Chery Tiggo 7 CSH – cu adevărat super hibrid

Da mai departe!

După vizita din Wuhu, China mi-am promis că voi conduce un model Chery în acest an pe străzile din România. Iată că am reușit, primul fiind Chery Tiggo 7 care a făcut cunoștință cu drumurile, autostrăzile din România și cu A3, DN1 și tot felul de provocări de trafic din țara noastră.
Gama Tiggo se laudă cu super hibridele, dar până nu ai condus un EREV sau așa ceva nu îți poți face o părere despre acest tip de mașini. Mi-am făcut eu, după ce mașina în arăta un consum București – Ploiești de 0,6 litri la 100 km. Mașinile Chery gestionează altfel energia și combustibilul, iar tu te trezești cu autonomii de mașini diesel dintr-o baterie și un rezervor destul de mic.

Chery Tiggo 7 CSH se remarcă printr-un design modern și elegant. Grila frontală, cu aspect de diamant, și blocurile optice LED îi conferă un aspect distinct, care se aliniază cu tendințele actuale ale pieței. La interior, finisajele sunt de o calitate peste medie pentru acest segment, cu materiale moi la atingere și un aspect general premium.

Punctul forte al interiorului este sistemul digital, compus din două ecrane curbate, de 12.3 inch fiecare, pentru instrumentarul de bord și sistemul de infotainment. Acestea oferă conectivitate wireless Apple CarPlay și Android Auto, un element de confort esențial. De asemenea, modelul vine cu dotări de top, cum ar fi încărcare wireless de 50W, scaune încălzite și ventilate (la anumite niveluri de echipare), o cameră panoramică de 540 de grade și un sistem audio Sony.

Motorizare și Performanță

Chery Tiggo 7 CSH este un plug-in hybrid (PHEV). Sistemul de propulsie combină un motor turbo pe benzină de 1.5 litri cu un motor electric și o baterie de 18.3 kWh. Puterea totală a sistemului ajunge la 279 CP, o valoare impresionantă pentru această clasă. Performanțele sunt pe măsură, cu o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 5.4 secunde, o performanță mai degrabă specifică mașinilor sport decât unui SUV de familie.

Un aspect esențial este autonomia în modul pur electric, care poate ajunge până la 93 km. Consumul mediu declarat este de aproximativ 4.9 L/100 km. Bateria poate fi încărcată de la o priză de curent alternativ (AC) în 4-8 ore, iar cu un încărcător rapid de curent continuu (DC), se poate încărca de la 30% la 80% în doar 19 minute.

Spațiu și Practicitate

Cu un portbagaj de 626 de litri, Tiggo 7 CSH oferă un spațiu generos, care se extinde la 1.672 de litri cu bancheta spate rabatată. O altă surpriză plăcută este prezența unei roți de rezervă de dimensiuni normale, un detaliu practic adesea omis la mașinile hibride.

Preț și Echipare

Modelul se poziționează ca o alternativă competitivă la SUV-urile hibride consacrate, cu un preț de lansare în România de aproximativ 32.990 Euro (TVA inclus) pentru varianta hibridă. La acest preț, Chery oferă o listă lungă de echipamente standard, inclusiv sisteme avansate de asistență pentru șofer (ADAS) precum monitorizarea unghiului mort, alertă de trafic la mersul cu spatele și frânare de urgență. Garanția extinsă de 7 ani sau 150.000 km, alături de o garanție de 10 ani pentru baterie, sporește încrederea în brand.


Concluzie

Chery Tiggo 7 CSH pare să fie un pachet complet, care atacă direct piața europeană cu o combinație de design plăcut, performanțe dinamice, tehnologie avansată și un preț competitiv. Cu o garanție generoasă și dotări din segmente superioare, modelul are potențialul de a atrage o bază solidă de clienți în România.

Chery Tiggo 7 CSH

CaracteristicăDetalii
Tip de PropulsiePlug-in Hybrid (PHEV)
Motor Termic1.5L Turbo, 4 cilindri în linie
Motor ElectricUn singur motor electric
Putere Totală Sistem279 CP (cai putere)
Cuplu Total Sistem530 Nm (Newton-metru)
Transmisie1 DHT (Dedicated Hybrid Transmission)
TracțiuneFață (2WD)
Accelerație 0-100 km/h7.9 secunde
Viteză Maximă180 km/h
Consum Mediu (WLTP)1.4 L/100 km (valoare optimă, cu bateria încărcată)
Consum Mediu (când bateria este descărcată)~4.9 L/100 km
Autonomie Pur Electrică (NEDC)Până la 93 km
Autonomie Totală (benzina + electric)Până la 1200 km
BaterieLitiu-Fier-Fosfat (LiFePO4)
Capacitate Baterie18.3 kWh (net) / 18.4 kWh (brut)
Timp de Încărcare (AC)4 – 8 ore
Timp de Încărcare (DC Rapidă)30-80% în 19 minute
Lungime4.545 mm
Lățime1.864 mm
Înălțime1.702 mm
Ampatament2.670 mm
Gardă la Sol162 mm
Masă Proprie1.788 kg
Volum Portbagaj490 litri (cu scaunele ridicate) / 1.388 litri (cu scaunele rabatate)
Suspensie FațăMcPherson
Suspensie SpateMulti-link
Dimensiune Jante18 inch (225/60 R18)
Normă de PoluareEuro 6
Emisii CO2 (WLTP)33 g/km
Garanție7 ani sau 150.000 km pentru vehicul; 10 ani pentru baterie.

Related posts