DS 3 Crossback – premium franțuzesc

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

La scurt timp după lansarea DS ca marcă auto individuală în România, iată că AutoReport.ro a realizat primul test cu un model ce poartă noua siglă – DS 3.
Dacă înainte modelul DS 3 definea o subcompactă, noua generație s-a metamorfozat într-un SUV compact premium cu toate atuurile pentru a câștiga clienți noi pentru marca de sine stătătoate care s-a desprins de Citroen.
Prima dintre acestea este designul conform cu noua linie DS. Blocurile optice de mari dimensiuni (DS LED Matrix Vision) sunt integrate perfect în designul părții față, iar mânerele magice de ușă apar doar când ai nevoile de ele. În restul timpului ele sunt ascunse, integrându-se perfect în caroserie pentru a evidenția silueta rafinată a modelului DS 3 CROSSBACK. În spate avem niște blocuri optice ce păstrează tema generală a designului. Silueta cu destule linii suple și forme bine proporționate descriu un model în care, parcă, francezii au integrat ce era mai bun în termeni de design. Farurile DS MATRIX LED VISION oferă conducătorului auto un avantaj excepțional: acela de a rula în mod constant cu faza lungă fără a orbi alți participanți la trafic. Grație unei camere video amplasate în partea superioară a parbrizului, aceste proiectoare inteligente adaptează în mod automat fasciculul de lumină în funcție de condițiile de trafic.
Sub capotă avem un motor pe benzină 1,2 litri turbo de nouă generație. Pentru o mai bună performanță, acest motor produce 155 CP și este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Deși motorul are cilindree mică, acest lucru nu se observă nici măcar la un rulat sportiv. DS 3 este o mașină care se descurcă foarte bine în traficul urban, dar și la drumuri lungi. Pentru noi acest motor este o experiență plăcută. Dacă mai luăm în calcul și comportamentul dinamic foarte bun, DS 3 este un concurent redutabil în segmentul premium.
Originalitatea din exterior continuă și în interior. Francezii au conceput un habitaclu total diferit față de ceea ce vedem la alte mașini din segment. Interiorul este dominat de materialede calitate și este bine finisat. Formele de fagure din interior te vor atrage cu siguranță, la fel ca și conceptul DS LOUNGE. Sistemul de infotainment se numește FOCAL Electra HiFi și este compus din 12 difuzoare și un subwoofer, toate perfect plasate la interior, acest sistem de 515 de Watti oferă o experiență audio incredibil de profundă. DS 3 CROSSBACK dispune de un cockpit complet digital, conceput pentru ca informațiile necesare condusului să fie disponibile instantaneu, iar comenzile să-ți fie direct la îndemână.
În interior au loc chiar 5 persoane, spațiul de aici fiind un alt atu al DS 3 în fața concurenței. Sistemul de infotainment oferă și conectivitate Android Auto și Apple CarPlay.
Mașina te recunoaște de la distanță. DS 3 CROSSBACK îți recunoaște cheia și se descuie automat, în timp ce îți păstrezi cheile în buzunar sau în geantă. Accesul la mașină poate fi partajat prin intermediul tehnologiei SMART ACCESS, care îți permite să acorzi acces la mașina ta prin intermediul aplicației MyDS.
DS DRIVE ASSIST reprezintă încă un pas mai aproape de rularea autonomă, ușurând călătoriile lungi prin combinarea mai multor sisteme diferite de asistență la condus. Active Cruise Control menține viteza, precum și o distanță sigură față de mașină în față, poziționând totodată DS 3 CROSSBACK în centrul benzii sale de circulație. Atunci când traficul încetinește, această tehnologie poate opri complet mașina, repornind-o pe măsură ce vehiculele din față se pun în mișcare. Adunând toate aceste tehnologii la un loc, DS DRIVE ASSIST elimină stresul din traficul de pe autostradă. Datorită tehnologiei DS PARK PILOT, mașina se va parca fără nici o intervenție din partea ta asupra volanului sau a pedalelor.

DS 3 Crossback 1.2 PureTech
0-100 km/h: 8,2 sec
Viteza maximă: 208 km/h
L/l/î: 4.118/1.791/1.534
Masă proprie: 1.205 kg
Portbagaj: 350 litri
Cilindree (cmc): 1.199
Putere (CP): 155 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 240 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts