Bentley a prezentat noul Grand Tourer Bacalar,

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Bentley Mulliner a dezvăluit noul Bacalar acasă la Bentley, în fabrica din Crewe, Anglia în această dimineață. Cel mai rar Bentley în două uși din epoca modernă și expresia supremă a luxului decapotabil, cu două locuri, acest Grand Tourer anunță o revenire la construcția de autovehicule personalizate de către Bentley Mulliner –  cea mai veche companie de carosieri de lux din lume.

Doar 12 exemplare ale acestui model impresionant, în ediție limitată, sunt create, fapt care garantează raritatea și exclusivitatea și oferă lux suprem și performanțe care te lasă fără cuvinte. Bacalar privește spre viitorul automobilismului de lux personalizat – fiecare model va fi realizat manual în atelierul Bentley Mulliner din Crewe, în funcție de gusturile personale ale fiecărui client.

Această mașină excepțional de rară își ia numele de la Laguna Bacalar din, peninsula Yucatan, din Mexic. Bacalar este un lac renumit pentru frumusețea naturală impresionantă, noua denumire continuând strategia Bentley de a numi mașini după obiective turistice remarcabile, începută în 2015 cu Bentayga.

Bacalar a fost adus la viață de Bentley Mulliner, care și-a reafirmat astfel specializarea în furnizarea de caroserii rare, pentru numai câțiva clienți selecți. Cu design-ul Barchetta decapotat, cu o caroserie musculoasă, care cuprinde o multitudine de opțiuni și materiale, fiecare Bacalar va fi cu adevărat unic, reprezentând rezultatul interacțiunii directe dintre echipa de design Bentley Mulliner și client.

Cel mai exclusivist Bentley în două uși din epoca modernă lansează o nouă operațiune Bentley Mulliner și face parte dintr-o nouă strategie a celui mai vechi carosier din lume, care va prezenta trei portofolii diferite: Classic, Collections și Coachbuilt.

Bentley Mulliner are o istorie ilustră și își poate regăsi cu mândrie rădăcinile încă din anii 1500, când obiectivul inițial al companiei a fost personalizarea unor trăsuri luxoase, trase de cai. Prin urmare, remarcabilul Bacalar este apogeul a aproape 500 de ani de expertiză și patrimoniu în arta proiectării vehiculelor.

Adrian Hallmark, președinte și director executiv al Bentley Motors, comentează:

„Bentley Mulliner Bacalar este expresia supremă a unui Grand Tourer de lux, decapotat, și a capacităților excepționale ale echipei noastre din Crewe.

Cu Bacalar, am creat un Bentley complet adaptat, orientat către o experiență decapotatabilă cu două locuri care integrează o serie de elemente inovatoare, definitorii pentru viitorul luxului auto, care au fost prima oară prezentate ca parte a conceptului EXP 100 GT lansat pentru a sărbători Centenarul nostru de anul trecut.

Bacalar este un Bentley rar și remarcabil și, în timp ce este clar definit, va fi o experiență extraordinară de colaborare cu doar doisprezece oameni de gust, care acum vor co-crea, colecta, conduce și prețui una dintre cele douăsprezece unități produse.

Clienții noștri sunt la fel de încântați de Bacalar, deoarece modelul îi aduce laolaltă atât pe membrii echipei noastre, cât și pe pasionații de gusturi rafinate, pentru a crea cele mai bune automobile personalizate, construite manual și pentru a duce mai departe limitele imaginației și capacităților noastre de producție.”

O culme a măiestriei, Bacalar este o fuziune perfectă a materialelor alături de o alegere inteligentă a tehnologiei. Acesta se bazează pe ADN-ul de design din EXP 100 GT, foarte bine sculptat, premiat, care a fost recent desemnat „Cea mai frumoasă mașină concept a anului” la prestigiosul festival francez internațional de automobile și „Mașina concept a anului” conform revistei GQ.

O declarație de principii pentru viitor, Bacalar trimite acum Bentley într-un nou secol extraordinar, deoarece echipa de proiectare a creat modelul cu alura cel mai dinamic sculptată de până acum. Capota dramatică, unghiulară, te trimite înapoi spre vechile mașini sport Barchetta, subliniind promisiunea unei aventuri dinamice, orientate către șofer, într-un mediu compact, cochet.

Cu linii și suprafețe pure, designul compact cuprinde consola centrală înclinată la un unghi abrupt, tabloul de bord și panourile ușilor. Acestea se reîntâlnesc apoi în spate pentru a dezvălui un portbagaj semi-închis, în stil unic, aflat în spatele scaunelor.

Materialele durabile, cu proveniență etică, anunțate de mașina concept EXP 100 GT anul trecut, au devenit acum realitate în Bacalar – la doar opt luni de la avanpremieră. Printre acestea se numără vopseaua care conține cenușă din coji de orez și care oferă un mod durabil de a furniza un finisaj metalic bogat, lâna britanică naturală și lemnul Riverwood, vechi de 5.000 de ani, provenit din estul Angliei.

Bacalar dispune de o versiune îmbunătățită a motorului W12 TSI de 6,0 litri, fără egal, de la Bentley. Cel mai avansat motor cu 12 cilindri din lume produce 659 CP (650 BHP) și un cuplu de 900 Nm (667 lb.ft).

Un sistem avansat de tracțiune integrală variază alocarea cuplului între punțile față și spate. Aceasta permite modelului Bacalar să utilizeze tracțiunea spate, pe cât posibil, în timpul condusului normal, pentru o eficiență optimă și performanțe dinamice. Unitatea de rulare se află în centrul automobilului, creând cel mai luxos Grand Tourer cu două locuri, decapotat, disponibil până acum.

Toate exemplarele rafinatului Bentley Mulliner Bacalar au fost deja alocate clienților din întreaga lume.

 

Bentley Mulliner se întoarce la personalizarea modelelor

 

Cu Bacalar, clienții vor avea din nou posibilitatea de a colabora îndeaproape cu o echipă de designeri specializați pentru a-și configura automobilul folosind o selecție de materiale unice și opțiuni speciale. Bacalar va fi primul – dar vor urma și alte noi modele Bentley personalizate, ca parte a portofoliului Bentley Mulliner Coachbuilt – una dintre cele trei noi divizii ale Bentley Mulliner.

Oferta Bentley Mulliner Classic a fost introdusă anul trecut, odată cu anunțul că Bentley Team Blower din 1929 va renaște prin cele 12 exemplare de motoare 4½-litri ale mașinii legendare. Aceste modele, realizate manual individual de o echipă de specialiști de la Bentley Mulliner, vor forma prima parte dintr-o serie a mașinilor de curse antebelice, din lume. De asemenea, această subdiviziune Mulliner a finalizat anul trecut o restaurare impecabilă a modelului Bentley Corniche din 1939.

A treia divizie a organizației – Bentley Mulliner Collections – va continua să ofere clienților versiuni super luxoase pentru modelele de bază din gama Bentley, precum noul Continental GT Mulliner Convertible, dar și oportunitatea de a personaliza noul lor Bentley. Un număr extins de opțiuni este disponibil pentru toate mașinile de serie actuale – de la combinații unice de culori pentru vopsea, combinații de cusături, până la opțiuni speciale.

Tracy Crump, șeful operațiunilor comerciale Bentley Mulliner, a declarat:

„În timp ce deviza Bentley este „Fii extraordinar”, la Bentley Mulliner căutăm să facem un pas mai departe, „Dincolo de extraordinar”. Cu noul Bacalar, am reușit să facem exact acest lucru, oferind unui număr foarte mic de clienți posibilitatea de a-și exprima preferințele personale prin intermediul unui grand tourer cu adevărat remarcabil. Între timp, Bentley Mulliner Classic va aduce un suflu nou legendarelor mașini din istoria noastră, în timp ce echipa noastră din divizia Collections își continuă activitatea pentru a oferi un serviciu personalizat fiecărui client Bentley.”

 

Bacalar – Un design sculptat dinamic, pentru viitor

 

Noul Bentley Mulliner Bacalar este o veritabilă Barchetta „fără acoperiș” – o mașină de lux, cu două locuri, decapotată și performantă, cum nu s-a mai văzut. Realizat manual pentru gusturile personale ale fiecărui client, Bacalar este expresia supremă a unui Grand Tourer decapotat: un spirit GT care combină tehnici artizanale tradiționale cu cea mai recentă tehnologie.

Bacalar nu împrumută niciun element al caroseriei de la nicio altă mașină din gama de modele Bentley și se inspiră din concept-ul EXP 100 GT realizat pentru a marca centenarul companiei, anul trecut. Într-adevăr, împărtășește o singură componentă exterioară cu un Continental GT – mânerul ușii, pentru că are sistemul de deschidere fără cheie.

Ștefan Sielaff, directorul de design Bentley, comentează:

„Puteți vedea clar influențe ale EXP 100 GT în Bacalar, precum și impactul trecutului. Bentley are o istorie bogată a mașinilor decapotate – designul modelului Birkin Blower Bentley de la sfârșitul anilor 1920 a fost, de asemenea, o inspirație. A trebuit să împingem limitele cât mai mult posibil – clienții se întrebau oare cum ar arăta un Bentley mult mai expresiv la acest preț. De asemenea, ni s-a dat sarcina să începem să îndeplinim promisiunea companiei de a folosi materiale durabile. În mai puțin de un an de la dezvăluirea conceptului nostru orientat către viitor, am îndeplinit deja această promisiune.”

Caroseria spate și capota modelului Bacalar sunt confecționate din aluminiu ușor, în timp ce ușile și aripile sunt din fibră de carbon. Utilizarea imprimării tridimensionale a permis proiectanților să creeze o mașină și mai aparte.

Bacalar are niște aripi spate masive, partea din spate fiind mai lată cu 22 mm decât în cazul unui Continental GT, pentru a oferi o poziție mai musculoasă, mai sportivă. Aripile spate găzduiesc roți personalizate, de 22 inci, finisate în trei etape, care oferă un profil conturat puternic. Farurile orizontale frontale și stopurile unice adaugă caracterul distinctiv, dinamic, care a fost văzut prima dată pe EXP 100 GT.

În locul unui aspect tradițional, designerii Bentley au făcut tot posibilul pentru a găsi un mod special de a oferi mașinii o identitate. Într-un mod unic, numele Bacalar apare pe panoul din spate, „ascuns” în spatele lacului de vopsea durabilă de coajă de orez, cu litera „A” care intervine asupra contururilor barei de protecție inferioare.

Aspectul exterior al fiecărui model va fi completat individual, în colaborare cu clienții, care își pot personaliza în continuare mașina, alegând dintre opțiunile rare de vopsea, tratamentele exterioare și temele de design. Bacalar reprezintă o revenire la primii ani din istoria Bentley, permițând totodată proprietarilor să ajute la modelarea mașinii visurilor lor.

 

Un habitaclu compact, unic

 

În interiorul luxos al automobilului, artizanii de la Bentley au creat un cockpit cum nu e altul. Arhitectura Bacalar le-a permis designerilor Bentley Mulliner să profite de ocazia de a crea o temă care nu numai că îmbină armonios interiorul și exteriorul, dar, de asemenea, subliniază caracterul automobilului de două locuri cu un design compact al cockpitului.

Cu linii și suprafețe pure, designul compact cuprinde consola centrală înclinată la un unghi abrupt, tabloul de bord și panourile ușilor. Acestea se reîntâlnesc apoi în spate pentru a dezvălui un portbagaj semi-închis, în stil unic, aflat în spatele scaunelor.

Acest spațiu ingenios este proiectat special pentru gențile personalizate Schedoni, compania italiană care creează bagaje de lux pentru industria auto de aproape 140 de ani. Create exclusiv pentru Bacalar, valizele și gențile disponibile opțional se potrivesc perfect cu materialele și cusăturile din habitaclu. Aceste două piese de călătorie îmbină interiorul cu exteriorul, învăluind scaunele și creând un adevărat habitaclu cu două locuri.

Detaliile și caracteristicile unice create pentru interior accentuează caracterul personalizat al caroseriei automobilului, cu un număr aproape infinit de modalități prin care clienții își pot crea un habitaclu după gusturile și preferințele lor.

Fiecare detaliu a fost proiectat în mod unic. Un model nou, randalinat, a fost creat pentru orificiile de ventilație „bullseye” – un tipar care se repetă la interior, în mai multe zone, precum cea a comenzilor de pe volan, a comenzilor media și de climatizare, precum și în zona difuzoarelor.

Fiecare element are un detaliu fin, din bronz întunecat, pentru a îmbogăți și mai mult finisajul, cu detalii Midnight Black Titanium.

Pentru a scoate în evidență detaliile, s-au utilizat finisaje în nuanțe întunecate, de titan anodizat, pe comenzile principale și de bronz metalic pe gurile de ventilație.

Interiorul poate fi finisat în numeroase feluri, fiecare mașină fiind co-creată împreună cu echipa Bentley Mulliner. Fiecare automobil va fi dotat și finisat individual, folosind oricare dintre numeroasele culori și materiale puse la dispoziție de Bentley.

Cea mai fină piele Beluga este îmbinată cu grijă cu pielea heritage semi-lucioasă Bentley și cu lâna naturală, pentru a crea un caracter „ton sur ton” întunecat. Pentru prima mașină, demo, utilizarea pielii cu accente Khamun de la Bentley Mulliner evidențiază tema cabinei compacte și se potrivește perfect cu noua nuanță exterioară Yellow Flame.

Fiecare element a fost conceput special pentru Bacalar. Un nou volan în formă de D este dotat cu inserții Alcantara, cu accente de contrast. Schimbătorul de viteze este, de asemenea, finisat în piele Alcantara, cu detalii în bronz întunecat. Clapetele ușilor și cele de ajustare a poziției scaunelor, îmbrăcate în piele, instrumentele digitale și designul unicat al cheii sporesc caracterul luxos al habitaclului.

În mijlocul consolei centrale se află de acum celebrul ecran rotativ Bentley. Acest ecran digital MMI a fost elegant proiectat de Bentley cu un homescreen configurabil de către clienți. Sistemul este alcătuit din 40 de piese rotative care pun în mișcare furnirul Riverwood atunci când motorul este pornit, pentru a dezvălui ecranul tactil de înaltă rezoluție.

Funcțiile preferate ale șoferului, cum ar fi telefonul, sistemul media și navigația, pot fi afișate pe cele trei ferestre configurabile. Interfața este proiectată să funcționeze ca un smartphone modern, cu meniuri structurate și simplu de urmărit. A treia față a afișajului rotativ Bentley include trei cadrane analogice elegante, care afișează temperatura exterioară, o busolă și un cronometru – oferind o alternativă la ecranul tactil, atunci când șoferul își dorește o detoxifiere digitală.

Fiecare automobil are, de asemenea, o interfață unică pentru ceas, cu o personalizare de la 1 la 12.

A deține un Bacalar este începutul unei călătorii de descoperire pentru proprietar. Fiecare element a fost proiectat cu o asemenea atenție la detalii și meticulozitate, încât fiecare client va descoperi în timp detalii noi și interesante.

De la utilizarea inserțiilor prețioase și a finisajelor unice ale comenzilor șoferului, până la cele 148.199 de cusături individuale necesare pentru a broda materialul matlasat unic Bacalar de pe fiecare scaun, proprietarii vor regăsi detalii și elemente care nu au mai fost văzute niciodată pe un Bentley.

 

Artizanat sustenabil și materiale provenite din surse etice

 

Bentley colaborează cu experți din industrie atent selectați pentru a crea noul Bacalar. Fiecare dintre aceștia folosește tehnici sustenabile și inovatoare, care ilustrează cele mai bune meșteșuguri pe care lumea poate să le ofere, în multe cazuri perfecționate de-a lungul secolelor și folosind materiale din surse etice.

Un punct focal al cabinei este tabloul de bord învelit în lemn Riverwood rar, un lemn sustenabil, obținut din copaci căzuți natural, care s-a păstrat timp de 5.000 de ani în turbării, lacuri și râuri, în regiunea Fenlands din estul Angliei.

Acest lemn rafinat a fost ales pentru estetica sa neagră frapantă, rezultatul faptului că a stat în pământul umed. Lemnul a fost uscat la aer, într-un mediu controlat, pe o perioadă lungă de timp, pentru a preveni deteriorarea și a păstra caracteristicile naturale, unice. Fibrele drepte accentuează contururile interioare ale furnirului, oferindu-i o personalitate deosebită.

Odată furniruit, tabloul de bord este literalmente tăiat în două, creându-se un element superior și unul inferior, despărțite de o bandă cromată de 3 mm. Partea superioară este finisată cu pori deschiși – un finisaj semi-mat care arată structura și culoarea furnirului.

Panourile inferioare sunt cu un finisaj foarte lucios, dar adăugând un accent modern la procesul tradițional. Panoul de bord inferior al lui Bacalar trece perfect de la furnir la un negru de pian cu un luciu puternic, subliniind în continuare finisajele unice și personalizate. Deoarece Bacalar nu are acoperiș, această uimitoare dovadă de măiestrie este clar vizibilă din afara mașinii.

Bentley Mulliner a colaborat, de asemenea, cu o fabrică de textile britanică tradițională, pentru a produce o pânză naturală din lână, asemănătoare unui costum pe comandă. Bentley Mulliner a folosit expertiza și metodele seculare pentru a crea o țesătură exclusivistă și unică, special pentru Bacalar, iar clienții vor avea opțiunea de a-și crea propriul amestec de țesături.

Acest material textil produs în mod tradițional este utilizat în inserțiile și spătarul scaunelor și pe partea laterală a tetierelor. Urmând liniile de design interior, acesta coboară pe partea laterală a consolei centrale și pe panoul inferior al panoului de bord, continuându-se către uși.

Continuând să promoveze meșteșugurile durabile și să sprijine o industrie unică, covorașele luxoase sunt țesute în Anglia, cu precizie, pe războaie tradiționale Wilton, folosind cele mai fine fibre naturale. Aceste covorașe moi, din lână pură, sunt croite manual pentru habitaclu și pentru portbagajul spate, urmând modelul brodat care se regăsește pe scaune.

Datorită unui parteneriat cu un alt furnizor local, cu sediul în Peak District, Bacalar oferă clienților și posibilitatea rară de a crea întărituri artizanale individuale, alese pentru a îmbunătăți liniile dinamice ale formei scaunelor. Aceste întărituri pot fi personalizate pentru a avea modele unice, combinații de culori și efecte în relief personalizate, cum ar fi semnătura unui client sau motive specifice clientului.

Chiar și vopseaua de pe Bacalar a fost special aleasă pentru caracteristicile sale durabile. Pigmentul reflectă o tranziție atrăgătoare a culorii care intensifică, în diferite lumini, efectul, forma și contururile exteriorului sculptural.

Pigmentul este o plachetă de dioxid de siliciu fabricată sintetic, acoperită cu oxid de fier. Acest proces de sinteză utilizează cenușă de coajă de orez – un produs secundar din industria orezului – pentru a crea dioxid de siliciu în proporție de 90% pur, reducând astfel deșeurile de orez.

Fiecare Bacalar va fi confecționat manual în atelierul dedicat al Mulliner, la fabrica Bentley din Crewe – prima fabrică  din lume pentru producția de mașini de lux certificată ca neutră din punct de vedere al emisiilor carbon.

 

O experiență de conducere unică

 

Bentley Bacalar combină luxul artizanal cu tehnologia de ultimă generație pentru a garanta o experiență extraordinară de conducere.

Beneficiind de noile tehnici de carosier aduse la viață de Bentley Mulliner, în inima Bacalar stă renumitul motor Bentley de 6,0 litri twin-turbo W12 TSI, asociat unei platforme avansate din punct de vedere tehnic.

Transmisia cu dublu ambreiaj, cu opt viteze, oferă schimbări mai rapide și mai eficiente ale vitezei. Un șasiu adaptiv folosește sistemul inteligent de rulare dinamică Bentley, de 48 de volți, pentru a asigura ținuta de drum receptivă și o manevrare excepțională în toate condițiile.

Sistemul de suspensie pe aer controlează confortul deplasării și ruliul, protejând pasagerii de mișcări excesive, și făcând ca Bacalar să se simtă precis, fără efort.

 

Legenda Mulliner

 

Legenda Mulliner este țesută în însăși ființa Bentley. Tradiția meșteșugului personalizat a fost transmisă din generație în generație încă din anii 1500, când Mulliner a fost fondată ca producător de șei.

În anii 1760, afacerea familiei Mulliner s-a concentrat asupra construcției de trăsuri și a cunoscut faima atunci când i s-a comandat construirea și întreținerea trăsurilor pentru serviciul poștal Royal Mail. Odată cu sosirea automobilului, compania s-a îndepărtat de trăsurile trase de cai și s-a concentrat pe construcția de caroserii pentru propulsia mecanică.

Mulliner, independent atunci, a conceput un Bentley de două locuri, de 3 litri, o comandă pentru Olympia Show din 1923, de la Londra. A fost momentul care a creat o legătură între cele două companii, legătură care va dura zeci de ani. Mulliner a creat caroserii pentru peste 240 de șasiuri Bentley doar în anii 1920 și a fost recunoscut drept cel mai bun dintre noii constructori de caroserii.

Poate cel mai cunoscut design Mulliner a fost cel pentru 1952 R-Type Continental, considerat încă una dintre cele mai frumoase mașini din toate timpurile. Cea mai rapidă mașină sport cu patru locuri din epocă, frumusețea emblematică a lui R-Type continuă să influențeze designul astăzi prin intermediul Bentley Continental GT.

Mulliner și-a consolidat parteneriatul cu Bentley în 1959, devenind parte a companiei. Ulterior s-a mutat în vechiul departament experimental de inginerie din sediul Bentley din Crewe și de atunci rămas acolo. Astăzi, aproximativ 40 de angajați lucrează pentru companie, de la specialiști cu peste 40 de ani de experiență Mulliner, până la ucenici care învață abilitățile care au fost perfecționate în decenii de fabricație.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts