BMW Group lansează vânzările directe în toată Europa. Clienții vor cumpăra mașina direct de la fabrică

Da mai departe!

BMW Group introduce oficial sistemul de vânzări de tip agenție în toată Europa. Marca MINI va da startul chiar din 2024, marca BMW se pregătește pentru 2026.

BMW Group a reușit să încheie contracte cu toți dealerii pentru a putea trece la modelul de vânzări în sistem agenție pe toate piețele din Europa. Asta înseamnă că vânzările nu vor mai fi făcute de delaeri, care vor rămâne doar agenți plătiți cu comision pentru fiecare tranzacție intermediată. Avantajul pentru clienți va fi dat de prețurile unice pe toate piețele din Europa. Achiziția de automobile va putea fi făcută online, de pe site-ul BMW, sau de la dealer, cu posibilitatea de comutarea a tranzacției din online la dealer în orice moment.

Introducerea sistemului de vânzări de tip agenție va începe cu MINI, pe piețele din Italia, Polonia și Suedia, chiar de la 1 ianuarie 2024. România se va alinia acestui sistem încă de la finalul acestui an, iar marca BMW va trece la acest sistem din 2026. Grupul german și-a propus ca toate automobilele BMW și MINI noi și mașinile rulate ale BMW Group să fie vândute prin intermediul unui model de agent autentic în toată Europa.

Grupul spune că vor exista prețuri standard la nivel național, fără diferențe între dealeri, ceea ce înseamnă că ar putea exista în continuare prețuri dedicate fiecărei țări.

„Această tranziție către vânzări directe cu dealerii este o etapă-cheie în realinierea diviziei noastre de vânzări, care este în curs din 2020. Noul model de vânzări ne va permite să comunicăm direct cu clienții noștri și să oferim BMW Group o interfață de client directă”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru Clienți, Brand și Vânzări. „Obiectivul noului nostru model de vânzări este foarte clar de a crește satisfacția clienților și de a oferi cea mai bună experiență premium de client din industrie”.

Pentru dealeri, modelul de business se schimbă radical, deoarece ei nu vor mai fi nevoiți să investească în achiziția de stocuri de mașini, însă nu vor mai controla prețurile cu care vând mașinile, pe baza discounturilor acordate și a adaosurilor. Comisioanele pe care le vor primi pentru o mașină vândută sunt negociate și stabilite contractual, astfel că planurile de afaceri vor putea fi făcute mult mai ușor. În schimb, dealerii se vor putea concentra pe afacerile post-vânzare, în special service în garanție și post-garanție. Un alt avantaj va fi faptul că vor avea acces la întreg stocul de mașini al mărcii, indiferent unde se află vehiculele.

Mai multe companii auto din Europa au început să negocieze și chiar să semneze contracte cu dealerii pentru a trece la modelul de tip agenție, pe măsură ce accesul la vânzările online le permite clienților să-și configureze și să comande mașinile direct la producător. În acest fel, constructorul poate controla cu strictețe prețul cu care se vând mașinile, dar și stocurile de vehicule, fiind posibilă o mai bună planificare a costurilor și veniturilor.

Related posts