BMW Seria 8 Gran Coupé – Grand lux

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Cel mai spectaculos sedan de pe piață – gran coupeul BMW Seria 8 a sosit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro. Am rămas fascinați de designul și de sportivitatea acestei mașini.


Primul test din acest an trebuia să fie și unul spectaculos. BMW Seria 8 Gran Coupe este vârful de gamă al sedanurilor sport bavareze. Noul BMW Seria 8 Gran Coupé este singurul model din segmentul său ce este derivat direct dintr-un automobil sport cu două uşi. Conceptul de coupé cu patru uşi a fost translatat într-o caroserie cu proporţii speciale. Modelul cu patru uşi are un ampatament de 3.023 milimetri – o creştere de 201 mm faţă de BMW Seria 8 Coupé – măsoară 5.082 milimetri în lungime (+231 mm), 1.932 milimetri în lăţime (+30 mm) şi 1.407 milimetri în înălţime (+61 mm). Secţiunea frontală a Gran Coupé-ului este identică cu designul Seria 8 Coupé până la punctul unde încep montanţii A. Farurile LED adaptive sunt disponibile standard. Opţionale, farurile BMW Laserlight cu fază selectivă produc o rază de acţiune a fazei lungi de aproximativ 600 de metri.
Pe lângă proporţiile sale distinctive, designul lateral şi al părţii spate ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé se distinge clar de cel al celorlalte versiuni Seria 8. Întrucât cadrul parbrizului este mai vertical, şi linia acoperişului este mai înaltă, ceea ce se traduce prin spaţiu pentru cap suplimentar atât în faţă, cât şi în spate. Linia acoperişului se contopeşte cu spatele printr-o oscilaţie graţioasă, prin intermediul unei tranziţii sub formă de aripă în vecinătatea montanţilor C care accentuează silueta alungită. Montanţii C sunt prelucraţi manual în zona lunetei, după livrarea din presă, pentru a asigura o linie complexă. Totodată, luneta urmează o linie ceva mai abruptă pentru a permite o deschidere mai largă a portbagajului.
Grafica geamurilor laterale se concluzionează în spate printr-un alt indiciu de design BMW distinctiv. La noul BMW Seria 8 Gran Coupé, curba Hofmeister are o formă verticală mai pronunţată, accentuând suplimentar robusteţea acestei zone a caroseriei.
Pasajele puternic evazate ale roţilor şi ecartamentul lat joacă şi ele un rol definitoriu în forma părţii spate. Liniile orizontale şi contururile sculptate ale suprafeţelor oferă spatelui un aspect lat, dar simplu. Blocurile optice subţiri, integrale LED, se extind mult în flancuri. Iar ţevile de eşapament duble, cu contur trapezoidal, sunt poziţionate de fiecare parte a secţiunii inferioare a şorţului spate. Proprietăţile aerodinamice ale noului BMW Seria 8 Gran Coupé au fost perfecţionate prin dotări care includ şasiul inferior etanşeizat aproape complet, controlul activ al clapetelor de aer, Air Curtains şi suporturile foarte subţiri ale oglinzilor retrovizoare.
Stilul distinctiv al noului BMW Seria 8 Gran Coupé este exprimat şi prin designul interior. Atât în faţă, cât şi în spate, experienţa condusului este definită de o simbioză perfectă de dinamism şi lux. Plusul de lungime a ampatamentului şi deschiderea generoasă a uşilor oferă pasagerilor din spate un spaţiu pentru picioare fără precedent pentru un coupé BMW – aceştia beneficiază de un acces mai uşor ca niciodată. Cei de pe locurile din spate beneficiază şi de un spaţiu la nivelul umerilor şi al capului substanţial mai mare decât la versiunea cu două uşi a noului BMW Seria 8, astfel că al doilea rând de locuri este şi mai confortabil în timpul călătoriei.
Sistemul de climatizare cu control automat pe patru zone şi parasolarele electrice pentru geamurile laterale spate şi lunetă sunt disponibile exclusiv pentru varianta cu patru uşi din portofoliul BMW Seria 8.
Lumina ambientală disponibilă standard accentuează liniile orientate spre înainte din interiorul automobilului pentru un efect dramatic. Specificaţia standard include şi un panoul de instrumente şi umeri ai uşilor tapiţaţi integral cu piele, scaune sport operare electric cu tetiere integrate stilistic în spătarele scaunelor şi decoraţiuni cu piele Vernasca. Scaunele multifuncţionale, disponibile standard la BMW M850i xDrive Gran Coupé, sunt tapiţate cu piele Merino cu detalii extinse. O altă opţiune disponibilă pentru BMW M850i xDrive Gran Coupé şi la automobilele cu pachetul M Sport o reprezintă noile scaune M Sport cu design tip scoică distinctiv. Consola centrală extinsă este exclusivă la noul model BMW Seria 8 Gran Coupé, aşa cum este şi unitatea din spate ce dispune de scaunele exterioare configurate ca locuri individuale. Contururile şi modelele cusăturilor de la scaunele spate preiau designul scaunelelor sport din faţă. De asemenea, scaunele spate oferă suport lateral excelent şi tetiere integrate, ceea ce permite pasagerilor să împărtăşească sentimentul veritabil de automobil sport.

BMW 840d Gran Coupe xDrive are sub capotă un motor diesel care reprezintă o combinaţie unică de dinamică susţinută de cuplu motor generos şi o economie de combustibil excelentă. Motorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, oferă o putere maximă de 235 kW/320 CP şi un cuplu de vârf de 680 Nm, disponibil încă de la 1.750 rpm.
Propulsorul utilizează tehnologia de supraalimentare în mai multe trepte, cu două turbine, iar caracteristicile sale de performanţă permit o călătorie relaxată la turaţii reduse, permiţând, de asemenea, ca automobilul să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde.
Motorul transferă puterea prin intermediul unei versiuni îmbunătăţite a transmisiei Steptronic Sport cu opt trepte, cu rapoarte schimbate pentru acceleraţii puternice în treptele mici şi eficienţă în treptele superioare. Clapetele de schimbare de pe volan sunt incluse standard pentru selectarea manuală a treptelor.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive cu distribuţia rapidă, precisă şi complet variabilă a cuplului între roţile faţă şi cele spate, maximizează tracţiunea şi stabilitatea în manevrabilitate chiar şi în situaţii de condus extrem de dinamic. Principiul de construcţie şi reglarea şasiului BMW Seria 8 Gran Coupé sunt concepute pentru a valorifica potenţialul dinamic al tehnologiei sale de propulsie. Deci avem o mașină foarte plăcută la condus, dar și ușor de manevrat în ciuda dimensiunilor mari.
Sistemele de ultimă oră pentru asistarea condusului duc siguranţa şi confortul noului BMW Seria 8 Gran Coupé la un alt nivel. Specificaţia standard include Head-Up Display, Driving Assistant, avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţie de frânare în oraş, avertizare la părăsirea benzii şi avertizare la schimbarea benzii, Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză), avertizare la coliziune din spate şi avertizare la trafic transversal. Printre sistemele de pe lista de opţionale sunt tempomatul activ cu funcţie Stop & Go, Driving Assistant Professional (care aduce şi asistentul de control al direcţiei şi al benzii, printre alte tehnologii) şi sistemul BMW Night Vision. Printre facilităţile Parking Assistant (asistentul de parcare, disponibil standard) se numără camera pentru mers înapoi şi asistentul la marşarier.

Noul BMW Seria 8 Gran Coupé dispune standard de BMW Live Cockpit Professional. Acesta cuprinde un sistem de navigaţie şi multimedia, dar şi un panou de instrumente complet digital, de înaltă rezoluţie, aflat în spatele volanului, care dispune de monitor cu diagonala de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi de display central ce măsoară 10,25 ţoli (26,04 cm). Noul sistem de operare BMW 7.0 se evidenţiază prin funcţiile digitale şi moderne, adaptate cu precizie la nevoile conducătorului. Pentru o operare intuitivă, conducătorul poate alege funcţionalitatea touchscreen a displayului central, controlerul iDrive, butoanele de pe volan, controlul vocal sau cel prin gesturi.
Asistentul Personal Inteligent BMW interpretează un rol important în sistemul de operare. Partenerul digital poate fi activat prin rostirea mesajului „Hei, BMW” şi ajută conducătorul să utilizeze funcţiile automobilului.

BMW Seria 8 Gran Coupe 840d xDrive
Viteza maximă: 250 km/oră
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,1
L/l/î: 5.082/1.932/1.407
Masă proprie: 1.925 kg
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 320 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 680 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts