Cupra Ateca – mai agresiv, mai sportiv

Da mai departe!

Al doilea model din gama Seat transferat la Cupra. Ateca a revenit la testele AutoReport.ro în varianta premium a noului brand spaniol.

Apărută parcă de nicăieri în ultimii ani și derivată din mașinile sport ale grupului SEAT, marca spaniolă Cupra își datorează existența actualului șef suprem al grupului Renault, Luca de Meo, cel care a decis să creeze o linie de vehicule premium-sport pentru divizia SEAT atunci când activa în interiorul grupului Volkswagen. Cu tratamentul de la Cupra, Ateca ni se pare modelul mai arătos. Liniile designului, unghiurile caroseriei, dar și masivitatea acestei mașini ne face să apreciem mai mult abordarea spaniolă.
Partea frontală este dominată de blocurile optice formate din unghuri ascuțite ce străjuiesc o grilă frontală destul de discretă. Ateca este mai scurt decât Tiguan cu 13 cm, ampatamentul este mai mic cu 5 cm, iar înălţimea este mai mică cu 6 cm. Cu toate acestea, scuturile și elementele caroseriei specifice crossoverelor, fiind mai pronunțate, fac ca Ateca să fie perceput ca fiind mai masiv.

Spoilerul frontal este ușor restilizat, iar grila a primit siglă și accesorii noi. Carcasele oglinzilor, barele pentru amararea portbagajului și rama grilei frontale sunt fabricate acum din aluminiu. Standard, SUV-ul de performanță va fi echipat cu un sistem de evacuare Akrapovič cu patru terminații și cu jante de 19 inch vopsite în două nuanțe.
Sub capotă avem motorul de 1,5 litri turbo TFSI care produce 150 CP. Acesta este cuplat la transmisia DSG cu 7 trepte. Ateca cu această configurație de motor și transmisie se descurcă destul de bine, cutia fiind bine etajată.
Suspensia este confortabilă, chiar și pe drumuri accidentate, dar ce am apreciat în mod deosebit la Ateca este felul în care se așează pe asfalt. În acest test, chiar și SUV-ul spaniol ne-a amintit de comportamentul sportiv al versiunilor Cupra cu care se lăuda marca Seat.
În interior, designul pare că seamănă prea mult cu cel de pe gama Formentor. Avem un stil minimalist, plăcut ochiului, dar având în vedere că avem un SUV, ne așteptam la ceva mai mult. Plasticele din interior sunt moi, iar finisajele foarte bune. În Ateca au loc 5 persoane, cu tot cu bagajele aferente. Postul de conducere este înalt, cu o vizibilitate bună, iar ergonomia fiind excelentă, mai ales datorită așezării intuitive a comenzilor principale. Modelul de test vine echipat cu pachetul de sisteme infotainment de ultima generatie cu ecran tactil de 8 inch si conectivitate Full Link. Pe modelul de test avem MirrorLink, Android Auto, dar și Apple CarPlay.
Gama complexă de opțiuni tehnologice pe care modelul le propune începe de la faruri cu full-LED și trece printr-un portofoliu extins de sisteme de asistență, de la sistemul inovator de asistență pentru ambuteiaje în trafic și noul sistem Emergency Assist. Dotările de siguranță sunt completate de pachetul asistență șofer: Adaptive Cruise Control, High Beam Assist, Blind Spot Detection cu Rear Cross Traffic Alert și sistemul de recunoaștere automată a semnelor de circulație.

Cupra Ateca 1.5 TFSI DSG
0-100 km/h: 9,3 sec
Viteza maximă: 196 km/h
L/l/î: 4.381/1.841/1.615
Masă proprie:1.343 kg
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Related posts