Industria auto chineză a cunoscut o creștere fulminantă în ultimii ani, extinzându-se de la producția de mașini accesibile la crearea de supercaruri și hypercaruri electrice de înaltă performanță. Deși încă nu au același renume ca giganții consacrați din Europa sau America, China produce deja vehicule cu puteri impresionante, care rivalizează cu unele dintre cele mai rapide mașini din lume.
Iată un top 5 al celor mai puternice supercaruri chinezești, bazat pe informațiile disponibile până în prezent (iunie 2025):
1. GAC Aion Hyper SSR
GAC Aion Hyper SSR este, fără îndoială, vârful de lance al supercarurilor electrice chinezești. Lansat ca primul supercar electric de serie din China, Hyper SSR impresionează prin performanțe și design.
- Putere: 1.224 CP (cai putere)
- Accelerație 0-100 km/h: sub 2 secunde (în varianta de top, Ultimate)
- Preț de pornire: în jur de 166.000 euro
- Particularități: Este un rival de temut pentru modele precum Rimac Nevera sau Pininfarina Battista, mai ales având în vedere prețul său competitiv.

2. Yangwang U9 (BYD)
Sub brandul de lux Yangwang, deținut de gigantul BYD, U9 este un hypercar electric care redefinește performanța și tehnologia.
- Putere: Peste 1.100 CP (estimat, din sistemul său de propulsie cu patru motoare electrice)
- Accelerație 0-100 km/h: sub 2.5 secunde
- Particularități: Pe lângă puterea brută, U9 se remarcă prin sistemul său avansat de control al caroseriei DiSus-X, care îi permite să sară și chiar să danseze, demonstrând un nivel incredibil de agilitate și inovație.

3. NIO EP9
Deși nu este cel mai recent model, NIO EP9 a fost, pentru o perioadă, considerat cel mai rapid vehicul electric din lume pe anumite circuite, punând China pe harta supercarurilor de elită.
- Putere: 1.360 CP
- Accelerație 0-100 km/h: 2.7 secunde
- Particularități: A stabilit recorduri pe Nürburgring Nordschleife și alte circuite, demonstrând capabilități remarcabile pentru un vehicul electric. Este un model produs în serie foarte limitată.

4. Hongqi S9
Deși a avut un parcurs mai sinuos în dezvoltare, Hongqi S9 este un hypercar hibrid care promite performanțe excepționale, rezultat al unei colaborări cu casa de design italiană Silk-FAW.
- Putere: Peste 1.400 CP (din sistemul hibrid plug-in)
- Viteză maximă: Peste 400 km/h (țintă declarată)
- Particularități: Combinația dintre designul italian și tehnologia chineză, cu un accent puternic pe performanța hibridă. Producția sa a fost anunțată ca fiind foarte limitată.

5. Xiaomi SU7 Ultra
Deși este încă un prototip și nu un supercar în sensul tradițional al termenului (fiind un sedan cu 4 uși), performanțele versiunii Xiaomi SU7 Ultra pe Nürburgring sunt absolut remarcabile, plasându-l în rândul celor mai rapide vehicule chinezești.
- Putere: Nu a fost specificată o putere unică pentru versiunea „Ultra”, dar celelalte versiuni de top ale SU7 depășesc 600 CP, iar versiunea de circuit ar fi mult mai puternică.
- Particularități: A devenit cel mai rapid sedan electric cu 4 uși pe Nürburgring, demonstrând potențialul enorm al tehnologiei electrice chinezești chiar și pentru vehicule non-supercar. Acest lucru sugerează că viitoarele creații Xiaomi ar putea pătrunde și în segmentul supercarurilor.

Aceste modele subliniază ambiția industriei auto chineze de a concura la cel mai înalt nivel pe piața globală a vehiculelor de înaltă performanță, în special în segmentul electric. Cu investiții masive în cercetare și dezvoltare, este de așteptat ca viitorul să aducă și mai multe surprize din partea producătorilor chinezi.