Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi în Europa după primele cinci luni ale anului 2023 arată că marca Dacia a vândut 239.514 unități, în creștere cu 42,9%.
În aceeași lună, marca Dacia a fost comercializată în statele UE, EFTA și Marea Britanie în 48.022 de exemplare, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 44,4% față de mai 2022. Astfel, dacă în luna mai a anului anterior cota de piață a mărcii românești aparținând grupului francez Renault cota de piață era de 3,5%, acum aceasta a crescut cu 0,8 puncte procentuale până la 4,3%.
Cealaltă marcă produsă în România, Ford, a fost înmatriculată în mai în 44.900 de unități, în scădere cu 2,8%. Iar cota de piață a coborât de la 4,8% în 2022 până la 4,2% în mai 2023.
În perioada ianuarie – mai 2023, Dacia a raportat înmatricularea a 239.514 unități, în creștere cu nu mai puțin de 42,9%. Această majorare este una dintre cele mai mari dintre cele ale mărcilor prezente pe piață fiind depășită doar de Alfa Romeo (124,5%) și Tesla (121,8%). Drept urmare, cota de piață a mărcii românești a atins în acest an 4,5% depășind branduri mult mai cunoscute precum Opel (3,7%), Fiat (3,1%), Hyundai (4,1%), Nissan (2,3%) sau Volvo (2,2%).
În primele cinci luni din 2023, europenii au înmatriculat și 224.429 de mașini Ford, în creștere cu 2,1% față de aceeași perioadă din 2022.
Cele mai puternice mărci comercializate în Europa rămân în acest an, în ordine, Volkswagen (561.811 unități), Toyota (346.436 unități), Audi (303.891 unități), Peugeot (293.495 unități) și BMW (287.543 unități).