Dacia Duster Extreme – mai mult, mai bine

Da mai departe!

Pentru a ne lua la revedere de la Dacia Duster 2, am testat Seria Limitată Duster Extreme, cea mai echipată versiune a SUV-ului fabricat la Mioveni. Ca pachetul să fie complet, modelul a venit la testele Autoreport.ro a venit cu tracțiune integrală și cel mai puternic motor pus vreodată pe un SUV românesc.

Odată cu faceliftul, Duster preia elementele stilistice ale noii identități vizuale Dacia prezentate în premieră pe Noul Logan, Noul Sandero și Noul Sandero Stepway. Astfel, blocurile optice integrează luminile de zi în formă de „Y”. La rândul său, calandrul este marcat de elemente cromate în relief 3D care amintesc de cele existente pe modelul Spring, conferind părții frontale a Noului Duster un aspect mai modern și un plus de personalitate. Beneficiind de un look exclusiv, noua serie limitată oferă în standard toate echipamentele disponibile pe versiunea superioară de echipare „Prestige”, la care se adaugă dotări precum funcția mâini libere, camera multiview sau avertizorul pentru unghi mort.

Iluminatul permanent de zi al blocurilor optice față (de tip ECOLED) și spate integrează noua semnătură luminoasă Dacia. Duster este primul model Dacia echipat cu semnalizatoare cu LED (în față). Această tehnologie este utilizată și pentru faza de întâlnire (cu acționare automată în echiparea de serie) și pentru iluminarea plăcii de înmatriculare. Dincolo de consumul redus de electricitate, tehnologia LED oferă un iluminat mai bun, atât pe timpul zilei, cât și pe timp de noapte.

Această ediție specială Extreme, are un exterior la care se remarcă inserțiile de culoare orange prezente în partea superioară a calandrului, pe carcasa oglinzilor retrovizoare şi la nivelul barelor de pavilion şi noile jante de aliaj 17” Full Black.

Sub capotă avem un puternic motor produs de Alianța Renault-Nissan. Noul propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Unitatea 1.3 TCe are un bloc motor din aluminiu și de o tehnologie inovatoare pentru tratamentul de suprafață al interiorului cilindrilor. Motorul aflat pe mașina de test produce 150 CP. Acesta face din Duster-ul 4×2 o mașină sprintenă și rapidă. Cutia cu 6 trepte, bine etajată livrează puterea motorului foarte bine, asigurând astfel un plus de confort în exploatare.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje. În materie de drumuri offroad, acest Extreme cu tracțiune integrală este gata de aproape orice provocare.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată înbunătățirii designului și materialelor. Sistemul MediaNav este poziționat mai bine față de șofer, ergonomia fiind per total mai bună.

Marea noutate o reprezintă apariția unei console centrale înălțate dotată cu o cotieră care poate culisa pe o distanță de 70 mm și care integrează un spațiu de depozitare închis cu volumul de 1,1 litri și, în funcție de nivelul de echipare, două prize USB accesibile pasagerilor de pe locurile din spate. Specifice seriei limitate Duster Extreme sunt niște scaune faţă încălzite, cu tapițerie specifică şi cu elemente de design de culoare orange. Atât volanul cât şi maneta schimbătorului de viteze sunt îmbrăcate în piele.

Pe lângă echipamentul audio Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth), sunt disponibile două noi sisteme multimedia intuitive : Media Display și Media Nav, care beneficiază de un ecran de 8”.

În cazul Media Display, echipamentul cuprinde 6 boxe (din care 2 de tip « boomer » și 2 tweetere în față), radio DAB, conectivitate Bluetooth și două prize USB. Interfața intuitivă este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Apple CarPlay și Android Auto. Comenzile dedicate pe volan permit activarea funcției de recunoaștere vocală. În acest mod se poate comanda asistentul iOS sau Google de pe smartphone.

Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.
În interior au loc 5 persoane cu tot cu bagajele, ceea ce îl face pe Duster următorul vehicul multifuncțional și de familie pe care vrem să îl achiziționăm.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort și aribag-uri de tip cortină. Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

Dacia Duster facelift 1.3 TCe Extreme 4×4
0-100 km/h: 10,4 sec
Viteza maximă: 191 km/h
L/l/î:4.341/1.804/1.693
Masă proprie:1.309 kg
Portbagaj: 467 litri
Cilindree (cmc): 1.332
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.700 rpm
Consum mediu: 6,3 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts