BMW i3 – electrificare cu autonomie extinsă

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Am fost timp de un weekend proprietari ai unei mașini electrice premium sosite de la Automobile Bavaria. BMW i3 a fost testat de echipa AutoReport.ro și, în aceași timp, am încercat să vedem dacă mall-urile din București sunt pregătite pentru electrificarea auto.

BMW i3 a apărut în 2014 și de atunci au fost vândute destul de multe unități încât să spunem că modelul a fost un succes. Designul este unul futurist, demn de o mașină electrică. Modelul a fost construit după noua arhitectură LifeDrive. Realizată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), celula pasagerilor oferă o senzaţie extraordinară de spaţiu şi este dominată de un sentiment de luminozitate. Principiul de proiectare al celor două modele cu patru locuri înseamnă că nu este nevoie nici de montanţi B ficşi. Uşile care se deschid în direcţii opuse permit pasagerilor să intre şi să iasă cu uşurinţă.
Motorul electric sincron care alimentează noul BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP. Cuplul maxim este de 250 Nm, tot fiind disponibil instantaneu de la demaraj, aşa cum se întâmplă de obicei cu motoarele electrice. Aceasta înseamnă că apăsarea acceleraţiei declanşează imediat sprintul. Performanţa pe care conducătorii o aşteaptă de la un BMW este furnizată cu uşurinţă de motor printr-o transmisie automată cu o singură treaptă, cu livrare continuă a puterii. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat de BMW i3 în 7,3 secunde. Viteza maximă este limitată la 150 km/h. Preferatul nostru în oraș a fost modul de conducere eco +, acesta asigură o rulare optimă, dar și o limitare a vitezei la 90 km/oră pentru o mai bună eficiență.
Localizată jos în podeaua automobilului, bateria litiu-ion de înaltă tensiune oferă o autonomie de 290-300 de kilometri, conform ciclului NEDC în utilizare cotidiană. Consumul combinat de energie electrică al noului BMW i3 în ciclul NEDC variază între 13,6 şi 13,1 kWh pentru 100 km. Bateria se încarcă foarte repede, noi am reușit să încărcăm 25% în 30 de minute la o priză de mare putere.
Caracteristicile agile de manevrabilitate ale BMW i3 sunt îmbunătăţite şi mai mult de sistemul Dynamic Stability Control (DSC) optimizat. Tracţiunea la demarajul pe zăpadă şi drumuri ude a fost şi ea îmbunătăţită considerabil. Modul DTC (Dynamic Traction Control) îmbunătăţeşte agilitatea la viteze mai mari şi în timpul virajelor abordate sportiv, permiţând chiar şi derapaje uşoare şi controlabile în siguranţă atunci când nivelul de aderenţă este redus.

La încărcare prin mallurile din București
Prima locație la care ne-am gândit a fost Afi Palace, aici încă nu sunt stații de încărcare. Aceeași dezamăgire am avut-o și la Plaza România. Spre finalul zilei am contactat echipa Sun Plaza, acolo ni s-a spus că urmează ca în 2018 să găsim și aici stații de încărcare.
În cea de-a două zi de căutări, am ajuns la Promenada Mall, acolo sunt 3 locuri de parcare pentru mașini electrice făcute în colaborare cu Renovatio dar, fiind weekend, le-am găsit ocupate, bine că măcar am găsit acolo o mașină electrică și un plugin-hibrid.
La Mall Băneasa în colaborare cu cei de la BMW România au fost instalate niște spații de încărcare. Tot pe parcursul testului nostru, am mai vizitat și stațiile de încărcare de la Ikea și Lidl.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts