Acesta este primul SUV de la un binecunoscut producător auto rus. Noul crossover Azimut de la Lada promite să combine stilul și tehnologia modernă cu un preț competitiv.
Rusia se confruntă în prezent cu războiul în curs din Ucraina și cu sancțiunile internaționale rezultate, dar acest lucru nu a împiedicat producătorul auto intern Avtovaz să dezvăluie primul crossover Lada nou în aproape trei decenii.
În loc să livreze mult-așteptata nouă generație a modelului Niva cumpărătorilor ruși, compania a lansat Azimut, un SUV cu cinci uși, cu un stil cizelat, care ar putea trece cu ușurință drept o nouă Dacia. Programat pentru lansare în 2026, acest nou model este declarat a fi în întregime proiectat, dezvoltat și produs în Rusia – pentru că, ei bine, colaborarea internațională este puțin complicată în acest moment.
Azimut arată surprinzător de modern pentru o Lada și ar putea concura cu ușurință cu Dacia Duster și Bigster. Partea sa frontală verticală, cu o consolă scurtă, prezintă modelul distinctiv X-design găsit la alte modele Lada, în timp ce farurile LED ascuțite sunt integrate perfect cu grila și prizele de aer ale barei de protecție. Din lateral, veți observa nervuri ascuțite pe aripi, jante din aliaj de 18 inci și vopsea bi-ton cu o placare discretă din plastic. În spate, găsim o bandă LED pe toată lățimea între stopuri și o inserție din aluminiu pe bara de protecție spate cu orificii decorative.
Interior Practic, dar Neinspirat
La interior, planșa de bord arată destul de familiar și mai degrabă neinspirat. Cockpitul digital cuprinde un panou de instrumente și un ecran tactil de infotainment de 10 inci, cu navigație încorporată și un asistent virtual. Platforma software a fost dezvoltată în colaborare cu compania rusă Sber și o companie de tehnologie numită Navio.
Pe lângă cele două ecrane, dotările standard includ șase difuzoare, o cameră pentru marșarier și acces fără cheie. Pentru cei dispuși să cheltuiască mai mult, vor fi disponibile opțiuni suplimentare, cum ar fi încărcare wireless, un plafon panoramic, aer condiționat dual-zone, geamuri laterale încălzite, hayon electric și o cameră de 360 de grade.
Lada a adăugat, de asemenea, mai multe compartimente de depozitare în întreaga cabină, împreună cu reglaje electrice pentru volan și scaunele din față. Mai mult, singura fotografie a interiorului dezvăluie un buton rotativ în consola centrală pentru selectarea diferitelor moduri de teren.


