conturate.
Sub capotă, mașina de test are un motor de 2.0 TDCi care produce 180 CP. În combinație cu transmisia automată cu 6 trepte oferă suficientă putere pentru ca această mașină destul de mare să fie și ușor de condus prin traficul urban dar și pe autostrăzi. Acest S-Max este echipat și cu sistemul de tracțiune integrală inteligentă. Acesta poate determina câtă aderență și balans sunt în fiecare viraj și ce nivel de reacție este necesară în condiții de carosabil umed, uscat sau chiar și pe teren ușor accidentat. Comportamentul de rulare al acestei mașini este ireproșabil și mult peste ceea ce am văzut în gama monovolumelor.
În înterior, regăsim un cockpit high-tech, cu un ecran de înaltă definiție pe care se afișează toate comenzile importante. Materialele folosite sunt foarte bune, iar finisajele demne de clasa premium. Cei din interior au suficient de mult spațiu. Mașina de test avea 7 locuri, dar am folosit doar 5 dintre ele. Dispunerea flexibila a scaunelor asigura spatiu generos pentru pana la cinci/sapte pasageri, scaunele rabatabile de pe randurile doi si trei permitand obtinerea unei multitudini de configuratii de locuri si spatii de depozitare.
Pentru cã o mașinã de familie trebuie sã fie și sigurã, Ford a înghesuit pe S-Maxul de test cele mai noi sisteme de sigurațã disponibile. Printre acestea se aflã programul de asistențã la frânarea de urgențã (EBA), un Sistem de asistențã pentru unghiul mort (BLIS) care te poate ajuta sã schimbi benzile mai în siguranțã, controlul stabilitãții la rasturnare care poate detecta dacã existã un grad semnificativ de deplasare a caroseriei și contracareazã alte manevre ce ar putea duce la o posibila rãsturnare. 
Sistemul de asistențã la parcare poate inclusiv atunci când iesi cu spatele dintr-un loc de parcare și ai vizibilitate redusa asupra situatiei traficului, sã activeze alerta la intersectarea cu traficul care poate detecta vehicule care se apropie și emite un avertisment sonor. Noi am apreciat în mod deosebit farurile adaptive Ford Dynamic LED. La acestea, faza lungã anti-orbire se ajusteazã automat, maximizând vizibilitatea fãrã sã deranjeze alți șoferi. Aceste lumini inteligente urmeazã, de asemenea, drumul ajutând șoferul sã vadã mai clar în viraje.
S-Max-ul din acest test vine în echiparea Titanium și este cel mai sigur monovolum testat de noi pânã acum. Pânã la apariția unei variante Vignale, acest model este ceea ce poți sã cumperi mai bun pe piața MPV, iar în mod paradoxal este o mașinã mare și spațioasã care nu stã pe drum ca o mașinã mare și spațioasã.

Ford S-Max 2.0 TDCi 4×4 auto Titanium

0-100 km/h: 10,5 secunde
Viteza maximã: 206 km/h
L/l/î: 4.796/1.916/1.655
Masã proprie: 1.806 kg
Volum portbagaj (l): 700 (cu al 3lea rând de scaune rabatate)
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automatã/6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts