Clasamentul Dekra arată cele mai fiabile și cele mai puțin fiabile mașini, Ford Fiesta cu motor produs la Craiova declarată cea mai slabă mașină

Da mai departe!

Clasamentul celor mai fiabile mașini din 2023, realizat de organizația Dekra, specializată în inspecții tehnice, aduce în prim plan o serie de automobile care au semnalat cele mai puține defecțiuni după ce au parcurs 100.000 de kilometri. Marea lor majoritate este formată din modele premium, dar reprezentante ale celor mai cunoscute mărci premium se găsesc și la coada clasamentului, acolo unde au fost plasat mașinile cu cele mai multe defecte.

Rezultatele testelor care urmăresc numărul de defecțiuni ale mașinilor u fost publicate de-a lungul timpului de mai multe instituții, asociații sau publicații din Europa, cele mai multe fiind regăsite în Germania, acolo unde există un adevărat cult pentru autovehicule.

Testele și clasamentele Dekra, realizate în colaborare cu Autobild, au la bază o procedură mai puțin obișnuită. Mașinile care sunt luate în calcul pentru testare sunt mașini cu o vechime de maxim 9 ani și ele trebuie să parcurgă 100.000 de kilometri, fiind selectate peste 100 de modele existente pe piața de mașini rulate. Timpul de testare poate să dureze până la trei ani, timp în care sunt notate toate defecțiunile înregistrate de mașină. La finalul acestui lanborios test, inginerii Dekra demontează mașinile și analizează atât problemele pe care le găsesc la componente, cât și uzura sistemelor de funcționare vitale. Sunt verificate inclusiv uzurile interioare ale cilindrilor motorului și gradul de coroziune a componentelor acestuia.

el mai fiabil automobil, conform testelor Dekra din 2023 a fost declarat Audi A3, cu motorizarea g-tron (cu gaze naturale comprimate). Mașina nu a avut nicio defecțiune în primii 100.000 de km, o performanță veritabilă, care a făcut ca punctajul defectelor să fie zero, inclusiv după inspecția finală după dezasamblare. Pe locul al doilea s-a clasat BMW Z4, care a acumulat doar 2 puncte de eroare, aproape nesemnificativ. Mașina nu a ajuns în service niciodată, nu a prezentat uzuri nefirești și nu a avut nicio defecțiune importantă. Pe locul al treilea, la foarte mică distanță de modelul BMW, s-a situat Audi A6 Avant Sport, cu motorizarea 40 TDI Stronic. Singura defecțiune depistată în cei 100.000 de km a fost un senzor de parcare.

Pe următoarele locuri în top 10 al celor mai fiabile mașini s-au situat atât mărci premium, cât și de volum: 4. Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style 5. Audi A4 Avant 6. VW T-Cross 7. Suzuki Swift Sport 8. Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 9. BMW 320d Touring 10. Mercedes A 220 d 11. Toyota Prius IV 12. VW Golf Sportsvan 1.4 TSI 13. Kia Sportage 2.0 CRDi AWD 14. Volvo XC60 D4 Summum.

La polul opus, mașinile cu cele mai multe defecțiuni au adunat atât de multe puncte, încât te întrebi cum au funcționat până la 100.000 de km. Cel mai slab automobil din aceste teste Dekra a fost Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (locul 83), cu un motor fabricat la Craiova și folosit de Ford pe mai multe modele. Motorul s-a defectat chiar înainte de finalul testului, din cauza unui bolț de la distribuție.

Înainte de acest defect major, mașina a avut o defecțiune la direcție și una la circuitul de răcire, care a pierdut lichid de două ori. Pe penultimul loc al clasamentului s-a aflt Subaru XV 2.0 D Exclusive, care a cedat pe mai multe fronturi în timpul testului. Ambreiajul s-a defectat, două pistoane s-au topit, mai multe componente de caroserie au ruginit. În plus, scaunul șoferului s-a defectat și el. În fața modelului Subaru, la o distanță de numai două puncte, s-a situat Audi Q3 2.0 TDI quattro, care a înregistrat primele defecte după numai 27.000 de km. O sondă lambda a condus la intrarea computerului central în avarie de mai multe ori. După 51.000 de km, sistemul de răcire a fost cel care s-a defectat, apoi s-au ars becurile xenon. La final, cutia de viteze s-a defectat complet și a trebuit să fie înlocuită.

Celelalte modele apreciate de Dekra ca fiind cele mai puțin fiabile, din cauza defectelor majore, la motor sau la cutia de viteze: 80. BMW 218i Active Tourer 79. Chevrolet Orlando LT+ 2.0 TD 78. Citroen C4 Cactus PureTech 110 77. VW Golf 1.4 TSI (o mașină testată 200.000 km) 76. BMW i3 75. Ford Grand C-Max 2.0 TDCi 74. Suzuki Vitara S 73. SEAT Leon 1.6 TDI Style 72. Renault Clio Grandtour TCe 90 Luxe 71. Kia Carens 70. Ford Mondeo Turnier 1.5 EcoBoost Titanium 69. Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 Titanium 68. BMW 540i xDrive Touring.

Related posts