Ferrari Amalfi 2026 dezvăluit: design nou, același V8

Da mai departe!

Așa cum a promis, Ferrari a dezvăluit marți după-amiază cel mai nou model din gama sa. Numit Amalfi, este un coupé cu motor frontal și patru locuri, menit să înlocuiască modelul Roma, preluând o mare parte din designul acestuia.

Are o parte frontală nouă, aducându-l mai mult în linia estetică a companiei, precum și un interior puternic revizuit. Motorul V8 twin-turbo este încă prezent, deși cu puțin mai multă putere. Noul model care înlocuiește Roma primește o parte frontală redesenată, dar păstrează acel superb motor V8 twin-turbo, de această dată cu mai multă putere.

Din punct de vedere al proporțiilor, Amalfi pare a fi o copie fidelă a coupé-ului Roma, până la aripile spate exagerate, nasul ascuțit și capota sculptată. Designul „sharknose”, văzut pe mașini precum SF90 și 12Cilindri, și-a făcut apariția și pe Amalfi, cu o bară neagră ce conectează cele două faruri elegante. Partea din spate prezintă încă patru module distincte pentru stopuri, deși cu o piesă de ornament neagră ce conectează cele două lumini interioare.

Cea mai mare schimbare vine la interior, unde Ferrari a renunțat la butoanele capacitive enervant de dificile de pe volan în favoarea unor comenzi fizice, reale. Mai mult, butonul tactil de pornire a fost eliminat, fiind înlocuit de un buton real, montat pe partea stângă și fabricat din titan.


Sub capotă se află familiarul motor V8 twin-turbo de 3.8 litri de la Ferrari, acum cu o putere de 631 cai putere — cu 19 cai putere mai mult decât Roma, respectiv. Cuplul rămâne neschimbat, la 760 Nm. Puterea este transmisă roților din spate printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și opt trepte, iar compania susține un timp de 0-100 km/h în 3.3 secunde și o viteză maximă de 319 km/h. Puterea suplimentară provine de la arbori cu came mai ușori, un bloc motor prelucrat cu mai multă precizie, un ulei cu viscozitate mai mică și modificări ale calibrării turbocompresorului, conform Ferrari.

Noul Amalfi aduce la bord și o mulțime de tehnologii noi. Șoferii vor simți probabil noul sistem brake-by-wire de la Ferrari, preluat de la 296 și 12Cilindri, atunci când controlează pedala de frână. Există un eleron activ în spate care se ridică la viteze mari pentru a îmbunătăți stabilitatea. În cea mai înaltă dintre cele trei setări, Ferrari susține că aripa poate produce 110 kg de forță de apăsare la 250 km/h, adăugând în același timp o creștere de mai puțin de 4% a rezistenței la înaintare.

Amalfi utilizează, de asemenea, software-ul Side Slip Control 6.1 de la Ferrari, care acționează ca un sistem central de control pentru toate inputurile mașinii, de la unghiul de bracare și mișcarea suspensiei la girație, pentru a oferi cea mai bună aderență și performanță în orice scenariu. Bineînțeles, există o serie de sisteme ADAS la bord pentru a menține ocupanții în siguranță, inclusiv control adaptiv al vitezei de croazieră, frânare automată de urgență, avertizare la părăsirea benzii, asistență pentru menținerea benzii și multe altele.

Nu există încă informații despre începerea livrărilor, deși bănuim că Amalfi va începe să iasă de pe linia de producție înainte de sfârșitul anului.

Related posts