Dacia Duster EDC – varianta și pentru uz urban

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

La scurt timp după lansarea noii generații Dacia Duster, AutoReport.ro testează și varianta automată a SUV-ului românesc.

Dacia atacă segmentul SUV-urilor automate de oraș cu Duster echipat cu transmisia EDC și 4×2. Designul a fost modificat substanțial. Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât și cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lățime și de stabilitate a mașinii.
Noile bare de pavilion, scutul frontal și elementul de protecție al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster. Tot parte din noua identitate pe care o vor avea toate modelele Dacia, este și semnătura luminoasă în formă de L a luminilor de zi de tip LED. Blocurile optice spate au o formă ușor pătrată și sunt foarte moderne.
Pentru că vânzările de SUV-uri automate sunt în creștere în Europa, Dacia a adus noua transmisie EDC pe modelul Duster 4×2 echipat cu motorul diesel dCi 110 CP S&S. Aceasta este singura variantă disponibilă cu cutie automată și este testată de noi.
Efficient Dual Clutch (EDC) este o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj şi 6 trepte. Ea oferă confortul în utilizare al unei cutii automate asigurând totodată un consum şi un nivel al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii manuale.
Sistemul asigură ajungerea la treapta cea mai înaltă posibilă pentru o viteză dată, ceea ce permite menținerea consumului și a emisiilor de CO2 la un nivel scăzut. În plus, cutia EDC asigură un confort și o reactivitate sporită. Versiunile echipate cu această cutie de viteze dispun și de sistemul de asistență la demarajul în rampă.
Cutia EDC are un răspuns foarte bun și net superior celei Easy R aflate în prezent în gama Dacia pe modelele mai mici. Duster în varianta EDC este și mult mai ușor de condus decât cel cu varianta de transmisie manuală. În testul nostru de peste 700 kilometri am avut un consum ce nu a trecut de 6 litri la 100 km. Evident, la acest lucru ne-a ajutat sistemul Stop & Start, dar și funcția Eco Mode.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată înbunătățirii designului și materialelor. Sistemul MediaNav este poziționat mai bine față de șofer, ergonomia fiind per total mai bună.
Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.
În interior au loc 5 persoane cu tot cu bagajele, ceea ce îl face pe Duster următorul vehicul multifuncțional și de familie pe care vrem să îl achiziționăm.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort și aribag-uri de tip cortină. Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

Dacia Duster 1.5 dCi 4×2 EDC
0-100 km/h: 11,9 sec
Viteza maximă: 171 km/h
L/l/î:4.341/1.804/1.693
Masă proprie:1.304 kg
Portbagaj: 467 litri
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 110 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 260 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts